Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Frisørsjampoer, enlighten me please

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 19:35   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frisørsjampoer, enlighten me please

Jeg pleier å kjøpe fra ebay forresten, jeg kjøper alltid shampoo og balsam samtidig, og det hender at det kommer over 200 kr fra lookfantastic, så da kjører jeg ebay i steden.

Gammel 29-01-12, 19:50   #22
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er veldig glad i Matrix biolage-serien.

Gammel 30-01-12, 11:21   #23
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker også Redken all soft!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:24   #24
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hodebunnen min hater det meste fra Redken, men jeg takler pussig nok stylingen derfra. Jeg har ellers ikke særlig sensitiv hodebunn, men står det Redken på flaskene, får jeg vonde kuler av typen underjordiske kviser, og det tar månedsvis før de forsvinner.

Jeg har prøvd det meste på markedet (patologisk nysgjerrig), men for tiden veksler jeg mellom Sebastian Light og Paul Mitchell Super Strong, samt at jeg bruker opp shampoo og conditioner fra Vidal Sassoon fra frisøren. Sistnevnte er umulige å finne på o'store internettet, mens Redken er latterlig billig i sammenlikning med prisene her hjemme. Kerastase er ikke like gunstig.

Jeg har lyst til å teste ut Bamboo-serien til Alterna (en av dem), men tror jeg skal kjøpe hos frisør først for å få testet ut lukta. Jeg lærte en lekse da jeg kjøpte Pureology usniffet, og spesielt shampooen stinket kattepiss. Jeg kjøpte hos frisør, men man har jo ikke returrett, dessverre.

Hårtypen min er veldig skandinavisk, med store mengder glatte hårstrå som raskt blir tungt. Det er også så mykt at jeg unngår produkter som gjør håret mykere.

Gammel 30-01-12, 20:47   #25
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har lyst til å teste ut Bamboo-serien til Alterna (en av dem), men tror jeg skal kjøpe hos frisør først for å få testet ut lukta. Jeg lærte en lekse da jeg kjøpte Pureology usniffet, og spesielt shampooen stinket kattepiss. Jeg kjøpte hos frisør, men man har jo ikke returrett, dessverre.

Jeg likte ikke Bamboo sånn veldig, men jeg har ei halv flaske balsam stående om du vil prøve ut lukta. Sjampoen og balsamen luktet ganske likt. Jeg har gått tilbake til Caviar og kommer bare til å kaste den andre.

Gammel 30-01-12, 20:53   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestiller fra lookfantastic.com og er bare nøye på at det ikke blir over 200 kroner. Som regel har de et eller annet tilbud slik at det blir portofritt, og da deler jeg heller opp bestillingen.

Frisøren min sier at man jevnlig bør bytte hårpleieprodukter så jeg veksler mellom kms og redken. Jeg farger håret, så jeg velger en slik som tar vare på fargene.

Gammel 30-01-12, 20:58   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er litt viktig at man orker lukten av hårproduktene. Jeg blir kvalm av sånn "naturlig" kjempesterk lukt som det er i helsekostprodukter, en sjampo fra Aveda måtte jeg rett og slett bare kaste. Og jeg husker med gru en Tigi-sjampo som luktet Hubba Bubba. :kvalm:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:17   #28
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja, altså, alle de Alterna-produktene jeg brukte var "volumizing", det glemte jeg visst å nevne. Poenget var at det gjorde jobben sin! De flaskene var forresten også formet som bambusstokker, er de i Bamboo-serien da?

Gammel 30-01-12, 22:52   #29
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har prøvd Redken all soft men det funker overhodet ikke på mitt hår.
Jeg har fall som utagerer, trenger fukt uten å tynge og veksler mellom Bumble and Bumble for krøller, KMS California curl up og Kérastase Satin Bain 2. Den siste er absolutt den beste til mitt hår. Alt handles enten på eBay, Lookfantastic, BliVakker eller strawberrynet.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:56   #30
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fukt uten tyngde, da egner ikke allsoft seg nei. jeg synes den er liutt for tung for mitt hår også, og tenker å ta fresh curls, redken sin for krøller, neste gang, har hatt den før, og mener den var bedre for meg. Men jeg vurderer stadig andre muligheter også.

