|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Søtpotet?Ser ut som prosjektet "smilefjes lærer matlaging" foregår ved å bli kjent med en og en råvare. |
![]() |
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søtpotet?hva skal du gjøre med kalkunen?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Søtpotet?Kalkunen står og steker seg i ovnen med smør og salt og pepper på. Man kan som kjent ikke tilberede kalkun på andre måter enn det. ( |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Søtpotet?Lag puré? |
![]() |
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Søtpotet?åh, en hel kalkun på en tirsdag, faktisk.
![]() |
#7 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Søtpotet?Ovnstekte søtpoteter er supergodt! Skjær i båter og inn i stekovnen med dem.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Søtpotet?Du kan lage søtpotetmos - dvs. skrelle søtpotetene, dele i skiver (da koker de raskere) koke, helle av kokevann, mose, tilsette en skje rømme eller creme fraiche, smake til med salt og pepper og vips! ferdig. Eller lage candied yams - da skreller du, dele i ca. cm.tykke skiver, legger skivene som takstein i en form som er godt smurt med smør, legger på smørklatter og brunt sukker og hvis du er i det skikkelig dekadente hjørnet, topper du med mini-marsmallows. Og steker i ca. 30 min på 200 grader til alt er gyllent og boblete. Begge oppskrifter er fritt fra hukommelsen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Søtpotet?
Det hørtes smart ut. Skrelle først? Jeg har pimpernellpoteter også, skal man ha begge deler eller er søtpoteter det man trenger til potet? |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Søtpotet?Jeg anbefaler ikke ovnsbakte søtpoteter. Det var ekstremt søtt. Jeg ville heller prøvd meg på en pure/mos hvor det var blandet med noe annet.
![]() |
#11 |
Passiv
|
Åh! |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Søtpotet?Pureforklaring for slike-som-liker-trinn-for-trinn-forklaringer:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Vi har ikke skrelt, men jeg tror ikke vi har spist skallet heller... Så vi har vel skrelt etter steking, vi da.
![]() |
#14 |
Passiv
|
Aha! Stappe altså. Det kan jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Søtpotet?Enig med tiddelibom - ovnsstekte søtpoteter er kjempegodt. Men da må du skrelle dem først og skjære dem i skiver. Ildfast form og olivenolje er alt du trenger. Men de er gode kokte også. Bare at en del gjerne henger igjen i skallet, så da får du mere svinn.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Søtpotet?Søtpoteter er fantastisk i mos sammen med litt potet kg kun sakt, pepper og god olivenolje. Jeg bruker ellers aldri olje i mos. Men dette lærte jeg av nigella lawson. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Crazy Cat Lady
|
Ikke bruk stavmikser, da blir stappen seig. Bruk en sånn:
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søtpotet?Jeg synes ovnsbakt søtpotet er helt nydelig, SÅ mye bedre enn potet og andre ting... NAM |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|