|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En sjuskes bekjennelser ...Jeg er ikke flink til å rydde, holde orden eller vaske i huset mitt. Jeg liker det ikke. Det er et tiltak å komme i gang. Jeg kan strekke meg til at det er deilig når huset ER ryddet og shinet, men jeg likere ikke det som må til for å komme dit.
![]() |
#2 |
Jamning
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Og nei, jeg kommer foreløpig ikke med hverken før eller etter-bilder
![]() |
#3 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Å rydde unna leker på kvelden før man setter seg ned for å se på TV er effektivt - men akk så kjedelig.
![]() |
#5 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg tar det meste underveis ja. Hadde ikke falt meg inn å sette en tom melkekartong på benken.Rett i søpla med den. Når jeg lager middag tømmes oppvaskmaskinen,så kjøkkenet er ryddig da jeg er ferdig med middagen. Samler aldri oppvask på benken,og alt skittentøy samles opp på kvelden og legges rett i riktig skittentøysdunk med en gang. Men våre to store problemer er klær og leker som havner overalt....
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg rydder underveis. Hele tiden. Jeg har fire som roter underveis. Hele tiden. Jeg sa rett i stad at det var facinerende å mye de klarer å bombe på halvannen time.
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Henger i denne tråden jeg... Kjenner meg igjen i alt du sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Einsam
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....:abbonerer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Men altså: Skal du bli bombardert med mail i epostkassen din, så er fly lady veien å gå. Aldri har jeg hatt SÅ mye rot i postkassa mi som da. Men mange tips - ikke noe med det.
![]() |
#10 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jamning
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg er flink til å skylle melkekartongene underveis, men de kan bli stående en dag eller tre til tørk, helt til neste kartong trenger plassen.
![]() |
#13 |
Jamning
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Ber dere ungene rydde opp etter seg hver gang de har lekt med en ny ting?
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg er dørgende lat, så for meg må forholdene ligge til rette. Vi fikk ikke ordentlig orden på papir-resirkuleringsbunkene før det kom en STOR dunk på plass i et lett tilgjengelig skap på kjøkkenet (en ikea-kasse som går akkurat inn nederst i kosteskapet, og som har plass til flere store bunker med aviser).
![]() |
#15 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg setter timeren på mobilen, og rydder i en halvtime på kvelden. Det holder til at det ser greit ut. Jeg vasker opp hver kveld, og setter på oppvaskmaskinen før jeg legger meg. Da kan jeg rydde ut av den på morgenen.
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Gutta engasjeres gradvis i den daglige donten. Vi kunne sikkert vært flinkere her, men det kommer seg. De bærer ut fatene sine etter måltid, og vi prøver å minne dem på å rydde leker etterhvert. Ikke fordi vi ikke tåler å se dem, men fordi de selv ikke finner fram i kaoset.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Hadde aldri falt meg inn å kaste en tom kartong rett i søpla, derved havner de ulike plasser. For, de skal SKYLLES, og stå og TØRKE før de skal STAPPES og så leveres til resirkulering. I praksis hos oss levers i "blådunken" der vi leverer papir og papp, men altså tørre, og stappet flere i en.
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg har kommet langt med å sortere litt i egne tanker. Rydde i hva jeg velger å gjøre og vise for meg selv at jeg faktisk setter pris på sofatid med mannen min. Noe jeg vet jeg har mer av enn min ryddige og flinke storesøster. Ulike verdier og ulike valg - prisen jeg må betale er rot i krokene.
![]() |
#19 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Har egentlg ingen tips, men kan meddele at jeg nok har en form for angst når det kommer til rot.
![]() |
![]() |
#20 |
bits and pieces
|
![]() Sv: En sjuskes bekjennelser....Jeg trives best når det ser bra ut rundt meg. Blir rastløst og urolig når det flyter. Det er ikke dermed sagt at det er striglet her altså.
![]() |
![]() |
|
|