Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 21:28   #41
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke plagg og kombinasjoner er "kjerring"?

Jeg synes slike jeansbukser med applikasjoner nedover lårene er både harry og kjerring.

Støvletter er i utgangspunktet kult, men det finnes selvsagt kjerring-utgaver av dem også.

Stor-skorter liker jeg absolutt ikke. Slike formløse "bluser" som liksom skal skjule noen valker.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:38   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Eller dongeri med kroner på baklommene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:39   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Eller dongeri med kroner på baklommene.

Spesielt om de bare har kopiert en krone, passform og farge er helt feil.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 21:43   #44
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det jeg synes er mest "kjærring" er når voksne damer prøver å kle seg 10-20 år yngre ...

Ellers synes jeg det som ser pent ut på noen kan se fullstendig "kjærring" ut på andre.

Gammel 24-03-07, 22:04   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Åh. Jeg får Natur og ungdomvibber jeg, da.

N.U,

Tenk at jeg kan bli assosiert med både N.U og kjerring når jeg går med veska mi

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:09   #46
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

N.U,

Tenk at jeg kan bli assosiert med både N.U og kjerring når jeg går med veska mi

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:22   #47
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

I denne uke bestilte jeg en film hjem fra Frankrike: Les Parapluies de Cherbourg (du kan se clip av den på YouTube). Fransk kultfilm fra 1960'ne, med Catherine Deneuve i en av hovedrollene. Alle replikkene er sunget, interiørene er i mange forskjellige mønstre og ennå flere krasjende knæsjfarger og...

Kjæresteparret, som filmen handler om, har matchende Burberry trenchcoats ! Og gutten er bilmekaniker... Den slår vel Elinblus Lindex-frottékåpe, eller ?

Gammel 25-03-07, 00:19   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De bittesmå ryggsekkene. :grøss:

Mephistosko. :iik:

Men det er mye som er stygt uten å se kjerring ut. Buffalosko, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:22   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

De bittesmå ryggsekkene. :grøss:

Hva er Mephistosko?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 00:26   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hva er Mephistosko?

Sånne fornuftige, litt kraftige sko av merket Mephisto som var ultrahippe på 90-tallet.

Gammel 25-03-07, 00:26   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 25-03-07, 00:27   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er Mephistosko?

Ettersom jeg var fjortis i 1987, kan jeg gi et fullgodt svar på dette spörsmålet. Det er en type (dyre) fotformsko som min mor bestemte seg for at jeg aldri, aldri skulle få ettersom jeg ville ha ledd höyt av dem för de tilfeldigvis ble moderne. Et sök på nettet avslörer at dagens Mephisto ser normale ut, så jeg får ikke illustrert svaret, dessverre. Skoa skulle väre hvite og gjerne utstyres med rosa lisser.

Gammel 25-03-07, 00:28   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sånne fornuftige, litt kraftige sko av merket Mephisto som var ultrahippe på 90-tallet.

Ser at jeg var litt seint ute med svaret mitt, gitt. Til gjengjeld var vi visst tidlig ute med moten, ettersom man i mine hjemtrakter hadde slike sko allerede på 80-tallet.

Gammel 25-03-07, 00:31   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ser at jeg var litt seint ute med svaret mitt, gitt. Til gjengjeld var vi visst tidlig ute med moten, ettersom man i mine hjemtrakter hadde slike sko allerede på 80-tallet.

Mye mulig. På 80-tallet stabbet jeg fortsatt rundt i lær-å-gå-sko.

Satte forresten inn en link oppi her, men glemte å skrive hva den var til. Det er altså en Mephistosko.

Gammel 25-03-07, 00:34   #55
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Gensere og skjorter med store broderier, det gir meg litt sånn eldre- og utenfor-følelse.

En annen ting er kjempestore badedrakter og badehetter.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 08:40   #56
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

I denne uke bestilte jeg en film hjem fra Frankrike: Les Parapluies de Cherbourg (du kan se clip av den på YouTube). Fransk kultfilm fra 1960'ne, med Catherine Deneuve i en av hovedrollene. Alle replikkene er sunget, interiørene er i mange forskjellige mønstre og ennå flere krasjende knæsjfarger og...

Kjæresteparret, som filmen handler om, har matchende Burberry trenchcoats ! Og gutten er bilmekaniker... Den slår vel Elinblus Lindex-frottékåpe, eller ?

Filmen min!!
Peker på avataren min

Må ikke snakke stygt om den!!

Gammel 25-03-07, 08:47   #57
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, nå er ikke jeg 75, så jeg går ikke i bingobukser og denslags, men jeg regner likevel med at endel av det jeg går i vil bli regnet som kjerring av endel som er yngre og har en annen stil enn meg. At støvletter i seg selv skal være kjerring var f.eks. helt nytt for meg.

Du och jag, Maximillia, du och jag.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 08:48   #58
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Jeg går i støvletter hver dag vinteren igjennom.
I ulike varianter.
Kjerring som jeg er.

:konstanterer:

Gammel 25-03-07, 09:31   #59
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden liker jeg!

det er "Kjerringat" (<--trøndersk) med slike små vesker og små ryggsekker..(man setter da ikke meis på lommeboka si, liksom) Ellers synes jeg slike litt vide "firkanta" t-skjorter med gull og glitter på er urkjærring. Mariebuksen er ikke bare kjerringat, men helt pensjonist...

fornuftige sko av typen her er veldig kjerringat:

Støvletter kan klart være kjerringat...jeg sliter litt med å finne eksempel, sko i litt merkelig brunfarge og med syntetskinnkant på toppen og med fornuftige høye hæler synes jeg kan være litt kjerringat - i alle fall akkompagnert med dongeribukser som er videre i lårene enn ved leggene, liten veske eller ryggsekk, og glorete genser....

Gammel 25-03-07, 10:59   #60
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

..meis på lommeboka...
Og ja, de små veskene er kjerring.

Når noe er kjerring kommer litt an på typen/situasjonen/været etc etc.
Men jeg får litt frysninger når påkledningen er basert på hva som er fornuftig og praktisk.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.