Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utstoppede dyr i huset ditt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Er utstoppa dyr fint?
Over mitt lik! 162 81,82%
Tja, kommer an på hva slags dyr, størrelse, utføring osv. 32 16,16%
Ja, selvfølgelig, utstoppa dyr er stilig! 1 0,51%
Dustepoll! (fordi jeg har lært at det er obligatorisk) 3 1,52%
Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-12, 14:23   #81
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Utstoppede dyr i huset ditt?

I så fall måtte det vært en utstoppet hamster som jeg kunne gjemt bort i en skuff

Gammel 18-02-12, 15:02   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plutti, her.

I så fall måtte det vært en utstoppet hamster som jeg kunne gjemt bort i en skuff

Jeg har vokst opp med utstoppet røyskatt på peisen, og overlevd det.

Hadde jeg skutt en kronhjort kunne dere satt penger på at jeg skulle hatt det jævla geviret midt i stuen.

Gammel 18-02-12, 15:42   #83
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting er å ha noe sånt fordi man har arvet eller fått eller skutt selv eller u name it. Men å ha et brennende ønske om å ha utstoppede dyr i huset fordi det er fint og noe man brenner for? Det er komisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:46   #84
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Aldri i livet, jeg synes ikke det er litt fint en gang. Ikke mannen heller - sånn til mannen din som mener at alle menn vil ha.

Gammel 18-02-12, 15:59   #85
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kommer ikke inn i dette huset. Mannen er heldigvis enig med meg i det.

Gammel 18-02-12, 16:04   #86
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei takk. Slikt kan ein oppsøke på museum og liknande stadar, ved behov.

Gammel 18-02-12, 16:06   #87
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Takk, men nei takk

Gammel 18-02-12, 20:22   #88
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Utstoppa dyr og kunstige blomster, usj

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:31   #89
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Utstoppa dyr og kunstige blomster, usj

Ja, jeg går mye heller for utstoppa blomster og kunstige dyr om jeg føler behov for å pynte opp heimen med den slags.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:35   #90
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden fikk meg til å ville lese Roald Dahls Vertinnen igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 22:37   #91
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke fordra utstoppede dyr. Det skal i allefall ikke inn i mitt hus og mannen er heldigvis enig. Svigerfar har et utstoppet ekorn i stua og jeg grøsser bare jeg ser det.
Husker jeg var på besøk en gang hos en middelaldrende dame og da jeg var en tur på toalettet var det en falsk skilpadde på gulvet der. Jeg syntes det var litt spesiell pynt på et do, og det ble enda mer spesielt da det viste seg at det ikke var en falsk skilpadde, det var kjæledyret hennes som hun hadde fått stoppet ut.

Gammel 18-02-12, 22:40   #92
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min liker absolutt ikke utstoppede dyr, eller dyr in general.

Gammel 19-02-12, 01:03   #93
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der jeg kommer fra er det ganske vanlig med et elghode på veggen og ei rype eller røyskatt i veggseksjonen. :bøgda:

Så jeg har aldri tenkt over om det er fyfy eller ei, det er bare slik at noen har utstoppede dyr og noen har ikke. Jeg er blant de siste da.

Men jeg kunne tenkt meg et lite gevir på veggen, med litt hodeskalle. Men ikke et helt utstoppet et. Forresten, utstoppet røyskatthode kunne vært kult.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 03:44   #94
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Både jeg og mannen er enige om at utstoppede dyr ikke hører hjemmer her

Men mens jeg leste denne tråden kom jeg til å tenke på at pappa skøt og stoppet ut en rype. den var jo fin.. Men den var vel helst fin pga at det var pappa som hadde skutt den.

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 14:06   #95
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uæh, utstoppede dyr er BARE creepy og fælt hvis det ikke er på en utstilling på et naturhus eller noe sånt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 20:58   #96
Maiamor
I flasketåka

Medlem siden: Jan 2012
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er ganske vanlig med utstoppede dyr her jeg bor, så jeg reagerer ikke så veldig på det.
Min mor har en del fugler i stua. Jeg kunne ikke tenke meg og hatt det i mitt hjem, men jeg grøsser ikke av å se de.

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 21:25   #97
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsket det som barn, og ønsket meg veldig. Bestefar hadde et digert elghode. Fremdeles må jeg bort og klappe-på hvis jeg ser et utstoppet dyr et sted, bare for å kjenne om pelsen er bløt.

Kunne ikke tenke meg å ha det her hjemme, så stemte det første. Mannen er enig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 22:25   #98
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Greitt nok på gård eller hytte. Jeg husker flere hadde det der jeg voks opp.

Jeg har ikke plass og ønsker meg ikke noe sånt, men hvis plassen hadde vært der og mannen ønsket seg et "gutterom" why not? Det er da ikke verre en en kjellerstue med bar og billiardbord, eller modellbilersamling, eller... Har man plass til å ha et slikt rom. Men jeg tror ikke jeg ville likt å ha det hvis vi hadde så lite hus at vi hadde kun et oppholdsrom. Det måtte være en kjellerstue eller hobbyrom med litt røff stil. Og så måtte jeg få bestemme hvordan resten av huset skulle inntedes, så klart, i bytte!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 23:04   #99
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en bjørn på hodet.

Gammel 20-02-12, 09:21   #100
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Aldri.

Filifjonka: Du er klar over at røyskattene er bittesmå, ikke sant? Jeg bare funderte på bruksområdet til et utstoppa røyskatthode og tenkte først at det ikke finnes noen, men så kom jeg på de hodene som henger framme i fnattbussen i Harry Potter filmene. Kanskje det kunne vært noe sånt?

Jeg vet det, det var en spøk.
Tenkte at hvis man absolutt måtte ha noe utstoppet i huset ville det være lettere å gjemme bort et så lite hode.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.