Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om lekser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-12, 15:04   #161
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hehe! Jo, om han hadde 8 elever og et par pedagoger og et par sosialarbeidere med seg så.

Det Tjora hadde av ressurser, burde jo ideelt sett vært satt inn i forhold til alle som dropper ut av videregående. Det tror jeg nesten hadde lønt seg på samfunnsnivå, og i hvert fall for de elevene det gjelder. 5 uker med intensivkurs - det burde opprettes overalt i landet.

Jeg syns egentlig at man setter inn veldig mange tiltak overfor de som dropper ut - eller holder på å droppe ut - av videregående skole. Det skorter vel mer på at gruppa i liten grad evner å nyttegjøre seg alle tiltakene. Vi vet jo om veldig mange av disse elevene allerede tidlig i skoleløpet - så jeg tror faktisk at jeg sparker denne ballen ned til deg som jobber i grunnskolen. Jeg opplever ikke ressursmangel som et problem i forhold til de som dropper ut. Jeg opplever det som et problem at ikke egnede tiltak har blitt satt inn på et tidligere tidspunkt.

Vi har f.eks. sommerskole for de som stryker på eksamen i matematikk etter vg1. Umiddelbart etter sommerskolen får de ta ny eksamen - gode resultater for de som deltar. Vi vurderer å gjøre det samme for norsk og engelsk etter vg2. Vi har leksehjelp fire timer i uka - med lærere som leksehjelpere og gratis middagsservering. Får du IV (ingen vurdering) eller 1 i bare ett fag - da setter vi i gang opplegg for å bli kvitt den ene stryken.
Men - vi har i større og større grad begynt å ansvarliggjøre elevene (og foreldrene) på skolen vår ved at de må signere når de ikke vil nyttegjøre seg et tiltak. Vil du ikke ha ped. verksted (ekstraundervisning) - neivel, da krysser du her og signerer. Vil du ikke testes - neivel, da krysser du her og signerer. Vil du ikke gå på lesekurs - neivel, da krysser du her og signerer. Kommer du ikke på lesekurset du meldte deg på - neivel, da krysser du her og signerer så kan noen andre få plassen din. Dukker du ikke opp på praksisplassen vi spadde fram til deg for at du skulle få mindre teori - neivel, da signerer du her så kan noen andre få plassen din.
(Dette må ikke misforstås til at vi ikke brekker oss omtrent i to for å motivere elevene til å delta. Vår skole har forøvrig gode tall sammenlignet med andre skoler i området.)

Men nå sporet jeg av leksediskusjonen - uansett så er kanskje dette en del av det. Det er en stor jobb å få ungdom som allerede er møkk lei til å spa fram krefter til å bestå. Jeg tror ressursene må inn på lavere trinn, og grunnskolen (og kommunen) må slutte å se enden av skoleløpet i 10. trinn - de må skjønne at når de puster lettet ut og sender disse leie og desillusjonerte, og absolutt også vanskelige, elevene fra seg så har de det verst tenkelige utgangspunktet for å fullføre videregående.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 15:14   #162
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Nå tror jeg du misforstår meg helt altså. Jeg mener IKKE IKKE IKKE at dere som jobber i videregående skal gjøre mer. Overhodet ikke. Jeg synes dere har et sinnsykt ansvar i forhold til nye retningslinjer om at dere omtrent har plikt til å få eleven på skolen, og om noe skulle skje burde dere har mindre ansvar, ikke mer.

Derimot mener jeg at det burde være et "dropout" -opplegg. Omtrent som Blanke Ark. Hvor de ungdommene som har droppet ut og angrer seg og er motivert for å gjøre noe med det kunne søkt om å få komme med på et slikt opplegg for å tette hull og for å kunne starte på skolen igjen neste år.

Eller slike opplegg tidligere, kanskje. På ungdomsskolenivå muligens?

Igjen: ABSOLUTT ikke mer ansvar for dere til å tilrettelegge.

Gammel 13-02-12, 16:38   #163
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Nå tror jeg du misforstår meg helt altså. Jeg mener IKKE IKKE IKKE at dere som jobber i videregående skal gjøre mer. Overhodet ikke. Jeg synes dere har et sinnsykt ansvar i forhold til nye retningslinjer om at dere omtrent har plikt til å få eleven på skolen, og om noe skulle skje burde dere har mindre ansvar, ikke mer.

Derimot mener jeg at det burde være et "dropout" -opplegg. Omtrent som Blanke Ark. Hvor de ungdommene som har droppet ut og angrer seg og er motivert for å gjøre noe med det kunne søkt om å få komme med på et slikt opplegg for å tette hull og for å kunne starte på skolen igjen neste år.

Eller slike opplegg tidligere, kanskje. På ungdomsskolenivå muligens?

