Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en snobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du en snobb?
Ja, er en snobb på alle plan 6 2,83%
Er snobbete i meninger jeg har ovenfor andre 33 15,57%
Er snobbete i matveien, kun økologisk er bra nok 19 8,96%
Er snobbete i klesveien, du ser ikke meg på HM og Lindex 6 2,83%
Er snobbete i barneutstyrsveien; merkeklær og buggaboo 18 8,49%
Er snobbete på det kulturelle plan, her gjelder opera og Munch 21 9,91%
Er snobbete på det materielle plan; dyrt hus, dyr bil, hytte og båt 10 4,72%
Er snobbete i navneveien. Tommy Olsen; go home! 57 26,89%
Nei, er langt fra snobbete, men normalt opptatt av slikt 118 55,66%
Nei, er ikke snobb og det andre muligens vi karakterisere som trash 24 11,32%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 20:30   #21
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en snobb?

Nei, jeg er ikke en snobb.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:34   #22
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det eneste måtte være litt navnesnobb.

Gammel 25-03-07, 20:34   #23
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke snobb i det hele tatt, (selv om jeg i utganspunktet tjener bra nok til å kunne vært det.) Jeg er nok heller en person som liker meg i normalt pene klær, ordinær mat (er veldig kjedelig i matveien), men en god bil og behagelige ferieturer prioriterer jeg, men oppfatter ikke det som snobbete! MEN for all del jeg har da noen flotte(dyre) plagg til sitt bruk, og kjøper gjerne merkesko mer for de er behagelige enn at de alltid er så flotte.

Jeg liker ganske enkelt å være vanlig. Skiller meg heller ut med å være kjapp i kjeften

En snobb kan være så mangt. Wannabe snobb er noe av det kvalmeste jeg vet!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:39   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Wannabe snobb er noe av det kvalmeste jeg vet!

Hva er en wannabe snobb? Noen som prøver å se ned på andre, men ikke får det til?

Gammel 25-03-07, 20:43   #25
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hva er en wannabe snobb? Noen som prøver å se ned på andre, men ikke får det til?

:JUPP: De tror at klærne og andre statussymboler gjør det mer interessante enn det omverdenen oppfatter dem som. Disse folkene ser det ikke selv, og de mangler ofte sosiale antenner! (Dette gjelder wannabe snobber, etter min mening)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:44   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har lang utdanning og muligens en småsnobbete jobb, men ellers snobber jeg nedover etter beste evne. Jeg haket derfor av for trash, men jeg er sikkert snobb på noen områder - så som rettskrivning. For övrig blir jeg veldig provosert av folk som mener at alle ville bodd i villa på Vinderen og kjört ny BMW hvis de hadde hatt råd til det.

Jeg signerer egentlig Elinblu i sin helhet, bortsett fra at jeg da endte med å stemme "ikke snobb, men normalt opptatt av slikt".

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:46   #27
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan kanskje oppfattes som litt småsnobbete hva mat og meninger angår. Ellers ikke, ikke i det hele tatt.

Gammel 25-03-07, 20:47   #28
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge undersøkelsen er det visst en del som karakteriserer meg som "trash". Ingen av de andre alternativene passet.

Eller kanskje jeg er den mest snobbete av alle siden jeg rynker litt på nesa av konseptet med å leve over evne.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:49   #29
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg er matsnobb, men holder meg ikke til økologisk.

Samme her!

Så er jeg kles- navn- barneutstyrs- og materiellsnobb.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:50   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er navnesnobb og kunnskapssnobb. Og så synes jeg Burberry automatisk gir plassering i trailertrashkategorien.

Gammel 25-03-07, 20:54   #31
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette var en dårlig undersøkelse. :snobb:

Gammel 25-03-07, 20:56   #32
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nok snobbete på flere plan, men anser meg likevel som normal...

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:58   #33
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nok snobb på noen områder, men i pollen her endte jeg som trash.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:03   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg signerer egentlig Elinblu i sin helhet, bortsett fra at jeg da endte med å stemme "ikke snobb, men normalt opptatt av slikt".

Og jeg gjorde som apan.

Men jeg er forumsnobb. Jeg liker å omgi meg med smarte mennesker.

Gammel 25-03-07, 21:03   #35
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg er sjokoladesnobb (kun norske "ordentlige" merker er godt nok).
Navnesnobb, siden gubbens ultravanlige etternavn ikke fikk være med på ungenes navn.
Jeg var utdanningssnobb, men etter å ha vært gift med 10 akademiske tommeltotter i åtte år - GI MEG EN HANDY HÅNDVERKER!

For andre framstår jeg sikkert som trash, så jeg stemte for det.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:07   #36
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst navnesnobb. Ville ikke ta mannens Pettersen-navn, men beholdt heller mitt eget mer uvanlige etternavn. (Og overbeviste mannen om at han kunne ta mitt navn.) Det var vel egentlig ikke fordi navnet er sjeldent, men fordi det er knyttet så mye identitet til det. Ingen andre som heter det samme som meg. Guttene mine har navn mange synes er sære, noen synes er fine og noen synes er blodharry. De har fått navn vi liker, og det handlet lite om snobberi.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:07   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

For övrig blir jeg veldig provosert av folk som mener at alle ville bodd i villa på Vinderen og kjört ny BMW hvis de hadde hatt råd til det.

Jeg også.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:08   #38
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfatter betegnelsen "snobb" som intenst negativ, og jeg ville sett på det å befinne meg i en tilstand av snobbethet som en falitterklæring som menneske.

Ordet snobb innebærer at en ser ned på andre.

En kan godt ha en bevissthet om kvalitet på ulike områder uten samtidig å dømme dem som velger annerledes.

Jeg havner i kategorien "ikke snobb, men normalt opptatt av slikt".

Sist redigert av Pebbles : 25-03-07 kl 21:55.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:09   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er navnesnobb, så absolutt. Det irriterer meg fremdeles at Emma fikk en navneboom ETTER at jeg ga navnet til min eldste.

Gammel 25-03-07, 21:09   #40
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt navnesnobb, siden Junior ikke fikk mannens etternavn, men det ble et kompromiss med son varianten.

Ellers tror jeg at jeg er svært lite snobbete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.