Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Interiørtips] Oppbevaring på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 23:58   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Interiørtips] Oppbevaring på kjøkkenet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, ikke sant?
Ja til flere rotebilder!

Gammel 23-02-12, 00:08   #42
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har jo en au pair som bor hos meg og jobber hos meg i halv stilling, og hun rydder endel rundt her også. Hun har en helt annen måte å rydde på enn meg, for å si det forsiktig

Jeg er litt sånn - alt har sin plass og alt som ikke har sin plass legger jeg FRAM så jeg skal HUSKE å finne en fast plass til det. Så hvis det ligger noe på kjøkkenbenken er det fordi jeg trenger å tenke ut noe lurt.
Samtidig er jeg sånn at jeg fint kan gå fra litt rot så lenge jeg vet hvor det er hen, for da vet jeg i det minste at jeg finner det igjen. Og ting jeg ikke klarer å finne en plass til kaster jeg, (eller gir bort, eller selger) for da har jeg ikke bruk for det.

Hun er sånn "svosj-ute-av-syne-ute-av-sinn". Ting legges i bunker, og bunkene bortes. Svosj!
Så jeg har lett, og lett, og lett etter regninger f.eks som jeg har sett komme inn i huset, også borte!
Og jeg har lett, og lett og lett etter sånne småting som de "de to 3-d-brillene jeg vet jeg kjøpte sist vi var på kino", eller "adgangskortet mitt til jobben i paris som jeg bare bruker hver 3. måned", eller "ørepluggene til iphonen". Svosj! Borte! Også husker hun ikke hvor hun har lagt det eller om hun har lagt det.
Og jeg leter og jeg leter.

Plutselig kommer jeg over en skuff jeg selv har tømt kun kort tid i forveien (fordi den var i et nattbord jeg tømte, fordi det skulle i kjelleren). Der!!! Var alt jeg savnet! Ja, nattbordet var fullt av småtteri jeg både savnet og ikke ante var borte.
Eller jeg kommer over en bunke med 1 puslespill, 3 ukeblader jeg trodde jeg hadde kastet, 2 uåpnede regninger (!) og en hjemmelekse til lillegutt. Under noe annet som har ligget et sted i alle evigheter og lenge før jeg begynte å savne regningene. Svosj! Eller 1-litersmalingspannet som forsvant, puta jeg kjøpte, og en hudkrem og øredobber fra parfymeriet, godt stuet bakerst i boden i en pose. Svosj! Eller en pose med en genser jeg hadde kastet, 2 ullstrømpebukser til lillegutt jeg hadde lagt unna for å stoppe, og en treningsbh jeg har savnet i evigheter, pent brettet sammen og lagt underst i en skuff sammen med arvetøy til lillegutt som er lagt unna til neste år. Svosj!
Eller veska jeg brukte sist jeg var hos legen, og oppi der lå både den savnede resepten og prøvepapirene til furst jeg har lett og lett etter, og vesken var ryddet bort med de andre veskene uten at jeg helt hadde fått det med meg, for jeg pleier jo egentlig å bruke den, og jeg pleier å tømme veskene før de legges bort. Svosj! And I could go on. Og jeg prøver å si ifra, men jeg tror hun blir nevrotisk av min måte å "rydde" på, så det må visst bare bortes.

Men jeg skal ikke klage, jeg har jo ryddehjelp i huset.
Det er bare en helt annen måte å forholde seg til rydding på, og en _helt_ annen logikk. Det er egentlig litt artig, på en måte, to helt forskjellige kulturer på en måte

Da hadde jeg blitt gal!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 00:08   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med dem som heller vil ha det ned i en skuff, mens mannen min liker å legge ting utover. Han kan også plukke opp en leke fra gulvet, og sette den på kjøkkenbenken eller sjenken, og tro at han har gjort noe nyttig. "Du har bare flyttet det fra ett feil sted, til et annet, mye synligere, feil sted!!" brøler mor da.

Og så gremmes jeg fortsatt ved tanken på at sist jeg var hos HV så spontaninvaderte jeg og begynte uten forvarsel å vaske inni et kjøkkenskap. Jeg har heller ikke vært der siden.

Gammel 23-02-12, 00:10   #44
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det der må være drømmekjøkkenbenken til min mann, i hvertfall dersom man legger til en skrumaskin, et par bitssett og asjetter og glass som planlegges gjenbrukt (yeah, right).

Men jeg synes jeg så ordet "hot spot" lenger oppe? Hvordan organiserer man slikt uten at det blir kaotisk? Jeg er ryddig nok av meg, men det er stadig vekk masse småting og papirer jeg ikke helt vet hvor hører hjemme.

Gammel 23-02-12, 00:13   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^2: Jeg får sånn "Jeg har vunnet i lotto"-følelse når nøkler og resepter dukker opp i bortgjemte vesker og kommodeskuffer. Jeg glemmer aldri hvor glad jeg ble da jeg fant husnøklene mine i lomma på en jakke som lå bak (!) vaskemaskinen. De hadde vært savnet i nesten to mnd. Jeg har jo ingen au pair å skylde på heller...
Polyanna: Vaske i kjøleskapet når man er på besøk?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 00:20   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine: i know!

Det bare skjedde!

