Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Mer brillemas - har dere flere briller?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-12, 13:07   #21
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer brillemas - har dere flere briller?

Jeg har ett par, og de er ganske så slitte i glasset. Men jeg har ikke råd til nye og har vent meg til at glasset føles litt skittent til enhver tid. Dessuten har jeg linser som jeg også bruker innimellom.

Gammel 21-02-12, 13:24   #22
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ved et par anledninger benyttet meg av Specsaver sitt 2-for-1 tilbud. Jeg finner en favoritt og bruker kun den. For meg er det derfor bortkastet og bruker tilbudet til å skaffe en vanlig brille og en solbrille.

Gammel 21-02-12, 13:27   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine briller kostet også i overkant av 7000 kroner, mye grunnet dyre glass.

Jeg har bare et par ja. Dvs, jeg har fortsatt de gamle også, og jeg har ikke forandret styrke, så jeg KAN bruke dem. De ble jo byttet ut av en grunn da, jeg har vel hatt dem i 5-6 år, og har de siste 4 årene fått to barn, en del herjing, og ja... utslitte briller. slitt i glasset, slitt innfatning. Jeg har tenkt at jeg kanskje burde bruke dem til "herje med ungene"-briller, men det skjer jo gjerne impulsivt, så jeg går ikke og bytter briller for det, liksom.

Har hatt briller fra jeg var 9 år gammel, kan ikke bruke linser fordi de ikke kan korrigere samsynsproblematikken min, men aldri hatt mer enn et par om gangen.

Gammel 21-02-12, 13:28   #24
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

For fem-seks tusen per brille kan jeg love at jeg kun har ett par, ja. Her er brillebytte med i månedsbudsjettet så det ikke blir et løft når jeg trenger nye, men så bytter jeg briller annethvert år óg.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 13:35   #25
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flere par briller, men bruker bare ett par likevel... (altså: jeg veksler fint lite mellom dem jeg har)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 13:45   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to par - det ene paret er "usynlige" og det er de jeg bruker til daglig, det andre har mørk ramme.

Gammel 21-02-12, 14:57   #27
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Jeg har flere par. Benyttet meg av SpecSavers tilbud 2 for 1 og betalte rundt 3000kroner rett før jul. Har vanlig styrke uten noe spesielt. Bruker også kontaktlinser innimellom. Bruker vanlige solbriller siden det er mye bedre utvalg i modeller.

Gammel 21-02-12, 15:40   #28
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk progressive briller før jul og de fungerte overhodet ikke. Kostet 8.500 kr. Har en avtale om at jeg skal få tilbake mellomlegget da jeg istedet skal bytte disse ut med et par lesebriller. Trenger ellers ikke briller.

Sist redigert av Michelle : 21-02-12 kl 18:28.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 16:38   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare et par, og klarer meg fint med det, tiltross for små barn og barnehagejobb. Men jeg vurderer å kjøpe et par til, bare for å ha i reserve, siden jeg bor på en plass uten optiker.

Gammel 21-02-12, 18:57   #30
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Mange par, men jeg er i all hovedsak linsebruker. Brillene kjøpes for omtrent ingenting på SelectSpecs.com - sånn 1-300 kroner paret.

Gammel 21-02-12, 19:25   #31
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Har flere par, og det uten å måtte blakke meg. Handler hos www.extraoptical.com

Gammel 21-02-12, 19:37   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg TRENGER ikke to par i noen praktisk forstand, det er isåfall bare snakk om variasjon for min egen del.

Det kommer jo an på hvor godt du greier deg uten noen timer/dager når de blir ødelagt. Jeg har to par, for innimellom skjer det ting med de og så må de på reparasjon, og jeg tør ikke kjøre bilen til optiker uten briller.

Men i tilleg syns jeg det er kult å ha to par, for å bytte litt på.

Gammel 21-02-12, 20:34   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde fint klart meg noen dager, da hadde jeg bare gått tilbake til min gamle teknikk med lesebriller av og på for hver gang jeg skulle lese noe på telefonen eller avisen osv. Jeg er langsynt, og når jeg kjører bil syns jeg egentlig det er bedre uten briller. Så om jeg skal kjøpe ett par til er det bare for variasjonens skyld.

Den siden over virket jo utrolig billig da. Funker det å kjøpe progressive der tro? Men hvordan i alle dager går det an å kjøpe briller uten å prøve?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 20:38   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde fint klart meg noen dager, da hadde jeg bare gått tilbake til min gamle teknikk med lesebriller av og på for hver gang jeg skulle lese noe på telefonen eller avisen osv. Jeg er langsynt, og når jeg kjører bil syns jeg egentlig det er bedre uten briller. Så om jeg skal kjøpe ett par til er det bare for variasjonens skyld.

Den siden over virket jo utrolig billig da. Funker det å kjøpe progressive der tro? Men hvordan i alle dager går det an å kjøpe briller uten å prøve?

Jeg er nærsynt, og i bilen er brillene 100% nødvendige. Jeg greier ikke lese skilt eller noe.

Gammel 21-02-12, 20:42   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, sånn sett er langsynt og nærsynt to helt forskjellige ting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 22:07   #36
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Det går fint å bestille progressive ja.
Det står mål på brillene, både glassene, over nesa og stanga. Er du ikke fornøyd med de, har du returrett.

Gammel 21-02-12, 22:17   #37
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har flere rimelige par med briller som jeg veksler mellom.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 00:04   #38
Pernille
Nybegynner

Pernille sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Pernille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ett par, men skal kjøpe Nr to no.. Nettopp fordi de jeg har er ganske markerte og jeg begynner bli lei... Trives med de men må ha noen å bytte med..

Pernille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.