Igjen: ABSOLUTT ikke mer ansvar for dere til å tilrettelegge.

Finner haugevis av opplegg for de som dropper ut. Den kommunale lommeboka synes vidåpen når det først har gått galt.

Jeg savner gode opplegg FØR de dropper ut. Kristin Halvorsens Ny Giv er vel et forsøk - men det er ikke helt gjennomtenkt syns jeg - særlig ikke for tiendeklasse-elevene. Vi er jo heldigere - jeg jobber på yrkesskole - for vi kan jo tilby litt av det som er gøy. Ny Giv-elevene får på enkelte avdelinger tilbud om å begynne på skolen ei uke før de andre, så får de en tjuvstart - en flying start i forhold til de andre. Så snekrer de og sveiser og holder på - veldig vellykket, i år var første året vi gjorde det. Men hvordan Ny Giv skal motivere siste halvår i tiende klasse når opplegget bare innebærer å køle på med mer av det de ikke får til og ikke liker - det har jeg vanskelig for å se. Sikker på at lærerne allerede til jul i åttende klasse visste hvilke elever dette kom til å gjelde (stort sett), så hvorfor ikke starte opplegget i begynnelsen av niende klasse i stedet - gjerne kombinert med en gulrot eller to.

Litt av problemet med å sette inn tiltakene så sent er at elevene på det tidspunktet har blitt eksperter på sine rolle som skoletapere - og den rollen går de intensivt inn for å beherske til fingerspissene. Det hadde vært moro å se hva man kunne fått til om man hadde fisket dem opp da de begynte å snuble i stedet. Ikke fordi jeg tror at skolen kan fikse alt - det er mange faktorer som er viktige her og som skolen ikke får gjort stort med - men jeg tror vi kunne gjort mer, det er jeg ganske sikker på.

Gammel 13-02-12, 16:39   #164
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Dette kan jeg tydeligvis altfor lite om. Jeg har bare innbilt meg at det er det som er tanken bak Blanke Ark, jeg - å vise at dette er et tilbud som kunne ha hjulpet dem som har droppet ut av skolen. (Jeg fikk nesten lyst til å lage et tilbud selv av å se på det programmet. Jeg har veldig tro på at mange opplegg starter "for høyt", altså at man ikke forstår hvor basale ting som kanskje mangler - eksempelvis i matematikk).

Hvis det allerede er plenty av tilbud, trekker jeg alt tilbake og lusker ut av tråden igjen...

Gammel 13-02-12, 16:47   #165
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Dette kan jeg tydeligvis altfor lite om. Jeg har bare innbilt meg at det er det som er tanken bak Blanke Ark, jeg - å vise at dette er et tilbud som kunne ha hjulpet dem som har droppet ut av skolen. (Jeg fikk nesten lyst til å lage et tilbud selv av å se på det programmet).

Hvis det allerede er plenty av tilbud, trekker jeg alt tilbake og lusker ut av tråden igjen...

Altså - det kan jo hende at jeg skjønnmaler altså - men jeg opplever det som om det er tilbud til de som HAR droppet ut. Jeg opplever også at de er i begrenset grad villige og i stand til å nyttegjøre seg det. Det er synd at samfunnet har blitt sånn at videregående har blitt obligatorisk for å få seg en jobb - det skaper en del tapere som egentlig ikke hadde trengt å være det.

Gammel 13-02-12, 16:51   #166
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Ja, det beste hadde vært tilbud i åttende?niende? hvor de kunne få intensivkurs ala Blanke Ark i små grupper og med muligheter til å starte helt på bunn og fokusere på leseevne og lesevilje, basismatematikk og grunnleggende engelskkunnskaper. Kombinert med ulik pedagogisk tilnærming og opplevelser som kunne gi motivasjon og en pekepinn om hva de kan gjøre med kunnskapen sin etter skolen er slutt.

Å, dette kjenner jeg at jeg brenner for altså.

Gammel 13-02-12, 17:01   #167
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det når de starter i 8. klasse? Burde man testet allerede der og satt inn alle kluter for de som har hull i fundamentet? Noe sier meg nemlig at det har startet for lenge siden når man kommer dit, hvertfall for de som ikke bare er skoleleie.

Gammel 13-02-12, 17:02   #168
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Det har startet for lenge siden, og i barneskolen har vi bare ressurser til å "klatte på det". Altså prøve å få inn litt her og litt der de timene vi har mulighet til det, men å lage et skikkelig "ta igjen-kurs" har vi slett ikke mulighet til. Og det var derfor jeg trodde at slik av det i videregående også, men der et det tydeligvis bedre med ressurser. Det er synd, for jeg tror mye kunne vært rettet opp i allerede på slutten av barneskolen om man hadde hatt ressurser til det.

