Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Familiefrokost i helgene

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-07, 11:30   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Familiefrokost i helgene

Ja, hvordan har dere det. Hva serveres, er alle tilstede, pynter dere litt ekstra, eller?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:34   #2
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Familiefrokost i helgene

Denne helgen er vi alene. Men gjør som vi pleier likevel.
Varme baguetter, egg, deilig pålegg og stearinlys på spisebordet i stua. Det er koselig og "samlende", selv når vi bare er to. Det hender jo at det blir "dessert" da, da...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:35   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er ofte borte hos svigers på søndagene og spise frokost med de i 10 tiden.
[de bor 2 hus bortfor oss]
Men da har kanskje jeg og turbo alerede spist frokost. For er lenge å sitte fra 7 til 10 å ikke spise noe.

Jeg og turbo er A mennesker mens mann er B.
Så hjemme har vi ikke noe "tadisjon" med å spise ilag i helgene.
Er bestandig noen som spiser ilag med turbo i helgene men ikke bestandig alle 3 spiser samtidig nei.
Og mann er skiftarbeider så er ikke bestandig han er hjemme om mårningene i helgene, eller så kanskje sover han etter nattskift.

Det blir sikkert andeledes når vi blir 4 og ungene blir større

Uff dette ble knotete skrevet.

Sist redigert av Honda : 25-03-07 kl 11:49.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 11:36   #4
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Helgefrokost er ukas høydepunkt her i huset! Jeg jobber ofte i helgene, men prioriterer faktisk å jobbe kveldsvakt og en av grunnene er helgefrokosten. Den betyr så mye både for meg og mine andre 6 familiemedlemmer. De helgemorgenene jeg ikke er hjemme, tar amormannen seg av å holde tradisjonen i hevd og det er jeg glad for!

Vi dekker bord med finere service. Tenner lys. Har egg og rundstykker og litt ekstra godt pålegg. Vi koser oss lenge rundt bordet! Det betyr mye for oss!

I dag har vi kommet sent igang og i skrivende stund tar amormannen seg av, sammen med de fem søte små, å dekke bord og diske til

Gammel 25-03-07, 11:40   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Senil som jeg er glemte jeg å fortelle hvordan vi har det.

Hjemmelagde rundstykker, egg, godt pålegg, kakao med vaniljeis i vinterhalvåret, juice og litt grønnsaker. Vi dekker skikkelig med servietter og vanligvis stetteglass, men de er pakket ned nå som vi snart skal flytte i kjelleren for en periode.

Tente lys når det ikke er full sol om morgenen, og alle er tilstede.

Og det beste av alt. Tiåringen overrrasker oss ofte med slik frokost.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:29   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her vekkes den som sover lenge kl 9 for å være klar til fellesfrokost rundt halv ti. Vi har egg, litt ekstra pålegg, nystekt brød, melk, juice og kaffe. Det hender vi tenner lys, men vi har et plassproblem etter at S som nå er 2 år ble deltaker på frokosten, så lysene er ikke alltid på plass.
Vi bruker det vanlige mummitroll-frokostserviset, og den som dekker på pleier å passe på at den andre får "kjærlighetstallerkenen" med tilhørende kopp.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:31   #7
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

I helgene blir det koselig og lange frokoster.
Dekker opp spisestuen, og har levende lys.
Spiser egg, rundstykker og mye ekstra godt pålegg.

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:31   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser sammen alle sammen, har mer godt pålegg på bordet enn på ukedagene og tar oss god tid.

Gammel 25-03-07, 23:32   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Berglijot:
Kan den 10 åringen sendes rundt i nabolaget ?

Her er det nok ikke så flott nei.
Vi spiser ofte sammen, alle tre. Med kaffe og juice, vanlig pålegg og skiver. Og av og til husker mor stearinlys også. Som regel skal vi noe, i idrettshallen, på landet, eller på tur, så det er pittelitt travelt

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:35   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke noe trivelig sted å sitte å spise så det har blitt dårlig med frokost samlet.

