Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mulig å redde krympet ull?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 08:33   #1
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Mulig å redde krympet ull?

Så har jeg klart det igjen; fire nye ullbukser kom ut harde og alt for små fra vaskemaskinen. Jeg vasket på 40 graders ullprogram, men buksene tåler visstnok ikke mer enn 30 grader. Er det bare å kaste dem, eller?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 08:44   #2
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Mulig å redde krympet ull?

Du kan prøve å skylle de opp med balsam. Jeg har klart å strekke tova plagg litt på den måten. Lykke til!

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 10:55   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vanlig hårbalsam? Hvor mye da? Og skylle som i vaskemaskinens skylleprogram?

Gammel 16-02-12, 11:01   #4
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vanlig hårbalsam? Hvor mye da? Og skylle som i vaskemaskinens skylleprogram?

Jeg fyller en balje med lunka vann, og har i "klunk" balsam. 1/2 dl kanskje? Rører ut balsamen, legger oppi plagget og lar det ligge en stund. Så prøver jeg forsiktig å dra plagget i fasong, litt etter litt. Tilslutt skyller jeg ut balsamen, og så kan man sentrifugere det.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 23:10   #5
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Går dette med nøstebarn ull også tro? Har en ullfleece jakke som har fått en noe rar form etter en vask i maskin

Gammel 20-02-12, 08:24   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Jeg prøvde, men ullbuksene er like harde. Mulig jeg burde prøvd noe annet enn billigbalsam?

Gammel 20-02-12, 08:38   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker over en halv flaske med balsam, og det har reddet noen ullplagg for meg. Men er plagget for hardt tovet, hjelper det lite.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.