Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 22:47   #161
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Så sant, så sant.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 22:48   #162
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det sier vel egentlig ganske mye om inntrykket man har av Ruter når man rekker å hisse seg opp en hel del nedover den lista der.

Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:13   #163
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Og så har de, denne gangen på ekte, laget film for å synliggjøre at Ruter er mer enn fulle baner. Oppslag i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/He...l#.TzrNhPLdX3R

Men nå har de fjernet filmen på YouTube før jeg fikk sett den. Det er kanskje like greit. Filmer laget for moro skyld for å brukes internt gjør seg sikkert ikke like godt offentlig.

Gammel 14-02-12, 23:17   #164
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Man har et ansvar for å sette seg inn i reglene" sa damen i billettluken til meg.

Men nå har jeg fått tilbake pengene, så da kan hun ha det så godt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:33   #165
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dere må se litt større på det. Skjønner dere ikke at vi som bor i Oslo er en del av et større kunstprosjekt?

http://www.5080.no/2012/01/ruter-inn...kunstprosjekt/

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:51   #166
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal på kurs i Oslo i mars, og må ta t-banen. Vet ikke helt om jeg ser frem til det.

Må innrømme at etter å ha lest denne tråden, så er ikke Skyss sitt billettsystem like ille lengre.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 13:13   #167
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-banen fungerer helt fint, altså. Det er billettsystemet som er problemet her, ikke kollektivtilbudet - tilbudet er jeg veldig fornøyd med.

Gammel 15-02-12, 13:16   #168
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

T-banen fungerer helt fint, altså. Det er billettsystemet som er problemet her, ikke kollektivtilbudet - tilbudet er jeg veldig fornøyd med.

Jupp. Og det er mye enklere når man skal ha et par enkeltbilletter, fremfor kort som skal funke over flere dager/reiser.

Gammel 15-02-12, 13:33   #169
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagskort og ukeskort fungerer ganske greit det også. Men jeg kaster kortene mine nå og kjøper nytt neste gang. Jeg som tenkte jeg skulle være flink å fylle på.

Gammel 15-02-12, 22:21   #170
Sonar

Sonar sin avatar

Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Godt å høre så da finner jeg ut av det. Har tatt t-banen før og det var jo veldig greit. Men det var kluss med billettene husker jeg. Fikk ikke stemplet. Jeg må vel kjøpe et klippekort tenker jeg. Skal ta 6 turer totalt.

Gammel 15-02-12, 22:29   #171
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Klippekort fins ikke lenger. Da må du ha et av disse kortene. Enten med flere reiser, eller dagskort f.eks.

Gammel 15-02-12, 22:49   #172
Sonar

Sonar sin avatar

Standard

Ok...skjønner jeg må være tidlig ute så jeg rekker kurset mitt

Gammel 15-02-12, 22:54   #173
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Men hva med oss bønder som kommer inn med kupongkortene våre? Kan de ikke brukes heller lenger?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 22:57   #174
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg tror fristen for bruk av ulike klippekort har gått ut. Men er ikke helt sikker.

Gammel 15-02-12, 22:59   #175
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte et nytt og brukte det senest i dag - på toget. Jeg har pleid å stemple det på trikken også bare gå rett over på toget tidligere, det går kanskje ikke da? Spent på om å gå rett fra toget til trikken med allerede stemplet kort er mulig da.

Gammel 15-02-12, 23:00   #176
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man får fortsatt kjøpt kupongkort, jeg var innom Ruters kundeservice for å høre om de hadde et forslag til hvordan jeg skulle løse det å ha med tre barn og fire sykler på banen, med ett kort pr person og ett kort pr sykkel syns jeg det ble litt mye å administrere.
Tipset fra kundeservice var kupongkort, så nå har jeg kupongkort for voksen og barn liggende til turer med ekstra barn, sykkel what ever. Det funker helt likt som de gamle Flexikortene, bare at du må stemple tre kuponger innenfor Oslo.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:05   #177
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

De fikser overgang på toget, ja. Men når man skal tilbake må man ha en enkeltbillett for Ruter-turen, da eller? Jeg har kupongkort og har tenkt meg fra Akershus til Blindern i nærmeste framtid.

Gammel 15-02-12, 23:06   #178
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

De må da kunne stemple kupongkortene på både trikk og bane? :skingrestemme: Er de gule stemplingsboksene borte?

Gammel 15-02-12, 23:08   #179
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neida, kupongkortene funker fortsatt, og der det ikke er stempelbokser stempler føreren for deg. Kupongkortet er vissnok en av de siste papirbillettene som ikke er faset ut enda. Lurer på å hamstre litt.
Info fra ruter om kupongkort: http://www.ruter.no/din-reise/billetter/kupongkort/

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:10   #180
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvordan gjør man det på tbanen da? Banker på førerhuset og ber om stempel?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.