Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det rareste du har gitt bort på Finn.no?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 22:36   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hva er det rareste du har gitt bort på Finn.no?

Før vi flyttet hit vi bor nå bodde vi i et års tid i et eldre hus. Huset hadde stor og fin hage, men i denne sto et skikkelig falleferdig og stygt drivhus. Relativt stort var det også, og åpenbart satt sammen på en slik måte at det ikke var gjort i en håndvending å demontere det.

Vi fleipet litt med at vi skulle legge spetakkelet ut på Finn, under Gis bort, men hadde vel liten tro på at det ville gi resultater. Fordi jeg var dritt lei av å se på den stygge saken la jeg den likevel ut ikke lenge etter, og hva skjedde? Jeg blir regelrett rent ned av henvendelser, og etter å ha gitt førstemann grønt lys kommer de like etter og begynner å demontere. En hel dag sto to personer i solsteika og demonterte elendigheten mens de desperat prøvde å holde rede på hvordan det var satt sammen slik at de skulle greie å få det opp igjen hjemme. Sånt forstår jeg meg virkelig ikke på.

Hva er det rareste dere har fått stor respons på av saker dere har gitt bort på Finn?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:59   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det rareste du har gitt bort på Finn.no?

Noen gedigne, sotede speil-skyvedører. Ante ikke det var marked for slike, vi hadde tenkt til å pælme dem på fyllinga, tenkte deretter på finn, og fikk kjemperespons og 1500 kroner, tror jeg det var.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:17   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi ga bort en vaskemaskin og de som skulle få den måtte fortelle hvorfor akkurat DE skulle få den,
mannen fikk skikkelig problemer med avgjørelsen...ville gi den til flere
Endte med å gi den til noen studenter.

...eh, var ikke akkurat så rart å gi bort en vaskemaskin, men vi fikk mange rare historier og spesielle mailer fra folk som ville ha den

Sist redigert av Guttemammis : 23-02-12 kl 23:26.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:18   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med drivhuset var da ikke så rart?

Hvis det var et skikkelig drivhus med ordentlig glass i rutene så er det ikke rart dere fikk god respons. De koster flesk vet jeg. Vi ga bort et gammelt drivhus en gang vi også, til en gartnervenninne. Hun var overlykkelig og tok gledelig jobben med å demontere det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:22   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg høyner med en betongtrapp. En utvendig trapp med bred avsats og fire-fem trinn, smijernsgelender. Det kom en fyr kjørende ganske langveisfra og hentet hele greia, husker jeg sto på verandaen med baby på armen og lurte på hvordan i alle dager han skulle få den opp på tilhengeren.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:25   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

En stabel slitne Europaller. Det tok under en time fra annonsen ble publisert til de var borte.

Nå har jeg en stabel til, så de ryker nok med.

Gammel 23-02-12, 23:30   #7
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det med drivhuset var da ikke så rart?

Hvis det var et skikkelig drivhus med ordentlig glass i rutene så er det ikke rart dere fikk god respons. De koster flesk vet jeg. Vi ga bort et gammelt drivhus en gang vi også, til en gartnervenninne. Hun var overlykkelig og tok gledelig jobben med å demontere det.

Jeg er ikke drivhussertifisert, så aner ikke om dette var et kvalitetseksemplar. I mine øyne var det vindskjevt, slitent og fælt. Om det var verdt noe jobbet de ihvertfall bra for en eventuell fortjeneste.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 23:32   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

En alldeles utslitt, sæggete og flekkete kontinental dobbeltseng.. Nesten pinlig å gi den bort i stedet for å brenne den, men det var flere som var interessert.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 01:03   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna vinner denne tråden, tror jeg, for hun har gitt bort en gammel dokost.

