|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Konfirmasjon hjemmeJa nå nærmer det seg vitterlig
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfimasjon hjemmeJeg får litt panikk jeg også allium. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfimasjon hjemmeHvis du har plass til så mange hjemme så må du ihvertfall ikke la bestikk og servise stoppe deg. Det går fint an å dekke pent med litt forskjellig servise, der er vel de færreste som har likt til så mange. Lån noe som passer sammen med ditt, eller kjøp noe billig på Ikea. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Konfirmasjon hjemmeBruk det bestikket du har. Da niesen min konfirmerte seg ble det holdt hjemme med kun nærmeste familie (besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn). Som gjest la jeg overhodet ikke merke til hverken dekorasjoner eller servise/bestikk på bordene. I og med at vi var såpass mange regner jeg med det ble brukt ulikt bestikk, men det tenkte jeg aldri over. Gjestene er bare opptatt av å feire konfirmanten, ha det hyggelig med familien og spise god mat.
|
|
|
#5 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjon hjemmeBruk det du har ja, det er veldig bra nok! Ikke bruk krefter på alt det som ikke betyr noe. Tenker da på bestikk og servise. Du får til å dekke pent om du må blande og hvem bryr seg?
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Konfirmasjon hjemmeDet er helt logisk at dere var i konfirmasjonen til mannens søskenbarn mens dere ikke inviterer barnets gammeltante og gammelonkel forresten. I vår familie er det i hvertfall vanlig å invitere onkler, tanter og søskenbarn, ikke lengre ut. Ellers blander du bare bestikk og servise.
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Sv: Konfirmasjon hjemmeEnig med de andre bruk det bestikket du har. Det er mye som skal gjøres til en slik dag så deleger f.eks kakebaking så slipper du det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjon hjemmeTusen takk for gode svar alle sammen
|
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Sv: Konfirmasjon hjemme
Ang innleid hjelp så hadde ikke jeg heller det, men fikk god hjelp av et par venninner som var i konfirmasjonen som gjester. Vi brulker alltid hjelpe hverandre. Det blir mye kopper og kar å rydde unna til så mange gjester. Og ikke minst rydde unna maten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjon hjemmeJeg har aldri holdt konfirmasjon, men har arrangert mye annet rart. Det jeg synes er greit er å skrive lister over gjøremål, også sortere dem på tidpsunkt. Det som kan gjøres i god tid gjøres i god tid. Det som kan gjøres dagen før gjøres dagen før, og tilsvarende med det som kan gjøres på morgenen før konfirmasjonen. Når man har lister er man tryggere på at man ikke har glemt noe, så da blir ikke det en stressfaktor. Jeg skriver også detaljerte handlelister ut i fra menyen, og handler inn alt som kan handles inn i god tid, slik at det blir minst mulig som må skaffes rett før selve begivenheten. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmasjon hjemmeJeg hadde konfirmasjon hjemme ifjor, vi var nesten 20, ikke så stor stue, men et langbord gikk fint. Været var nydelig, det hjalp veldig på plassen. Vi bestilte koldtbord, jeg bestilte en kake, og noen venninner bakte hver sin kake, så jeg gjorde ingenting av matlaging. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjon hjemmeSkal også ha konfirmasjon snart men vi skal heldigvis ikke ha det hjemme. Vi skal ha det sammen med min niese også, så vi er heldigvis to som skal planlegge.
|
|
|
|
#13 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Konfirmasjon hjemmeHadde konfirmasjon i fjor. Rundt tretti gjester og jeg kjøpte enkle, hvite tallerkener til tolv kroner stykket. Har brukt dem mye etterpå, så det var investeringen verdt. Bestikk og glass blandet jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Konfirmasjon hjemmeJeg skal også ha konfirmasjon i år, 3 år siden sist.
|
|
|
#16 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Vi har kjøpt en del billig servise på Eurospar til ulike anledninger. De har greit utvalg på flere av butikkene her i byen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
bits and pieces
|
Sv: Konfirmasjon hjemmeVi hadde barnedåp "hjemme", dvs hos svigermor. Vi var vel mellom 20 go 25 mener jeg å huske. Vi hadde ikke nok, så vi blandet. Gikk så fint så.
|
|
|
|
#18 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Konfirmasjon hjemmeBilligtallerkner fikk jeg tak i i ei lokal rot og skrot-sjappe. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Konfirmasjon hjemmeTallerkner har jeg kjøpt på IKEA.
|
![]() |
|
|