|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tøff
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Noe av det verste med å jobbe i systemet er å se hvor avsindig fornøyde de er med seg selv internt ... Det er slett ikke populært å komme med innspill som er negative, og ræva fri holdningen råder i en helt ekstrem grad. Jeg er steike glad jeg ikke er en del av administrasjonen gitt.
|
|
|
#43 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Så kjipt det må være, for frustrasjonen går vel lett utover "bakkemannskapet".
|
|
|
#44 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?
|
|
|
#46 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Ute der vi bor (ikke så veldig sentralt, men omtrentlig 20 minutter fra Oslogrensa og greit med folk) har vi et veldig dårlig busstilbud. Vi fikk på toppen av det hele satt opp prisen på reiser i forrige runde når sonenen endret seg, ikke får man kjøpt billett på stedet vi bor heller, så da må man ut med enkeltbillett om man slurver med planleggingen, og så kjøpe når man er i Oslo. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Det er synd at ikkje myndigheitene legg meir til rette for at det skal vere enkelt å kjøpe billettar. Samtidig, med fleksikort/månedskort fungerer det heilt fint. Eg fyller opp på nett, og får kjøpt billetter sjølv om eg bur langt unna næraste utsalsstad. Det krev litt planlegging, men det gjer det i resten av verda også. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Du er i feil tråd. Denne handler om billettsystemet til Ruter i Oslo. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Det er vel snarere det at det er dyrt og dårlig som er temaet her, hadde tilbudet vært strålende hadde nok de fleste godtatt prisen for det. Holdningen din oser av "godt oppdratt nordmann", vi er generelt alt for dårlige til å utøve forbrukermakt i Norge. Klage over alt av priser på unødvendige varer er så sin sak, men dette er altså et dårlig fungerende tilbud mange ikke har et valg om de vil benytte seg av eller ei i hverdagen. Sist redigert av emm : 31-01-12 kl 19:00. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Librocubicularist
|
Eg fyller jo på månedskortet mitt for Oslo og Akershus på nettet... |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Librocubicularist
|
Feil, eg administrerer abonnement via nett. Eg beklager. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
-
Jeg har veldig mye sympati med de som jobber og faktisk gjør noe annet enn å plage folk i dette systemet. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
-
Men du innrømmer iallefall at det slett ikke virker. Det er da noe. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
kamerat
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Det går virkelig ikke an å forsvare Flexus-systemet. Det er aldeles uakseptabelt på alle måter.
|
|
|
#56 |
|
Librocubicularist
|
Det krev planlegging, men det gjorde jo det gamel systemet også. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
kamerat
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Nei, det er ikke nok å planlegge. Du kan ha reisepenger på kortet ditt, men så får du ikke trukket en enkeltbillett på bussen fordi automaten ikke virker (og det er svært sjelden de virker, etter min erfaring). Da skal du ifølge Ruter kunne få bot hvis du ikke kjøper 50-kronersbilletten i stedet. I rest my case.
|
|
|
#58 |
|
Librocubicularist
|
Den var ny for meg. Det er jo håplaust! Eg trekker meg. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Jeg kan ikke fylle på frøknas ruter-kort på nett, ei heller ha automatisk påfylling. Damen fra Ruter sa dette var umulig på barnebilletter. Uten at hun kunne gi en god forklaring på hvorfor. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
maler
|
|
![]() |
|
|