Nei, solgt, intet mindre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 08:35   #10
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Gamle gule utelamper fra 70-tallet! Vi la dem ut til 100 kr stykket, og det var 12 av dem, og det kom jammen en fyr og hentet alle og betalte! Han var SÅÅÅ gald for nå kunne han bytte ut de som var ødelagte hjemme hos ham: himle:

Også en statue!! EN fæl solklokke i nedirret bronse.Den var blitt helt grønn og mosegrodd. Fyren som hentet den bar neste nyggen av seg,men kona ble veldig fornøyd!

FINN er en veldig fin tjeneste

Gammel 24-02-12, 09:13   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel ikke gitt bort så mye rart, men vi hadde litt flaks sist vi skulle kvitte oss med ting og tang. Vi hadde en køyeseng fra Ikea, like fin, som vi skulle selge for en billig penge. Vi hadde også en diger, gammel skipskiste og en tv-benk.

Vi rakk legge ut annonsen for senga. Så ringte det en fyr og var kjempeinteressert. Han kom med diger kassebil og en kompis, de demonterte senga, og fortalte i samme slengen at han skulle kjøre den hjem til et av de baltiske landene, for de trenge den der. Gubben øynet da en mulighet, viste ham kista og tv-benken, fyren var knallfornøyd, og tok med seg det og.

Slik ble vi altså kvitt tre ting til annonseprisen for en.

Gammel 24-02-12, 09:14   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine foreldre la ut sitt gamle kjøkken fra midten av 80tallet på finn, og jammen kom det ikke noen og demonterte det for dem og tok det med seg. De fikk penger for det også, et tre-fire tusen tror jeg!

Gammel 24-02-12, 09:21   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn er jo helt fantastisk til slikt. Jeg legger ut at vi vil gi det bort, og så er det borte før jeg rekker å blunke. Så slipper jeg å ta turen til fyllinga.

Vi har nå en gammel skuvseng. Siden vi har fått den av familien til mannen, så spurte vi om det var noen der som ville ha den tilbake. Han har jo hauger av søsken. Mange har vært interessert, men så trukket seg igjen. Nå har svigermor sagt at hun vil ha den, men hun har ikke noe kurrant sted å oppbevare den akkurat nå. Så den står midt i stua vår. Bittelitt i veien, for å si det sånn. Takke meg til finn. Da hadde den vært borte for lengst.

Gammel 24-02-12, 09:39   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

En stabel slitne Europaller. Det tok under en time fra annonsen ble publisert til de var borte.

Europaller er jo geniale å lage veranda-sofa av. Til sommeren skal jeg jakte selv

Gammel 24-02-12, 10:04   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Europaller er jo geniale å lage veranda-sofa av. Til sommeren skal jeg jakte selv

Har du link til hvordan man gjør det?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 10:09   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bildegoogle gir en liten pekepinn hvertfall.
http://www.google.no/search?hl=no&rl...LuTN4QSh84WlDg

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 11:39   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel ikke gitt bort noe rart, men har gitt bort noe jeg angret på. Jeg la ut et gammelt seilbrett, og i løpet av 15 minutter fikk jeg minst ti oppringinger. Kunne nok solgt det i stedet, ja. Men hun som fikk det ble veldig glad da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:18   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Gir du bort europaller??

Mannen vil nok gjerne bli venn med deg!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:30   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde helt sinnsvak respons på et gammelt dusjkabinett. Jeg tror det ringte 50-60 stk bare den første halvtimen. 45 minutter etter at annonsen var lagt ut, hadde en fyr vært her og demontert + frakta det vekk

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:15   #20
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke så rar ting kanskje, men heller en rar respons. Jeg prøvde å gi bort en luft renser en gang. Jeg satt anonse på Finn, her inne og flere andre sider. Ikke søren om jeg ble kvitt den. Som siste forsøk før den gikk på søppelen, satt jeg den på QXL. Endte opp med at jeg fikk 350 kr + porto for den.
Ellers har jeg gitt bort et defekt Hammon orgel, og fikk flere som ringte på det.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.