Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebake-tipsetråd

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-12, 21:04   #6
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakebake-tipsetråd.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har dessuten en slik halv ball-form. Og lurer på hvor mye røre jeg må ha i den for at den ikke skal flomme over, eller at det skal bli for lite. Noen som har bakt med slik form?

Har prøvd en gang med sjokoladekake... Aldri mer!
Først hadde jeg i for mye røre. Det rant utover hele stekeovnen. Den måtte da rengjøres før jeg satte kaka inn igjen. Så sto den i ovnen i over 3 timer og var rennende i midten fortsatt. (-Jeg sjekket jevnlig med en stekepinne.) Etter disse 3 timer var den også blitt svart på toppen. Vel, jeg skjærte av det brente, la over aluminiumsfolie og stekte videre i 1 time. Den var da fortsatt rennende inni og klokka var nærmere 2 på natta, så jeg gav opp. Trenger jeg si at kaka gikk rett i søpla?
Denne forma brukes kun til gele i heimen hos oss...

-Men lykke til!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.