Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 09:48   #141
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Har snart jobbet i barnehage i 18 år og det er faktisk ikke mange som kaller oss for tanter, tror dette er andre gangen(som jeg har hørt).
Hadde en bestemor som alltid sa til barnebarnet når hun hentet; "si hade til tante da!"
Stakkars ungen så ut som et spørsmålstegn(småbarnsavd) og lurte på hvor tante var

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 10:52   #142
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Nei fy fader! Si meg er du normalt så nedlatende mot ansatte i barnehagen? Mulig det er noen gode poenger ett eller annet sted i det du skriver, men du mistet meg allerede her, når du så tydelig viser hva du tenker om de som har omsorg og ansvar for barna i landets barnehager. Tror du virkelig at barnehagen er full av hjernedøde kvinnfolk som må kurses i alt som skal gjøres? Som i alle andre yrkesgrupper så finnes det selvfølgelig også barnehageansatte som nok ikke helt har havnet på sin hylle her i livet, men i det store og hele består barnehagene våre av svært kompetente mennesker med stor omsorg for ungene, og masse kunnskap og vilje til å gjøre en god jobb. Jeg tror til og med de fleste har kunnskapen som skal til for å skille oljemaling og vannbasert maling.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:22   #143
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Nei fy fader! Si meg er du normalt så nedlatende mot ansatte i barnehagen? Mulig det er noen gode poenger ett eller annet sted i det du skriver, men du mistet meg allerede her, når du så tydelig viser hva du tenker om de som har omsorg og ansvar for barna i landets barnehager. Tror du virkelig at barnehagen er full av hjernedøde kvinnfolk som må kurses i alt som skal gjøres? Som i alle andre yrkesgrupper så finnes det selvfølgelig også barnehageansatte som nok ikke helt har havnet på sin hylle her i livet, men i det store og hele består barnehagene våre av svært kompetente mennesker med stor omsorg for ungene, og masse kunnskap og vilje til å gjøre en god jobb. Jeg tror til og med de fleste har kunnskapen som skal til for å skille oljemaling og vannbasert maling.

Amen!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:28   #144
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tråden lever videre ser jeg, på godt og vondt ...

Gammel 18-02-12, 11:40   #145
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hadde en bestemor som alltid sa til barnebarnet når hun hentet; "si hade til tante da!"
Stakkars ungen så ut som et spørsmålstegn(småbarnsavd) og lurte på hvor tante var

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 11:47   #146
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt sur, og jeg hadde forventet at barnehagen tilbød seg å erstatte plagget. Jeg skjønner at klær kan bli ødelagt. At man henger seg opp i en spiker, at man aker så mange ganger på rompa at dressen revner, at man ramlet i en elgbæsj, at naboungen veivet med penselen sin sånn at han malte naboungen i stedet for arket sitt. Jeg har aldri klaget på slikt. Men å bruke oljemaling i barnehagen syns jeg er så idiotisk at man bør kunne forvente at slikt ikke skjer. Nå skal jeg også være litt fordomsfull, men som lærer på videregående - også for kommende barne- og ungdomsarbeidere, så er jeg ikke det minste overrasket over at noen av fagarbeiderne ikke vet forskjell på oljemaling og vannbasert maling. Jeg har dog tro på at læringskurven deres er veldig bratt og at de fleste nybegynnertabbene er av de ufarlige slagene. Men oljemaling på Reimadressen - jeg hadde blitt muggen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 12:54   #147
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg til og med klart å få svigermor til å forstå at jeg er tante til mine nevøer og nieser, men jeg har aldri hatt noen av dem i barnehagen, så der er jeg voksen og pedagog.

Nuvel. Jeg har aldri gått så mye som et lite kurs en gang som omhandler maling av noe slag, så da får jeg vel skylde på alderen når jeg sier at jeg ikke ville drømme om å la barna leke med oljebasert maling i barnehagen.

Jeg skal tilstå at jeg er litt usikker på om et par av mine medarbeidende yngre, gutter og jenter, hadde skjønt dette, men all den tid de er pedagogiske medarbeidere (hm, ikke noen tanter eller onkler der heller, tror jeg) så får det være opp til gamle fossiler av ped.ledere, eller opp til de aller fleste medarbeidere som faktisk er i stand til å se både handling og komsekvens som en sammenheng, å sørge for at malingssøl er vannbasert.

Og ja, barnehagetøy bør være av slaget som tåler å bli brukt, og det bør ikke være en katastrofe om ungen klarer få et rift i løpet av dagen, men nei, vi er heller ikke uten et visst ansvar for hvordan man lar klærne bli behandlet.

Sist redigert av Inagh : 18-02-12 kl 13:00.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 14:52   #148
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Haha søppelsekker!! iPhone!!!

Og det var vannmaling! Vanlig.. Til ark. Ikke til
Interiør.

