|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Eller andre steder?
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Jeg tror de fleste storbyer har masse som er gøy for ungene, og mer enn nok til å fylle fem-seks dager. Jeg ville valgt den byen jeg selv hadde mest lyst til å dra til, og/eller den byen jeg selv visste mest om. Begge byene har teknisk museum, naturhistorisk museum, fine parker, dyrehage, historiske bygninger, fine kirker, hyggelige rusleturområder, stort utvalg i mat og gode shoppingmuligheter.
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Begge funker bra for barn, synes jeg. Nå er det noen år siden jeg sist var i Berlin, men jeg husker at jeg syntes føltes lettere å ta seg fram til fots eller med offentlig transport i Berlin enn i London. Det synes jeg er et pluss når man reiser med barn.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Jeg tror det er hipp som happ og ville valgt den byen dere selv vil til. Jeg var i London med Hiawata rett før han fylte fem, og han elsket det. Vi så på mumier på british museum, vulkaner, jordskjelv og dinosaurer på natural history og shopper på Hamleys. Resten av tiden ruslet vi rundt, så på Big Ben og nøt livet.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Tusen takk for fine innspill! Skal kommentere mer når ungene er i loppekassa. Det blir nok ikke noe særlig shopping med Poden nei, Tallulah.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Jeg ville dratt til London. Mest fordi jeg er kjent i London og dermed vet hva som er bra og hva som ikke er det. I tillegg fordi jeg snakker langt bedre engelsk enn tysk. Og det er enda litt greiere å kunne språket når jeg reiser med barn.
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Vi var i London i høst med barn på 5 og 7 år. Det var helt supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Både jeg og mannen har nok mest lyst til London selv.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?
Vi skal definitivt på Hawksmoor med Poden i påsken.
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Nuppa, får barnet eget oystercard også da, når vi voksne kjøper? Jeg og mannen diskuterte nemlig det i går kveld, om det er slik at ungene må krabbe under disse inngangene hvor man må bruke kort eller noe sånt.
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
Det var en glimrende idé!
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Ja, jeg synes å huske at du har snakket mye positivt om Tyskland, Fnatten. Vi skal definitivt til Berlin. Spørsmålet er om det blir nå eller senere.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Ja, du vet jo hvordan det er med meg og dagligvarebutikker i ytlandet, Fnatten. Det er det aller mest spennende.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Hiawata var fire da han var med dit. Vi gikk bare på Hamleys først, og stocket opp på leker som han ønsket seg og et par klistremerkebøker. Han elsket mac n' cheesen deres. Men det er jo lang ventetid der, så det er greit å være forberedt på det.
Ungene må gå inntil kroppen deres, evt. så går dere gjennom den store porten beregnet for barnevogner, rullestoler og digre kofferter.
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Ja, på Hawksmoor bestiller vi på forhånd.
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Når du skal gå gjennom porten med Oystercard ha et godt tak i jakka til gutten og dra han med deg.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: På storbyferie med en syvåring. Berlin eller London?Jeg kjenner at jeg også har veldig lyst. Jeg skulle bare hatt 20 feriedager til i løpet av året, altså. Jeg sitter faktisk å lurer på om jeg skal be om feriedager fremfor lønnsøkning neste forhandling.
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Jupp, derfor småleker og aktivitetshefter. De lager også fantastiske (alkoholdfrie) drinker med paraplyer og stæsj som barn syns er gøy.
![]() |
|
|