Gammel 13-02-12, 17:03   #169
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med alt Darth sier her. Så vidt jeg vet er det vel i gang et prosjekt nå som omfatter lærere på alle u.skoler og videregående skoler der formålet er å følge opp svake elever på disse trinnene. Tror det er foreslått 170-ish milloner fra statsbudsjettet til prosjektet. Mye penger, men til en bra sak. Jeg skulle bare ønske man hadde vært mer raus med pengene før, at man ikke trengte å kjempe med nebb og klør for alt av ekstra ressurser i barneskolen. Det er noe i det Darth sier, det er ikke "bare, bare" å snu elever med en godt innarbeidet rolle og image som skoletapere gjennom ti år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 17:05   #170
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Tjora hadde av ressurser, burde jo ideelt sett vært satt inn i forhold til alle som dropper ut av videregående. Det tror jeg nesten hadde lønt seg på samfunnsnivå, og i hvert fall for de elevene det gjelder. 5 uker med intensivkurs - det burde opprettes overalt i landet.

Det er nettopp det Ny GIV Darth nevner går ut på. Ca 8 timer i uka siste halvdel av 10. klasse med fokus på lese-, skrive- og regneferdigheter.

Innføringen skal gå over tre år, det har vart i et og et halvt år nå, og om enda halvannet år skal alle ungdoms- og videregående skoler i lander være involvert.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg savner gode opplegg FØR de dropper ut. Kristin Halvorsens Ny Giv er vel et forsøk - men det er ikke helt gjennomtenkt syns jeg - særlig ikke for tiendeklasse-elevene. Vi er jo heldigere - jeg jobber på yrkesskole - for vi kan jo tilby litt av det som er gøy. Ny Giv-elevene får på enkelte avdelinger tilbud om å begynne på skolen ei uke før de andre, så får de en tjuvstart - en flying start i forhold til de andre. Så snekrer de og sveiser og holder på - veldig vellykket, i år var første året vi gjorde det. Men hvordan Ny Giv skal motivere siste halvår i tiende klasse når opplegget bare innebærer å køle på med mer av det de ikke får til og ikke liker - det har jeg vanskelig for å se. Sikker på at lærerne allerede til jul i åttende klasse visste hvilke elever dette kom til å gjelde (stort sett), så hvorfor ikke starte opplegget i begynnelsen av niende klasse i stedet - gjerne kombinert med en gulrot eller to.

Litt av problemet med å sette inn tiltakene så sent er at elevene på det tidspunktet har blitt eksperter på sine rolle som skoletapere - og den rollen går de intensivt inn for å beherske til fingerspissene. Det hadde vært moro å se hva man kunne fått til om man hadde fisket dem opp da de begynte å snuble i stedet. Ikke fordi jeg tror at skolen kan fikse alt - det er mange faktorer som er viktige her og som skolen ikke får gjort stort med - men jeg tror vi kunne gjort mer, det er jeg ganske sikker på.

Hm. Interessante tanker. Jeg er Ny GIV lærer på vår skole (vgs), noe som hos oss innebærer å spre viere metodikk vi er i ferd med å lære til kollegene våre så vi kan tlby en bedre pedagogikk og på den måten bedre ivareta ungdomsskoleelvene når de kommer til oss.

Jeg stusser litt på "køle på med mer av det de ikke får til"-utsagnet. Da lurer jeg litt på om det i tilfelle ikke har fungert etter intensjonen på den/de ungdomsskolen(e) du kjenner til? Jeg er supersnysgjerrig på å høre mer om dette! Ny GIV lover nettopp elvene som ønsker å være med på prosjektet at det ikke skal bli "mer av det samme" - og jeg er foreløpig meget fornøyd med metodikken vi har lært på Ny GIV-kurs. Jeg har også gjennomførst første del av kursing av kolleger, og de var også begeistret - flere prøver nå ut i egne klasserom og gir meg tilbakemeldinger på at de er fornøyde.

Jeg vet ikke hvorfor de venter helt til 10. klasse. Jeg tror kanskje ikke heller at man ville kunnet fange opp alle i løpet av 8. klasse? Det er en del som havner blant de lavset presterende i 10. klasse som ikke nødvendigvis har lærevansker, men som har begynt å slite med motivasjonen underveis. Det er ikke sikkert disse er så synlige allerede i 8. klasse.

Gammel 13-02-12, 17:06   #171
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Er det ikke en god del mer undervisningstimer per år i dag en det var på 80 tallet altså? Jeg mener å huske at vi hadde mye kortere skoledager før en det de har i dag men er helt inneforstådt med at jeg har dårlig husk og tar helt feil.

