|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#142 |
|
maler
|
Sv: En skinasjon i forfall?
Ja, det gjør det, men hvorfor det egentlig? Sier man slalÅm noe sted? Det er litt rart å skrive noe så snodig som slalåm når man sier slalom egentlig.
|
|
|
#144 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi det tar utg.pkt i låm; hilsen Sylfest Lomheim. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Like blid
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
This is normal!
|
Sv: En skinasjon i forfall?Hva er dyrest av slalom og slalåm? grubler:
Og der tok tråden en vending som ikke jeg hadde ventet.
|
|
|
|
#154 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg har stått slalåm to ganger i mitt liv. Under oppveksten, var den formen for ski forbeholdt de som hadde råd til å reise med buss til Kongsberg på skoleutfluktene, og enten eie eller leie utstyr. Vi andre fattiglusene, fikk ta til takke med å bli stuvet sammen i en hestehenger og kjørt inn på skaugen, hvor langrennsløypene ventet. (Helt sant, faktisk.)
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 30-01-12 kl 21:00. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?O-bokstaven kan ha to lyder, o-lyd og å-lyd. Å-lyd i sopp, f.eks. Jeg har aldri hørt noen si [slalo:m] eller [slalom], men det kan godt være at det kan skje for alt jeg vet. De fleste sier nok [slalåm]. Hvis du mener at ingen sier [slalå:m], så er nok det riktig. Jeg har ikke hørt noen si det heller. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her sier vi slalåm. Jeg trodde de fleste uttalte det slik.
|
|
|
#157 |
|
This is normal!
|
100 % enig. Det var slik jeg fant skigleden etter noen år i hytteveggen. Jeg gikk i mitt tempo, så langt jeg ville. Nå er det noe av det beste jeg vet. Både å gå 1 km, lage bål og grille pølser og å gå 70 km å bli gjennomsliten.
|
|
|
|
#158 |
|
maler
|
Jeg uttaler det vel sånn sett med å jeg også, en kort blandomting mellom o og å egentlig. Litt mer o enn sopp kanskje. Men den åen der ser jo ut som en poengtering av hvor å den lyden er.
|
|
|
#159 |
|
Like blid
Sv: En skinasjon i forfall?Når vi har skidag på skolen så får alle ungene melde seg på ei rute. Vi har 2km, 4km, 6km og 9km. Så har vi en felles rasteplass, der vi setter fra oss sekkene. Alle går sine turer også møtes vi på rasteplassen til felles bålkos og skileik. Stor suksess. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
kamerat
|
Sv: En skinasjon i forfall?Hver gang jeg ser denne overskriften, må jeg fnise litt. Jeg leser den med krigstyper og skingrestemme. REDD SKINASJONEN NORGE!!! :skingrestemme:
|
![]() |
|
|