Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man virkelig kalle dette humor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 19:08   #121
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Men må vi da se mest groteske bildene fra krigsområder, sultkatastrofer etc?

Burde ikke den verdigheten norske medier viser ofrene fra Utøya også omfatte mennesker fra Afrika, Palestina, Syria etc?

Nei, det må vi ikke. Tror du vi gjør det?

Jo muligens. Men dette med geografisk nærhet er jo et nærliggende spørsmål i de fleste slike sammenhenger. Viser norske medier ofte usladdede nærbilder av drepte og lemlestede barn og unge fra andre land?

Gammel 16-02-12, 19:21   #122
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke ofte av barn, heldigvis, men vi ser da ofte nok temmelig voldsomme bilder fra f.eks krigsområder.

Jeg er absolutt ikke i mot fotojournalistikk, forstå meg rett, vi trenger å se virkeligheten i øynene, men virkeligheten kan være stygg nok vist via bilder av menneskemengder i matkø, utbomba hus, begravelsesfølger, demonstrasjoner etc på et generelt plan.

Gammel 16-02-12, 19:24   #123
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enig i det, altså. Men jeg mener ikke at et lovforbud er veien å gå (men det gjør kanskje ikke du heller?) Jeg selv klikker ikke på "sterke bilde"-advarsler, så jeg ser ikke så mey slikt heldigvis.

Her er for øvrig en veldig interessant (ihvertfall for meg) artikkel om hun som klippet NRK sitt råstoff om Utøya.

http://www.journalisten.no/node/36017

Gammel 16-02-12, 19:28   #124
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg ønsker absolutt ikke et lovforbud, jeg ønsker en generell gjennomgang av hvor hver enkel redaksjon står i forhold til Vær Varsom-plakaten, pressens etiske kjøreregler. Jeg begynner i enkelte tilfeller lure på om de ikke engang henger på dodøra, hvor journalistene og fotojournalistene kan lese dem i en trykkende stund, men at de snarere brukes til å tørke seg bak med. For ofte sitter jeg med en følelse av at etikken har gått rett i dass.

:hjertesukk fra en som studerte media og journalistikk i steinalderen:

Gammel 16-02-12, 19:30   #125
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Hehe, ref annen tråd om kildeavsløring og Utøya, så kan de tydeligvis enkelte punkter av plakaten sin svært godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.