Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klukkakjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 22:43   #121
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Camomilla, jeg har satt som mål å bli ferdig med Mariuskjolen i løpet av vinterferien (helst før, hvilket vil si helst i løpet av denne uken). Jeg kan godt prøve meg på en sånn her til deg etter det? Da er det jo egentlig bare å bestille garn og sånt.

Gammel 14-02-12, 22:45   #122
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Den ble virkelig flott, smilefjes.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:30   #123
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den var kjempefin ja.

Jeg som fortsatt holder på med den kjolen jeg begynte på i desember, kommer ikke til å få ferdig en sånn der på et år eller noe sånn.

Den jeg begynte på i desember er altså til Mikro. Skulle bli til jul, men skal i alle fall bli til bursdagen (som altså er neste uke) så det blir kanskje til 17. mai? Må finne igjen siste garnnøstet, jeg mistet helt motivsjonen til å strkke når jeg innså at jeg ikke finner siste nøstet, og altså blir bare nesten-ferdig uten det.

Men jeg HAR lyst å strikke meg en sånn, en gang...

Gammel 14-02-12, 23:34   #124
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Smilefjes- den var virkelig fin

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:40   #125
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefin Smilefjes. Hvordan er Lopi ? Tynt og mykt eller litt grovt og "stikkete" ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:45   #126
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Noen som vet hvordan jeg kan se fargene bedre på Birgirsdottir sine hjemmesider?
Syns det er vanskelig å se fargene klart.

Gammel 15-02-12, 10:31   #127
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har vel ganske lik kroppsfasong, har vi ikke? Sånn litt tykke på midten. Den sitter pent på meg.

Jo.
Hvilken størrelse har du?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:40   #128
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Knallfin! Jeg vil også ha.

Men jeg bruker jo månedsvis på en barnegenser, det der ser ut til å være et evighetsprosjekt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:44   #129
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jo.
Hvilken størrelse har du?

Jeg strikket den største størrelsen, men husker ikke helt om det var XL eller XXL. Jeg strikker litt løst, så den ble faktisk bittelitt for stor.

Gammel 15-02-12, 10:55   #130
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den største er XL. Jeg strikket den, men strikker tydeligvis veldig stramt, for den stemmer ikke med målene.

Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:56   #131
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok.
Hvor får man oppskriften hen?

Gammel 15-02-12, 10:57   #132
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enten på ravelry hvis du skal ha annet garn, eller så selger de den på birgitsdottir sammen med garnet.

Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:00   #133
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Hjertelig.
jeg må nok ha oppskriften og garn nå hvis det skal bli noe av.

Gammel 15-02-12, 11:01   #134
Slettet bruker
Passiv

Standard

Denne er av de modellene der man må ha både garnet og oppskriften, ja.

Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:02   #135
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at denne Birgirsdottir var superrask med å sende.

Gammel 15-02-12, 11:06   #136
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Jeg må ha det med teskje; kan jeg ikke laste ned oppskriften, men får den tilsendt i posten?

Gammel 15-02-12, 11:24   #137
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg må ha det med teskje; kan jeg ikke laste ned oppskriften, men får den tilsendt i posten?

Ja, du får den tilsendt i posten. Birgirsdottir var som Tjorven sier superrask.

Ravelry vet jeg ikke noe om - mulig det ligger der gratis for medlemmer?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:27   #138
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke gratis nei, det er ca samme prisen.

Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:31   #139
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Ser ikke ut til at jeg kan laste ned fra ravelry heller.
Jeg som skulle strikke nuh! *skingrestemme*

Gammel 15-02-12, 11:32   #140
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men har du garn da? Birgitsdottir er rask på å sende altså, men litt over timen tar det jo.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.