Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 12:01   #1
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?

Men uavhengig av flyselskap kan man vel be om assistanse. Slik assistanse som bare utføres av flyplasspersonell. Jeg fikk det en gang jeg reiste med små barn og hadde forstuet foten. De hjalp til med bagasje og sørget for at vi slapp å stå i kø ved sikkerhetssjekk og ved gate.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 12:03   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Men uavhengig av flyselskap kan man vel be om assistanse. Slik assistanse som bare utføres av flyplasspersonell. Jeg fikk det en gang jeg reiste med små barn og hadde forstuet foten. De hjalp til med bagasje og sørget for at vi slapp å stå i kø ved sikkerhetssjekk og ved gate.

Jo, men akkurat når det gjelder 12-15-åringer, så har de allerede et opplegg på plass for dette, og jeg synes vel man bør velge dette opplegget dersom man har en 12-åring som man ikke synes er voksen/reisevant nok til å klare seg selv. Kanskje de til og med vil be om at man gjør det, dersom man ringer og spør om assistanse på forhånd - det ville jeg egentlig forventet, men jeg vet jo ikke.

Gammel 09-02-12, 12:23   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg så at det er muligheter til å velge assistanse fra 12-15 år. Må finne ut av hva slags billett som er valgt.
Uansett så kan vi jo øve på hva hun må gjøre ved sikkerhetskontorllen og at hun selv finner flightnr. og gaten hun skal til.
HUn drar visst med buss til et senter på shopping alene så hun har da vært ute på tur før.
Og denne flyreisen til/fra OSlo har hun tatt mange ganger til oss - med assistanse - så hun kjenner jo rutinene.

Lillesøsteren skal kanskje også begynne å være med og skal ha flere år med assistanse så da kan hun jo uansett bare dilte etter bak....
Takk for alle svar.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.