|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vår SFO er dårlig, vi får egentlig ingen info om ferier (eller generelt), men nå for første gang kunne vi spørre hvilke planer de hadde. Jeg meldte på etter behov.
|
|
|
#22 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?
Det er klart, så mange er det ikke hos oss totalt på SFO. Uansett er 1. base for seg selv, kanskje bortsett fra i sommerferien. Og mange møter uansett ikke opp på SFO i hele eller deler av feriene. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Mitt hovedpoeng var at for barn som er på SFO/AKS i alle ferier i veldig stor grad, tenker jeg at et godt ferietilbud er ganske viktig (og hyggelig!). Ved å tilpasse programmet etter antall påmeldte, tror jeg at tilbudet blir bedre for dem som er der mye. Og jeg synes ærlig talt det er viktigere enn at min sønn som feks er der 1 dag i løpet av en ferieuke får gjøre det mest spennende den dagen. De barna som kun er der noen dager, får vel gjerne gjøre noe litt hyggelig de andre dagene, hjemme. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Her vil de tydligvis ha flest mulig barn i vinterferien, for her frister de med mye morsomt. Vinter-OL m/grilling, kino m/popcorn (fredag i storsalen på skolen), svømming, skolekjøkken, tur til skøytebanen, tur til akebakken.
|
|
|
#25 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vår sfo har aktiviteter som ikke fordrer at det er få barn tilstede. Det er alltid ganske mange uansett. Aktiviteter som er dyre eller krever at det bare kommer noen få barn er uansett ikke aktuelle. Derfor synes jeg det ville være merkelig om vi ikke fikk planene på forhånd.
|
|
|
#26 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Jeg ser argumentet og forholder meg til det. Men jeg er likevel uenig. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Jeg er fremdeles enig med deg! Vår SFO har et helt fantastisk tilbud i feriene, med mange fine turer. For å kunne fortsette sånn må de ha en viss forutsigbarhet, og da får det heller være at sønnen min gikk glipp av turen til Tusenfryd det ene året, men heller fikk være med på skattejakt-tur i marka.
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Jeg regner med at de ikke skal gjøre noe spesielt, men jeg vet ikke. Det er ikke verdens beste sfo for å si det sånn, så jeg håper egentlig at storebror kan slippe mest mulig sfo i ferien.
|
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Ja, ikke sant. Selvfølgelig: Hvis det er sånn at ett eneste tilbud er kjempespennende i løpet av 14 dager og alle andre dager er bare tegning, blir det dårlig. Men med litt ulike tilbud i alle ferier, vil de fleste får noe ekstra innimellom. Barna blir ikke akkurat flinkere til å takle at de ikke får med seg alt når foreldrene blir snurt. Det er vår oppgave å gi ungene en fornuftig holdning til dette, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Her skjer det lite på SFO, hverdag som ferie. Stor SFO, til tross for at de fleste slutter en gang i 3.klasse. Høres moro ut med SFO som finner på mye og har spennende ting ellers også. Vi strekker oss langt så det skal bli minst mulig SFO, også i ferier. Eller kanskje særlig i ferier, for da er de der hele dagen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vi får program i forkant. SFO løser det med å ikke ha noen skikkelig dyre arrangementer, men de finner på masse gøy. De skal ha miljødag, skogsturdag, eksperimentdag og så videre. Snuppa vil gjerne på SFO i feriene.
|
|
|
|
#33 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Jeg er selvsagt enig med apan og Tallulah. For mye me, me, men forringer kvaliteten på SFO, og det er dumt for de som har mest behov for de hyggelige aktivitetene. (Jeg håper jo at det meste er hyggelig, men dere skjønner hva jeg mener...) Om SFO ikke har så mange elever og økonomien er god, skjønner jeg selvsagt at det ikke er noen big deal, og jeg ser jo at mange skoler faktisk sender ut planer på forhånd. Vår skole er stor og vi blir alltid bedt om å melde på i forkant. Jeg har trodd at det henger sammen med økonomi og andre ressurser og ikke vrangvilje eller et ønske om at man egentlig ikke skal benytte seg av SFO. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Jeg jobber selv i SFO men vi har mange barn og derfor velger vi å ikke fortelle om alle planene våre. Kommer det mange barn så går det ikke an å gjennomføre alt.
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?De gangene vi har fått en aktivitetsplan for ferier har vi fått den etter påmelding eller uken før feriestart. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Feb 2011
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Vet forøvrig at vi skal ha en bytur for de store i 3 og 4 klasse. Da får 1 og 2 klasse kinodag med popcorn og saft. Vi har også en turdag. Fredagen skal vi ha karneval med tema dyrene i Afrika. SFOen vår har vanligvis 190 og noen barn. PÅ langdagene er det alt fra 40-70 ca.
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?De bruker å dra på overnattingstur, og den får vi vite når er. Resten får vi ikke vite før rett før, men det tror jeg mest er fordi de ikke har opplegget klart. Det bruker å være noe morsomt hver dag, og som sagt en tre dagers overnattingstur til ei hytte med skigåing, det blir bra.
|
|
|
#38 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Hos oss får vi aktivitetsplanen sammen påmeldingsskjemaet. Planen ligger også på basene og på hjemmesiden til skolen. Jeg tror det som regel alltid kommer færre barn enn påmeldt og skjønner godt at det er vanskelig å planlegge bemanningen.
|
|
|
#39 |
|
På vei
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Men får de informasjon i forkant av dagen da, eller vet de ikke noe før de møter opp? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Hva gjør skolens SFO i feriene?Flott med mange tilbakemeldinger. |