|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kræsj med bil- hvem sitt ansvar?Jeg kjører med kjettinger i bilen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kræsj med bil- hvem sitt ansvar?
En må jo se ann selv hva slags veier en kjører på til daglig. Noen kjører på veier og bakker hvor en bør ha kjettinger i bilen. Jeg kjører ikke med kjettinger i bilen på de veien jeg kjører til daglig. Men mange har jo mye smale veier med bakker og svinger de kjører i til vanlig og da ville jeg nok hatt kjettinger i bilen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Jeg regner med at alle som kommenterer i denne tråden kjører med kjetting når det er glatt?
|
|
|
#45 |
|
Står på egne ben
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?
Det sa jeg ikke at en måtte. Jeg sa at hvis en vanligvis kjører på en bratt, svingene vei på vinteren så er det naturlig å ha med kjetting. En skal bestandig kjøre etter forholdene. Det går også ann å få noe kjetting greier på boks som er noe klister en sprayer på dekka ved akutt behov. Har ikke testet dette selv. Når en kjører en bakke det stadig er utforkjøringer o.l. så ser jeg det som en naturlig ting å kanskje ha skodd seg med skikkelige piggdekk eller annet utstyr. Uhell kan skje den beste det. Skjønner jo det. Og det er fryktelig kjedelig og irriterende når det skjer. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?For en ekkel opplevelse! Det hadde nok sittet i meg lenge.
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Hvorfor antar du det? |
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Til HI - jeg mener at uhell skjer altså. Det er ikke meningen å kritisere deg unødvendig her. |
|
|
|
#49 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Tror nok du får skylde på føret HI, og at du ikke kunne stoppe.
|
|
|
|
#50 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Mannen mener han vil få avkortning, eventuelt vil dere få skylddeling. Du vil dessverre ikke slippe unna på noe vis.
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Jeg tror nok du kan håpe på delt skyld.
|
|
|
|
#52 |
|
Bedreviter
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Uff, så utrolig kjipt. Jeg skjønner god at du er sjelven, og hvisbikke nakken er helt god i morgen, ville jeg fått en lege til å se på det, med tanke på eventuelle fremtidige problemer.
Nei, men det hender ofte at jeg lar bilen stå de gangene jeg mistenker at det er ekstra glatt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Må si meg enig med amo. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Å herremin ILY, så kjedelig. Og så utrolig kjipt. Jeg håper virkelig at det i det minste blir en skylddeling her. Uten varseltrekant må man finne andre løsninger for å advare andre bilister. Ikke la bilen stå halvveis ut i veien og ta bussen på jobb.
|
|
|
|
#56 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Hvordan går det med nakke og rygg? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Erfaren nok
|
Men det er ikke så enkelt å gjøre det om man ikke har noe annet transportmiddel å benytte seg av heller?
|
|
|
#58 |
|
Bedreviter
|
Men da må man jo sørge for å sko bilen skikkelig i stedet, da. For eksempel ved å bruke kjetting. Man kan ikke bruke det at man "ikke har noe valg" mtp bilkjøring som en unnskyldning for å krasje inn i hva som helst når det er glatt. (Ikke myntet på HI.) Hvis det er for glatt til at det er uforsvarlig å kjøre, så må man ganske enkelt enten unnlate å kjøre eller sørge for å kjøre med utstyr som gjør at det ikke lenger er uforsvarlig. :enkel: |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Det vil da aldri være eier av en bil som står stille sin skyld om noen kjører på ham. Om han så hadde parkert midt i veibanen så skal man som sjåfør ha såpass oversikt over veien at man ser hindringer og kjører på en slik måte at man kan stoppe for dem. At en bileier parkerer bilen på en dårlig måte fratar ikke den andre sjåførens ansvar for å kjøre etter forholdene og følge med på trafikk og evt hindringer. Uansett er det utrolig kjipt, men det ordner seg nok.
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?Alle argumenter blir enklere her om man tenker at det kunne vært et menneske som ble påkjørt. Nei, det er ikke en eneste situasjon med noen meget spesielle unntak, hvor det er greit å kjøre uten skikkelig kontroll på bilen. |
|
![]() |
|
|