Nå er de to eldste blitt så store at det gjerne sover til klokka er 11 på lørdager. På søndag går eldstejenta og selger VG. Og vi må ut å gi henne flere VGer når hun har solgt. Så da er det ikke ro til frokost. Jeg prøver heller at vi koser oss med noe godt til middag eller kveldskos.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:39   #11
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må forresten legge til at vi nok fremdeles (etter 2 år) holder på å vende oss til dette at vi er blitt foreldre, og en liten familie på 3.
Før da vi var to hadde vi laaange frokoster, med kaffe, lys og masse aviser!
Kan liksom ikke det nå med lillemor.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 00:40   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste "pynter dere dere litt ekstra? i HI. Og så for meg frokost med dress-code og måtte knegge litt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 00:41   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg, vi må ha kokt egg.
Og godt brød.
Og kaffe.
Og aviser.
Er det mørkt, kan det hende vi tenner et lys eller to.

Gammel 26-03-07, 00:48   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I helgene har vi sene frokoster med stekte poteter, sopp, bacon og egg og koser oss ordentlig.
Lys tenner vi også, men det gjør vi forsåvidt ved nesten hvert enda måltid. Poden må nemlig ha det, visstnok.

Gammel 26-03-07, 01:03   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Som regel, så hender det at jeg sover litt lenger
Men - det blir nesten speilegg med bønner og bacon hver helg
når sambo står opp først.

Gammel 26-03-07, 01:21   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør veldig lite ut av frokosten. Vi gjør ofte noe ut av middagen bla dessert på søndag. Og av og til har vi flott lunch (eggerøre, kokte egg, rundstykker, vafler, røkelaks og sennepssaus etc). Jentene elsker lørdagsfrokosten fordi de får lov å spise syltetøy og drikke sjokolademelk, men jeg synes ikke det er noe særlig stas (og jeg nekter å si at jeg gjør noe spesielt ut av frokosten fordi de får syltetøy.)

Gammel 26-03-07, 01:30   #17
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg våkner alltid til ferdig frokostbord av mannen, lørdag og søndag morgen rundt 10.00 tiden. Da har vi varme rundstykker, omelett, grønnsaker og masse godt pålegg. Jeg avslutter alltid et rundstykke med sjokoladepålegget Nugatti Max. Min datter på 5 år kan ikke skjønne hvordan jeg liker sånt usunt kliss! Fy for en dårlig mor jeg er.

Gammel 26-03-07, 09:14   #18
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å, her er vi ikke flinke! Jeg ønsker å ha det slik som flere av dere beskriver, med god mat, lys og alle samla rundt bordet. Her ender det med at vi hiver i oss et par brødskiver foran tv... ingen kos i det hele tatt.. sukk. Tenker jeg skal prøve når vi er ferdig med kjøkkenet jeg.. se om vi kan endre litt her.

Men ferske rundstykker? Baker dere om morran? Eller hvordan gjør dere det?

Gammel 26-03-07, 09:28   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, ikke nå. Søndag er mannens sovedag, så når han står opp har jeg og prinsen spist for lenge siden...

Gammel 26-03-07, 09:30   #20
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Å, her er vi ikke flinke! Jeg ønsker å ha det slik som flere av dere beskriver, med god mat, lys og alle samla rundt bordet. Her ender det med at vi hiver i oss et par brødskiver foran tv... ingen kos i det hele tatt.. sukk. Tenker jeg skal prøve når vi er ferdig med kjøkkenet jeg.. se om vi kan endre litt her.

Men ferske rundstykker? Baker dere om morran? Eller hvordan gjør dere det?

Vi kjøper halvstekt brød og steker det ferdig. Sånn plastpakkete. *forventer rødprikker*.
Det blir så bra så. Halvstekte rundstykker er jo også et bra alternativ?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.