Frisøren min vil altså stadig ha meg til å kjøpe fuktighetsprodukter, og jeg er klar over at jeg har tørt hår, men det blir lett litt for tungt av mange av dem, synes jeg.

Gammel 30-01-12, 22:58   #31
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker veldig godt MOP produktene, både shampo og balsam. De vasker håret rent, er riktige for mitt normale hår og det er organiske produkter til en god pris.

Gammel 30-01-12, 23:01   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Redken er altfor tunge produkter til mitt hår men liker godt Paul Mitchell og KMS. Tigi produkter er så sterkt parfymerte at de burde komme med advarsel i følge min frisør.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:02   #33
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fukt uten tyngde, da egner ikke allsoft seg nei. jeg synes den er liutt for tung for mitt hår også, og tenker å ta fresh curls, redken sin for krøller, neste gang, har hatt den før, og mener den var bedre for meg. Men jeg vurderer stadig andre muligheter også.

Frisøren min vil altså stadig ha meg til å kjøpe fuktighetsprodukter, og jeg er klar over at jeg har tørt hår, men det blir lett litt for tungt av mange av dem, synes jeg.

Prøv KMS California curl up, den oransje serien. Veldig god og tynger overhodet ikke. Kan også anbefale Kérastase, men kanskje skulle du tatt satin bain 1 og ikke 2 som jeg bruker, 1 er lettere enn 2.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:07   #34
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korfor i alle dager bruke eg ei formue på å kjøpe produkt hos frisøren min når Bli Vakker finns? Er jo halv pris nesten! All soft bestilt!

Gammel 30-01-12, 23:21   #35
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bli Vakker er billig, men de utenlandske nettbutikkene er enda billigere.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 23:44   #36
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en eller annen hårkur fra et merke jeg i farta ikke huser, den er i alle fall for krøller, og oransje. Den er geleaktig, og gir meg absolutt krøllet hår, men jeg føler også et sterkt behov for å vaske det neste dag, kuren oppfører seg på et vis som styling.

Dersom resten av den serien ikke oppfører seg som styling, kan den i alle fall føles som aktuell for meg.

Skal undersøke litt i forkant av neste bestilling. Enn så lenge er det altså all soft som står i dusjen, og den varer jo lenge.

Gammel 01-02-12, 21:44   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har de siste månedene brukt vanlig shampo/balsam kjøpt i dagligvarebutikk, i mangel på å finne en god shampo som passer håret mitt. For noen år siden brukte jeg Redken All Soft med godt hell, sist jeg prøvde den synes jeg ikke den var noe særlig lenger.

Har prøvd Sebastian et eller annet (var det light ?). Synes heller ikke denne var noe spesielt for meg.

"Dagligvareshampoene" (jeg har prøvd de fleste typer) klør jeg i hodebunnen av. Nå har jeg prøvd Head & Shoulder for sensitiv hodebunn, men håret blir ikke bra, og jeg klør også av den, men noe mindre enn de andre.

Hva skal jeg prøve ? Noen som har tips ?

Jeg har kort (tidligere blondt, som bare har blitt mørkere og mørkere) utrolig tykt hår. Naturlig krøll, men jeg har klippet det såpass kort, at det heldigvis er lite krøller.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:12   #38
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg bruker disse (farget, mellomglatt hår - tørr hodebunn (som nå er ganske så kurert) :

Deilig til hodebunnen, og deilig lukt.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 23:30   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, Frances. Hvor kjøper du denne serien ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 20:42   #40
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Takk, Frances. Hvor kjøper du denne serien ?

Kjøper den hos min frisør, OK Solsiden i Trondheim. Mulig den finnes på nett også, men det har jeg ikke sjekket.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.