Jeg har erfaring med at heller ikke vannmaling til ark går av klærne altså. Alle utedressene vi har hatt er med malingsflekker som ikke går av i vask. Mulig det hadde gått av om jeg hadde slengt dressene i vask umiddelbart, men som oftest ser jeg det ikke før etter en stund - og ofte har jeg rett og slett ikke muligheten til å få vasket og tørket dressene før neste morgen.

Jeg har sluttet å ergre meg over det. Jeg kjøper ikke nye dresser i tusenkronersklassen uansett. Det er viktigere for meg at ungene har det gøy og er kreative enn at jeg skal få solgt klærne videre etterpå.

Gammel 18-02-12, 15:38   #149
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet at noen fikk erstattet sin dress i en bhg pga maling. Vannbasert maling er nå en ting, men oljebasert som ødelegger egenskapene til en dress som koster +- 1000 kr? Jeg hadde ikke likt det så godt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 16:44   #150
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Tråden lever videre ser jeg, på godt og vondt ...

Ja, og det er litt morsomt.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:16   #151
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kan jo være han har 3, pluss muligens 2 år høyere utdannelse innenfor barnehageonkel studiet. Jeg tror dette tantestudiet er tilpasset menn også i disse moderne tider vi lever i.

Det kan jo være, bare sånn muligens, at jeg ikke var heeeelt alvorlig. Tror du?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:35   #152
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det kan jo være, bare sånn muligens, at jeg ikke var heeeelt alvorlig. Tror du?

Jeg håper du skjønte at det var irånisk ment fra min side også.

Gammel 18-02-12, 21:47   #153
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det finnes jo ulike dunker. Det er kanskje ikke dunker fra kommunen, for de tror jeg blir for store. Kanskje det er sånne små fra IKEA, så har de skåret hull til hode og armer så de ser ut som små bønder (sjakkbrikke bønder that is).

:knis: Fantastisk kommentar!

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 00:35   #154
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg håper du skjønte at det var irånisk ment fra min side også.

Hahaha! Nei. Jeg er gravid, og dét har gjort meg teit. På en litt sånn barnehagetantete måte ...

Terry Pratchett
Gammel 19-02-12, 00:36   #155
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaller du meg teit tante nå?

Sist redigert av Inagh : 19-02-12 kl 12:15.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 00:41   #156
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hahaha! Nei. Jeg er gravid, og dét har gjort meg teit. På en litt sånn barnehagetantete måte ...

Utdyp dette, om du tør.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:14   #157
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt den type teithet som gjør en ute av stand til å skjønne at oljemaling kan være skadelig for små barn og klærne deres. Det ble jo definert lenger oppe i tråden. Doh! :tsktsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:32   #158
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av techsmechs, her.

...
Andre kontrastforhold:
Moderne foreldre med høy lønn kjøper dyre klær til sitt ene barn og er i høy grad opptatt av utseende, også på barnas klær.

versus

Gammeldagse foreldre med moderat lønn og mange barn - kjøper ikke dyre klær. Jeg stiller i denne siste klassen og har verken råd eller interesse av dyre klær/dyre fabrikater. Mine barn kunne fint fått gå med oljeflekkete klær - i alle fall i en barnehage der tantene står for årsaken til at de er flekkete. Heller det enn å skape mistrivsel ved å klage, selv om man i dette tilfellet bør ta opp problemet med ikke helt sunne malingsprodukter.

...

Jeg ser andre av uttalelsene dine allerede er kommentert, men dette reagerer jeg i grunn på. Skal det være ok å ødelegge klær med oljemaling fordi foreldrene ikke kjøper de dyreste og flotteste klærne? Hvor er økonomien i det? Mine unger arver gjerne klær etter hverandre, og etter andre unger. Noen ganger er det dyre merker, og andre ganger bruker de billigmerker, men om klærne er ødelagt så er det en utgift og et styr å få tak i nytt okke som. Vi har god nok råd, men jeg vil tro at for en del andre som ikke handler de dyreste uteklærne, kan rimelige vinterdresser også være en utgift man ikke tar lett på. Kanskje den er tøffere å skulle erstatte enn merkedressen til barnet på naboknaggen i garderoben. Jeg synes merket og kvaliteten på dressen er underordnet. Er klærne ødelagt på grunn av ren uvitenhet og ubetenksomhet, er det på sin plass å si i fra, uansett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 14:55   #159
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Utdyp? Hæ?

Terry Pratchett
Gammel 25-02-12, 21:09   #160
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du virkelig at barnehagen er full av hjernedøde kvinnfolk som må kurses i alt som skal gjøres?

Det er selvsagt veldig mange gode ansatte i barnehagene rundt omkring, men min erfaring er at det dessverre er altfor mange av det du kaller hjernedøde kvinnfolk ansatt i barnehager. Og det sier jeg med erfaring både som mamma, som ansatt i barnehage og basert på kontakten jeg har med barnehageansatte gjennom jobb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.