Sv: Hva slags bil skal vi kjøpe?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg synes det er vanskelig å finne biler som er brede nok til å ha tre seter bak. Det ene setet deres skal vel være bakovervendt en god stund til også?
Vi prøvde mange biler da vi skulle handle sist, og endte opp i "familiebil"-segmentet. Vi kjøpte 7-seter sånn for sikkerhets skyld. Vi bruker ikke de ekstra setene så ofte, men ofte nok til at jeg er veldig glad for dem. Men det viktigste for meg er bredden. I vår peugeot 5008 er det god plass til 3 seter bak (også når det ene er bakovervendt). Men den koster mer enn 200 000, for det er en ny modell som ikke finnes som eldre bruktbil enn 2011. Men jeg ville sett etter familie-/flerbruksbiler.
Et bakovervendt blir det en god stund til ja, men ikke så lenge til med to beltestoler. Eldstemann er både tung og lang og vokser nok ut av setet sitt i løpet av et år eller to. Så hvis jeg bare får skvist dem inn det året så er det greit.
Vi vil gjerne ha en bil uten enorme serviceutgifter og mye "styr" (som vi har hatt nå på flerbruksbilen vår (Opel Zafira), og derfor vil vi heller gå litt ned i størrelse og ha en nyere bil.