(HV var høygravid, vi stod på kjøkkenet, jeg stekte vafler, tror jeg, og HV fant frem kveldsmat, og så vasket jeg litt opp mens jeg stod der, og så skulle jeg sette en bolle inn i skapet, nederst og innerst i en vanskelig-å-komme-til-med-stor-mage-krok, og så var det en del smuler i skapet, så da tok jeg, uten å tenke over det, kluten ned, satte meg kjapt på knærne og vasket fort utav skapet før jeg satte inn bollen. Det bare blidde sånn!)

Gammel 23-02-12, 00:35   #47
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ooh! Sånn har jeg og! Kan komme med et skrytebilde imorgen!

Gammel 23-02-12, 09:47   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Og så gremmes jeg fortsatt ved tanken på at sist jeg var hos HV så spontaninvaderte jeg og begynte uten forvarsel å vaske inni et kjøkkenskap. Jeg har heller ikke vært der siden.

/

Da må du enten bare bli hennes søster, eller innse at du innvaderte. Søstre kan nemlig gjøre slikt.

Gammel 23-02-12, 09:47   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan godt få være søsteren min.

Gammel 23-02-12, 10:03   #50
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-02-12, 10:27   #51
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inviterer Polyanna på besøk.

Får du ofte veldig lyst til å vaske?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 11:05   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hahaha!

Vi skal pusse opp kjøkken, så jeg løp inn for å finne en smart løsning. Og så hadde vi jammen kommet på den allerede!

Gammel 23-02-12, 11:17   #53
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(HV var høygravid, vi stod på kjøkkenet, jeg stekte vafler, tror jeg, og HV fant frem kveldsmat, og så vasket jeg litt opp mens jeg stod der, og så skulle jeg sette en bolle inn i skapet, nederst og innerst i en vanskelig-å-komme-til-med-stor-mage-krok, og så var det en del smuler i skapet, så da tok jeg, uten å tenke over det, kluten ned, satte meg kjapt på knærne og vasket fort utav skapet før jeg satte inn bollen. Det bare blidde sånn!)

Det fine med Polyanna er at hun er så rask og diskret at jeg ikke la merke til det engang. Hun har til og med vært der etterpå (1,5 mnd senere) og var like velkommen. Forskjellen mellom Polyannas raske svosjing og svigermors invasjon er at Polyanna aldri ropte: Se på meg! Nå vasker jeg på det skitne kjøkkenet ditt som du ikke klarer å holde i orden! Oi, her var det mange smuler! Å, nå ble du vel GLAD for at jeg vasket det skitne kjøkkenet ditt, hva skulle du gjort uten meg? For du setter pris på det, ikke sant? Det var fint at jeg gjorde det? Du ble glad nå? Du vet ikke hva du skulle gjort uten meg, gjør du vel?

Gammel 23-02-12, 11:43   #54
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sånn har jeg også. Eller ikke akkurat nå, for vi er på ferie, og bestevenninna som vanligvis passer pusen var også på ferie. Da måtte naboen mate pus, og jeg måtte rydde bort den geniale oppbevarings-løsningen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 12:01   #55
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker au pair metoden når jeg rydder. Men er ikke like glad i den når jeg skal finne noe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 12:06   #56
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Må invitere Polyanna oftere på besøk". :notere:

Jeg blir glad når svigermor (eller mamma, eller nære venninner, eller tilfeldige forbipasserende) rydder eller vasker hos oss. Selv om de (mest svigermor) til dels setter ting fra seg på uventede steder etterpå. Alternativet er jo at de ikke rydder eller vasker i det hele tatt.

Gammel 23-02-12, 12:12   #57
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fantastisk interiørtips! Dette kan jeg nok få til, tror jeg.

Jeg bruker en blanding av au pair-metoden og "legger det her til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med det"-metoden. Det får ligge en stund (vi har til og med en egen benk til sånt), og så, når jeg har gått lei og fått det for meg at det må ryddes, havner det i en roteskuff. Jeg liker å ha det ryddig i skuffene også, men jeg har en egen til sånt rart som har fått ligge og slenge lenge. Jeg har i grunnen aldri tenkt over den praksisen, før søstra mi giftet seg i sommer. Pappa ga brudgommen råd: Hvis du ikke finner igjen verktøyet ditt - se i den øverste kjøkkenskuffen. Både svogeren min og mannen min gliste gjenkjennende, mens mamma, søstra mi og jeg smilte litt mer beklemt.

Gammel 23-02-12, 12:15   #58
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Pappa ga brudgommen råd: Hvis du ikke finner igjen verktøyet ditt - se i den øverste kjøkkenskuffen. Både svogeren min og mannen min gliste gjenkjennende, mens mamma, søstra mi og jeg smilte litt mer beklemt.

Da må de jo bare rydde bort verktøyet sitt selv! Helt alvorlig, min plan for å holde kjøkkenbenken ryddig er nettopp å holde av en skuff til alt rotet mannen og sønnen lar bli liggende. De får lete der hvis de savner noe, eller lære seg å legge tingene sine der de hører hjemme. (Det er ikke helt gjennomførbart enda ettersom vi har oppussingsrot over hele stua og kjøkkenet enda, men bare vent ...)

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 13:15   #59
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlig bilde! Det er alltid deilig å føle at man ikke er alene.

Jeg hadde besøk av en venninne i går, som utbrøt "Åh, så deilig å se at dere også har det sånn" ved synet av alt rotet. Alltid hyggelig å gjøre noen glad.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:59   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sjokkert. Dette hadde jeg ikke trodd om deg, HV.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.