Fra tredje klasse hadde vi seks undervisningstimer to dager i uken. Fra femte klasse hadde vi seks undervisningstimer hver dag. 80-tallet.
Og enig med Teo ang. arbeidsvaner. Gudene skal vite at noen burde tatt tak i mine.

Gammel 14-02-12, 20:09   #172
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir bare mer og mer oppgitt. Hos oss er det leksehjelp tirsdag og onsdag. Det er dessverre slik at lærerne ikke vil ha leksehjelp og saboterer. I dag toppet det seg.

Mesteparten av leksene var fra mandag til tirsdag. Eneste lekse fra tirsdag til onsdag var matte innføring. Men det oppgavearket skal hentes på nettet av foreldre. Der kommer problemet. Det ble ikke lagt ut før midnatt.

Det vil si at ungene på leksehjelp i dag ikke kunne gjøre leksene. Hun som hadde leksehjelp var forsinket så ungene hadde ikke noen ansvarlige.

Mazkjerringa derimot lar seg ikke knekke så lett. Jeg skrev ut et par ekseplarer i dag tildig. Og når det ikke var noen voksen tilstede, gikk Mazungen frem og skrev oppgaven på tavla så alle barna på leksehjelp kunne gjøre leksen.

Det er jo helt sprøtt at det er mulig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:11   #173
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Det der er jo helt fjernt Maz - altså ikke det du gjorde, men at de i bunn og grunn legger til rette for at man ikke skal gjøre leksene på leksehjelpa. Sånne ting får meg til å bli en klagene og irritert mor.

Gammel 14-02-12, 20:12   #174
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Her har det vært et intensivt lesekurs for en del fjerdeklassinger. Jeg vet ikke detaljene rundt dette, men det høres jo flott ut!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 20:13   #175
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det der er jo helt fjernt Maz - altså ikke det du gjorde, men at de i bunn og grunn legger til rette for at man ikke skal gjøre leksene på leksehjelpa. Sånne ting får meg til å bli en klagene og irritert mor.

Jeg har gitt opp. Jeg er upopuler nok. Jeg ba ikke Mazungen skrive på tavla altså, det fant hun på selv for hun er gerenelt hjelpsom.

Gammel 14-02-12, 20:14   #176
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg har gitt opp. Jeg er upopuler nok. Jeg ba ikke Mazungen skrive på tavla altså, det fant hun på selv for hun er gerenelt hjelpsom.

Flink og initiativrik unge

Gammel 14-02-12, 20:29   #177
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heia mazungen! Det opplegget er helt sprøtt.

Jeg må vise deg kursplanen på sfo hos oss snart btw, du hadde elsket de jentekursene.

Gammel 14-02-12, 20:44   #178
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Heia mazungen! Det opplegget er helt sprøtt.

Jeg må vise deg kursplanen på sfo hos oss snart btw, du hadde elsket de jentekursene.

Jentegruppene hos oss har liksom dødd ut, mens de nå snakker om en sjakkgruppe med en av assistentene. Pussig nok fyrer jeg opp med bøker og materialer. Mazungen er utlovd som assistent for ellers er hun bare i veien med hånda i været.

Gammel 14-02-12, 20:55   #179
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jentegruppene hos oss har liksom dødd ut, mens de nå snakker om en sjakkgruppe med en av assistentene. Pussig nok fyrer jeg opp med bøker og materialer. Mazungen er utlovd som assistent for ellers er hun bare i veien med hånda i været.

Her har de moteshowgruppe for jenter og "just for girlz" der de driver med neglelakk og cupcakes såvidt jeg kan bedømme (det er litt uklart hva de faktisk gjør, men det passer for jenter. ). Guttegruppene har dødd ut. Dvs de er åpnet for jenter. Og bra er det, for det hadde ikke helt tatt seg ut om det var vintersport og datakurs for gutter, men neglelakk, cupcakes og moteshow for jenter. Så får vi bare håpe at ikke guttene er snurt over manglende moteshowmulighet. Jeg synes uansett den oppdelinga er dust.

Gammel 14-02-12, 21:34   #180
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Her har de moteshowgruppe for jenter og "just for girlz" der de driver med neglelakk og cupcakes såvidt jeg kan bedømme (det er litt uklart hva de faktisk gjør, men det passer for jenter. ). Guttegruppene har dødd ut. Dvs de er åpnet for jenter. Og bra er det, for det hadde ikke helt tatt seg ut om det var vintersport og datakurs for gutter, men neglelakk, cupcakes og moteshow for jenter. Så får vi bare håpe at ikke guttene er snurt over manglende moteshowmulighet. Jeg synes uansett den oppdelinga er dust.

Men de har overnattingsturer!!! (Kommer ikke over hvor kult Storebror hadde synes deres SFO var)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.