Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Øredobber, 13 år: hvor og når?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-12, 09:59   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Øredobber, 13 år: hvor og når?

eldstejenta mi blir straks 13 år, og hun skal få hull i ørene i bursdagspresang. Hun har spurt et par år, og nå synes jeg det er greit. Faren hennes reagerer litt på nikkel, så det er litt derfor jeg har ventet så lenge.

Jeg vurderer å få det gjort i en peircing-studio. De har i nabobyen mener jeg å ha sett. Er det mye bedre enn "vanlige" øredobber, eller har det ikke så mye å si? "Må" hun bruke øredobber de har på evt peircing-studio, eller har man med selv? Hun er flink til å passe på ting og seg selv, så jeg ser ikke for meg mye pelling på de.

Jeg har to hull selv. Første tatt som 11 åring, andre ca 19-20 år. Bruker øredobber veldig lite selv (kan ikke på jobb, og glemmer de ellers), så jeg blir litt øm i ørene hvis jeg bruker lenge og det andre settet mitt har så å si grodd igjen. Men ellers har jeg ikke hatt problemer med de.

Nå reiser vi til varmere strøk om et par uker, og blir borte nesten 2 uker. Hun vil selvsagt få hull så raskt som mulig, men jeg mener det er lurt å vente til vi kommer hjem fra ferie. Er det noe poeng i å vente? Jeg tenker på å slippe å rense og få noe tull mens vi er på tur, men hun vil ha det fortest mulig.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 10:15   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øredobber, 13 år: hvor og når?

Forskjellen er at man bruker nål som ikke ødelegger blodkar rundt hullet. Når man skyter hull med maskin, er dobben litt flat og det blir mer skade enn med piercingnål som "bare sklir" gjennom huden. Jeg vet ikke om man kan ha med øredobber der, de vil nok helst at ting skal være sterilt og nikkelfritt ihvertfall. Er de helt nye så burde det gå.. Og rens med klorheksodin istedenfor pyrisept. MYE bedre.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no