|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KlukkakjoleÅhhh! Dette var en fin kjole! Også så mange fine farger!
|
|
|
|
#82 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KlukkakjoleJeg synes ikke den klør i lett loopi, og har to av klukkakjolene. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
snur
|
Sv: KlukkakjoleTror jeg må strikke meg en ny en jeg også. Har en jeg bruker veldig mye i lilla med rosa. Borden er ikke helt lik for jeg har en oppskrift fra et annet hefte. Denne gangen må det bli en mer nøytral farge, grå, brun eller svart tenker jeg.
|
|
|
#84 |
|
I mål
|
Sv: KlukkakjoleHvor bestiller man sånt fra nå? Er det veldig vrient sånn teknisk ift å ta av og legge ut og sånt? Jeg er greit god på selve strikkingen, mønsterstrikk også, men kan ikke så mye om det tekniske rundt å få fasong på ting og tang. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
Sv: KlukkakjoleMen de holder seg pene? Mister ikke fasongen? Jeg tror jeg har fargene og borden klar her nå. |
|
|
|
#86 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: KlukkakjoleHvordan er den i størrelsen?
|
|
|
|
#87 |
|
Unik
|
Sv: KlukkakjoleEg bestilte garn og oppskrift og leverte pakken til mamma i dag. Så får me sjå om det ikkje dukkar opp ein lilla klukka kjole til meg om ei stund.
|
|
|
#89 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KlukkakjoleJeg bestilte garn på tirsdag, eller var det mandag, tro. Kveld var dei alle fall. I går kom pakkelappen, jeg har vært på posten i dag og har nå nederste borden på pinnene. Enkel og morsom strikking.
|
|
|
#90 |
|
Skinner
Sv: KlukkakjoleTil dere som har strikket denne: Jeg strikket L for å få vidde, men er bare 168 høy. Skal jeg strikke 5 eller 6 hullrader nederst?
|
|
|
#91 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: KlukkakjoleJeg kommer til å strikke 5, tror jeg, men jeg er bare 164.
|
|
|
#92 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: KlukkakjoleBør jeg strikke fem eller seks hullrader når jeg strikker til en som er 168 høy - størrelse M? Det står 5 i oppskriften, men hva blir best tror dere? |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Skinner
Sv: Klukkakjole
Jeg strikket 6 og er like høy som deg, og jeg syns ikke det ble for mye. Men jeg strikket relativt stramt.
|
|
|
#94 |
|
En, av to-tre
Hm, nå er det for sent. Tålmodighet var ikke noe jeg arvet fra min mor så jeg durte videre på mønsteret |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Sv: KlukkakjoleDa er min ferdig. Den ble aldeles nydelig og sitter kjempefint. Men garnforbruket stemte ikke i det hele tatt. Jeg brukte to nøster mindre enn oppgitt til tross for at jeg har lagt på en god del i lengden. |
|
|
|
#96 |
|
En, av to-tre
Sv: KlukkakjoleSå effektive dere er. Jeg har et stykke igjen, men til gjengjeld tror jeg min også blir veldig fin |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Bilde!! Mamma har lovet å strikke en klukka til meg - og jeg må ha bilder så jeg vet hvilke farger jeg skal ha.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Helt konge
|
Vi må få se bilde, kvinne! |
|