|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Det er jo forskjellige regler fra kommune til kommune. Her får man ikke lenger lov til å søke om plass med mindre man allerede bor i kommunen, men så garanterer de også plass innen 14 dager fra man søker.
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?
Nope, garantert barnehageplass gjelder "de som fyller et år innen utgangen av august og har søkt innen fristen for hovedopptaket" Så plikten til å finne en ny plass midt i barnehageåret finnes altså ikke, garantien gjelder bare "plass fra august om du er et år eller eldre og har søkt i tide".
|
|
|
#23 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Malama: Puh, blir helt svett av å tenke på hvordan dere skal få det til å gå opp. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Jeg er en anelse svett jeg også, men vi har kriseløsningen i form av å midnertidig sette møbler på lager og sove i kjelleren hos mamma og pappa, en på ingen måte ideel løsning, som uansett ikke går over lang tid. Og det løser ikke barnehageproblematikken, for selv om mamma er hjemme, så er det en grunn til det, helsa hennes holder på ingen måte tritt med to unger på 1 og 3,5 (nå, de blir vel sikkert 1,5 og 4, eller mer)
|
|
|
#25 |
|
trøtt
|
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Har dere kommunal eller privat barnehageplass nå da, Luvi? Private barnehager har større frihet til å tilby plass også etter at barnet er flyttet fra kommunen. Vi har hatt barn fra både Malvik og Melhus hos oss i flere år.
|
|
|
#26 |
|
En anelse distre
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?
Kommunal, så den friheten tilfaller nok ikke oss dessverre. Tror de er ganske strenge på hvor lenge man kan beholde plassen etter man flytter, mener det er 2 eller 3 mnd. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?I Oslo kan man beholde plassen i inntil 3 måneder etter at man har flyttet til annen kommune. Vi skal flytte nemlig, så jeg har akkurat sjekket. I den kommunen vi flytter til må man ha bostedsadresse for å søke opptak, så jeg må sende med kopi av kjøpekontrakt når vi søker siden vi ikke har flyttet enda 1. mars.
|
|
|
#28 |
|
En anelse distre
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Fikk akkurat bekreftet at det er 3 mnd her også. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Her fikk jeg et halvår på meg, men da var det bare midlertidig flytting da. Jeg måtte bare få meg en bostedsadresse først. Sikkert noe annet når man permanent flytter ut.
|
|
|
|
#30 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Hvordan er det med bytte av bhg ved flytting til annen kommune?Ska flytte til sommeren og måtte søke ny barnehageplass til minstemann... Innen kommunen kan du søke om overflytting, men til ny kommune må du søke på nytt fikk jeg beskjed om.... |
|
|
|
![]() |
|
|