|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Stell av tørt vinterhår?Jeg har langt (midt på ryggen) hår som er ganske tynt, men med en del fall.
Sist redigert av Floksa : 11-02-12 kl 14:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stell at tørt vinterhår?Balsam må du bruke når du har langt hår. Hvis du synes håret bøker fettete og "tungt" av balsam, kan du ha balsam kun i hestehalen.
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Stell at tørt vinterhår?Jeg liker å bruke balsam, håret blir ikke fett av det. Men jeg finner ingen balsam jeg kan bruke uten å klø.....
|
|
|
|
#4 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Stell at tørt vinterhår?
Og annonsen på siden her er fra Högnäs og forteller om "Sann fliseglede"!
|
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Stell at tørt vinterhår?Jeg prødve balsammer og hårkurer, og endte opp med å klippe av de slitte tuppene. Det var det som funket.
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Stell at tørt vinterhår?
Jeg tror du får det hos de fleste frisører nå til dags.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Sv: Stell av tørt vinterhår?Klipper tuppene 2 ganger i året ca. Gjør jeg ikke det vokser håret mitt feil vei
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: Stell av tørt vinterhår?Moroccan oil er verdt pengene sine - varer i en liten evighet og gir pleie samtidig som håret blir mykt og blankt.
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Stell av tørt vinterhår?Hvis du virkelig vil gjøre det billig ville jeg prøvd med litt olivenolje. Hvis du vil ha god lukt anbefaler jeg Biosilk silk therapy. Den varer lenge, du kan balsamere hestehalen. Bedre valg enn Moroccan oil.
|
|
|
#10 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Stell av tørt vinterhår?Jeg harbyttet til shampoo uten sls, som fjerner det naturlige fettet fra håret. Når håret ikke blir totalt strippet for fett ved hver vask holder det seg mye blankere og finere. Dessuten klør mange av sls, så det er bra for kløende hodebunn. Jeg bruker produkter fra denne serien, der fins det shampoo og balsam til forskjellige hårtyper, samt naturlig jojobaolje du kan bruke i tuppene. Og de koster slett ikke mye.
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Stell av tørt vinterhår?Vil anbefale en god klipp, muligens hårolje og helt sikkert Redken All Soft hårkur. Den koster 400,- hos frisør i Oslo og ca 170,- fra www.lookfantastic.com, jeg betaler ikke porto.
|
|
|
|
#12 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stell av tørt vinterhår?Vasker du håret hver dag? For meg hjalp det mot både kløe og tørt hår å vaske sjeldnere, bare skylle dagene i mellom. Vet ikke om det holder når du går i fjøset, men... Det er også viktig å være forsiktig med varmen, bruk så kaldt vann du klarer. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stell av tørt vinterhår?Synes head & shoulders funker bra mot kløe, godt lukter den også! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stell av tørt vinterhår?Jeg klør av ALLE sjampoer som er fra matbutikkene...
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Sv: Stell av tørt vinterhår?Vasker det 2-3 ganger i uka. Legger meg som regel med vått hår, vet ikke om det har noe å si? Da er det stort sett flettet.
|
|
![]() |
|
|