Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Stell av tørt vinterhår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-12, 13:15   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stell av tørt vinterhår?

Jeg har langt (midt på ryggen) hår som er ganske tynt, men med en del fall.
Det fliser en del i tuppene og er preget av tette svangerskap, les mye forskjellige lengder.
Nå er det innmari tørt, det er et vinterproblem. Bruker mye lue og det er veldig tørt i huset vårt på grunn av fyring. Hva kan jeg bruke for å avhjelpe mitt stakkars hår?
Vi snakker i prisgruppen 50-100 kroner, ikke noe dyre greier altså!
Jeg tåler veldig lite vanlig shampo og kan bare bruke Head and shoulders av de som selges på Rema.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 11-02-12 kl 14:06.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 13:22   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stell at tørt vinterhår?

Balsam må du bruke når du har langt hår. Hvis du synes håret bøker fettete og "tungt" av balsam, kan du ha balsam kun i hestehalen.

Kan du strekke det til 299,- på hårprodukter, anbefaler jeg "Moroccan oil". En hårolje man har i fuktig, nyvasket hår som gjør håret mykt og blankt. Hvis du har tynt hår holder det sikkert med en 3-4 sprut fra flasken og da varer flaska lenge.

Gammel 11-02-12, 13:33   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å bruke balsam, håret blir ikke fett av det. Men jeg finner ingen balsam jeg kan bruke uten å klø.....

299,- kan gå, om flaska holder lenge.
Hvor finnes dette vindundermiddele å få kjøpt? Blankt og mykt høres veldig bra ut

Gammel 11-02-12, 13:35   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det fliser en del i tuppene

Og annonsen på siden her er fra Högnäs og forteller om "Sann fliseglede"!

Gammel 11-02-12, 13:37   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prødve balsammer og hårkurer, og endte opp med å klippe av de slitte tuppene. Det var det som funket.

Gammel 11-02-12, 13:46   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg liker å bruke balsam, håret blir ikke fett av det. Men jeg finner ingen balsam jeg kan bruke uten å klø.....

299,- kan gå, om flaska holder lenge.
Hvor finnes dette vindundermiddele å få kjøpt? Blankt og mykt høres veldig bra ut

Jeg tror du får det hos de fleste frisører nå til dags.

Hjelper det mot kløe å bare balsamere hestehalen da?

Gammel 11-02-12, 14:06   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Sv: Stell av tørt vinterhår?

Klipper tuppene 2 ganger i året ca. Gjør jeg ikke det vokser håret mitt feil vei

Hjelper nok på å bare balsamere hestehalen ja. Det kan jeg gjøre!
Er hodebunnen som klør.

Gammel 11-02-12, 14:09   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moroccan oil er verdt pengene sine - varer i en liten evighet og gir pleie samtidig som håret blir mykt og blankt.

Gammel 11-02-12, 19:13   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du virkelig vil gjøre det billig ville jeg prøvd med litt olivenolje. Hvis du vil ha god lukt anbefaler jeg Biosilk silk therapy. Den varer lenge, du kan balsamere hestehalen. Bedre valg enn Moroccan oil.

Eller se denne tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...light=moroccan

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:02   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg harbyttet til shampoo uten sls, som fjerner det naturlige fettet fra håret. Når håret ikke blir totalt strippet for fett ved hver vask holder det seg mye blankere og finere. Dessuten klør mange av sls, så det er bra for kløende hodebunn. Jeg bruker produkter fra denne serien, der fins det shampoo og balsam til forskjellige hårtyper, samt naturlig jojobaolje du kan bruke i tuppene. Og de koster slett ikke mye.

Gammel 11-02-12, 22:14   #11
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vil anbefale en god klipp, muligens hårolje og helt sikkert Redken All Soft hårkur. Den koster 400,- hos frisør i Oslo og ca 170,- fra www.lookfantastic.com, jeg betaler ikke porto.

Gammel 11-02-12, 22:23   #12
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vasker du håret hver dag? For meg hjalp det mot både kløe og tørt hår å vaske sjeldnere, bare skylle dagene i mellom. Vet ikke om det holder når du går i fjøset, men... Det er også viktig å være forsiktig med varmen, bruk så kaldt vann du klarer.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:27   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes head & shoulders funker bra mot kløe, godt lukter den også!
Ellers fikk jeg et tips fra en somalisk dame, gni inn håret med avocado og la det være i ca 30 min.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:44   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klør av ALLE sjampoer som er fra matbutikkene...

Gammel 12-02-12, 11:02   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Vasker det 2-3 ganger i uka. Legger meg som regel med vått hår, vet ikke om det har noe å si? Da er det stort sett flettet.
Advocado hørtes deilig grisete ut

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.