Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger Excel-hjelp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 10:47   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger Excel-hjelp

Jeg er ikke så stødig i excel at det gjør noe og nå trenger jeg litt hjelp.
Jeg har en prosjektoversikt hvor jeg gjerne vil at de 4 øverste radene skal være konstante selv om jeg skroller meg nedover siden.
Av en eller annen grunn så ble det borte når sjefen la inn ny office-pakke.
Det er slitsomt å måtte skrolle seg opp for å søke når jeg er nede på prosjekt nr.625 f.eks.
Så, er det noen som vet hvordan jeg får til dette?

Gammel 23-02-12, 10:54   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger Excel-hjelp

Bruk Frys under en eller annen menu, og trekk ned linjen til der du vil at bildet skal deles.

EDIT: Merk de linjene du vil beholde, så Visning - Frys ruter - Frys ruter.

Gammel 23-02-12, 10:56   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom du har fått Windows 7, ligger det under Visning - frys ruter

Gammel 23-02-12, 10:59   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Aha, takk. Men det ser ut som bare får fryst øverste raden. Vil gjerne ha de 4 øverste. Er det jeg som er blind?

Gammel 23-02-12, 11:03   #5
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neida, du stiller deg i femte rad, så velger du det øverste alternativet, da fryses de fire øverste radene (still deg i første kolonne om du ikke vil ha noen av kolonnene frøse også).

Gammel 23-02-12, 11:14   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Nei det funker visst ikke.
Da fryser han jo radene langt ned på siden av en eller annen merkelig grunn.

Gammel 23-02-12, 11:16   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Merk rad 5 og velg frys ruter (ikke øverste rad eller første kolonne). Det skal virke.

Gammel 23-02-12, 11:20   #8
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Du er sikker på at markøren din ikkje stod langt nede på sida? Det skal fungere som Sol beskriv det her. Om du ikkje allereie har frigjeve cellene, gjer det først. Visning - Vindu - Frigi ruter.

Still markør i første celle som skal vere i bevegelse når du blar nedover sida, t.d. celle A5. Klikk deretter på Frys ruter under Visning - Vindu.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 11:22   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Da funka det
Takker så mye

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.