Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva har du med i reiseapoteket ditt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-12, 22:26   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hva har du med i reiseapoteket ditt?

Jeg har alltid med: allergimedisinen til minstemann, pinsett, plaster i ulike typer, gnagsårplaster og solkrem!

Dette har jeg i et lite "pennal" som jeg tar med i fornøyelsesparker, ut i skogen og i baggasjen til utlandet.

Hva har du med når du skal på utenlandsferie? (type syden/Usa!), hva tar du med dersom du skal være en dag i feks dyrepark, disneyworld osv?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 22:31   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du med i reiseapoteket ditt?

Hmm, kommer litt an på hvor vi skal. Om vi "bare" skal til familie på Sørlandet har jeg med meg paracet, gjerne et termometer og allergimedisiner.

Til utlandet ville jeg tatt med det samme. I USA selges alt, så der ville jeg ikke tatt med noe mer tror jeg, bare satset på å få kjøpt.

Da vi var i Thailand, uten barn, hadde vi med alt mulig rart. Vi fikk ikke bruk for noe, og vi så jo at de solgte alt der bare mye rimeligere.

Gammel 25-02-12, 22:33   #3
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg har som regel plaster i veska og i tursekken ligger en pakke plaster, plaster kan jo gjøre underverk av og til

Når vi reiser på utenlandstur har jeg en toalettmappe med plaster, paracet for stor og liten, imodium, solkrem, nesespray, pinsett og liten saks, termometer.
Men dette blir jo liggende igjen på stedet vi bor. Har om regel ikke med annet en plaster når vi er i dyreparker, på tur ol.

Gammel 25-02-12, 22:35   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plaster, gnagsårplaster, paracet, ibux, aerius og hydrokortisonsalve. Og sysaker/strips har fått plass etter den gang vi måtte gå ned fra fjellet pga kuttskade hos toern.

Gammel 25-02-12, 22:39   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Plaster, paracet, nesedråper og termometer har jeg som regel i toalettmappa. Og ørepropper er alltid med på overnattingstur. Men det er jo ikke medisin, da.

Gammel 25-02-12, 22:49   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Flått-fjerner.

Gammel 25-02-12, 22:57   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Plaster, strips, noe å rense sår med, bandasje, jelonett, saks, pinsett, sprit, paracet, ibux, gnagesårplaster, allergimedisin, noe å smøre på stikk/bitt og nesespray. Hva mer tro? Jeg pleier å ha med en del ting. Det har sammenheng med at vi har en egen evne til å skade oss. Vi har hatt vår andel med kutt, skader osv. Det bærer min førstehjelpstoalettmappe preg av. Skal vi til utlandet typ syden tar jeg med noe for magen også.

Gammel 25-02-12, 23:00   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Zyrtec eller lignende har jeg alltid med. Har det med å reagere veldig på mygg utenfor Norge. Ellers plaster, sårrens, Paracet og gngsårplaster.

Gammel 26-02-12, 10:55   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Til dagsturer i fornøyelsesparker e.l.: Ingenting annet enn solkrem. Jeg regner med at de har plaster e.l. tilgjengelig om det skulle være behov fir det.
Lengre ferier (minst en overnatting): paracet, paralgin forte, mine egne medisiner. Igjen regner jeg med at enhver by har et apotek e.l. hvor man kan få kjøpt plaster o.l., så det ser jeg ikke behov for å drasse med meg.

Gammel 26-02-12, 14:29   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har med bankkortet og satser på at alt kan kjøpes.

Gammel 26-02-12, 14:40   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plaster med antibiotika (klok av skade), medisiner mot kruppanfall til sønnen min, Ibux, Paracet og nesespray. Det jeg alltid glemmer er Epi-penn, i tilfelle jeg skulle få i meg noen skumle nøtter. Det er vel sånn ca det eneste som ikke er enkelt å få tak i dersom det skulle bli behov for noe i medisinskrinet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 14:48   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har med på ferier:

plaster, kortison, fucidin, paracet, ibux, allergimedisin, temperaturmåler

I tillegg har vi spesielle medisiner som et barn trenger:

astmamedisiner, epipen, og en MASSE medisiner til diabetesen hans (insulinpenner, insulin, stikkere, nåler, sticks til blodsukkerapparat, ekstra blodsukkerapparat, utstyr til insulinpumpe + et blodsukkerapparat som
måler ketoner i blodet). En større bag trengs til alt dette utstyret.

På endagsopphold (uten overnatting, og ikke mer enn 2 timer hjemmefra) har vi kun med diabetesutstyr som trengs på en dag (pumpa som er på gutten hele tiden, blodsukkermåler + ekstra penner i tilfelle pumpa streiker), astmamedisin, og epipennen. Det er jammen med enn nok det også.

Gammel 26-02-12, 15:01   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alt mulig rart i reiseapoteket. Det er mer fordi vi da har alt for hånden når uhell først er ute, enn fordi vi ikke får kjøpt det vi trenger der vi er. Sånn egentlig.

Jeg har stort sett med en liten boks med plaster når vi er ute på dagstur.

Gammel 26-02-12, 15:41   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ferieapoteket inneholder plaster, plastertape, noen få kompresser, sårsalve, imodium, paracet, termometer, kulltabletter, støttebandasje, sikkerhetsnåler, nesespray, pinsett, og saks. Skal vi på ferie der fisking er en del av opplegget, har vi også med en liten avbitertang, i tilfelle noen skulle være så uheldige å få en krok i fingeren.
Vi har ett betydelig mindre utvalg med oss dersom vi bare tar en dagstur i skogen, eller slikt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 15:45   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

I veska mi ligger det fast: plaster, ibux, nesespray.
På reise har jeg i tillegg med: termometer, allergipiller, immodium, noe å smøre på stikk, hydrokortison, halstabletter. Det er standard, og så blir det gjerne noe ekstra greier så.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 15:46   #16
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smertestillande, gnagsårplaster, neglesaks, litt plaster.

Til jentungen:
desifiseringsmiddel, emla-krem, slangesett, reservoir, innskytar, insulin, sprøyter, ketonsticks, ekstra måleapperat, lansetter, blodsukkerstrips, bomull, glucagonsprøyte.

Gammel 26-02-12, 17:52   #17
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

I reiseapoteket mitt (sånn lite rødt) har jeg:

- plaster
- saks
- pyrisept
- pads
- kompresser og noen små bandasjer
- termometer
- paracet/ibux til store og små
- eurax
- brannsalve
- flåttfjerner
- q-tips
- sårsalve (brulidin)

I stelleveska har jeg alltid paracet, eurax og sinksalve. Og antibac.

Gammel 26-02-12, 17:54   #18
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har med bankkortet og satser på at alt kan kjøpes.

True. Men husker når minste fikk høy feber på hyttetur. Da måtte vi spørre noen tilfeldig forbipasserende med barn om de hadde noe. Heldigvis hadde de Pinex 125 mg med seg.

Gammel 26-02-12, 19:33   #19
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

I tillegg til det mange skriver over, har jeg branngele med meg på hyttetur, ferie mm. Lindrende og kjølende til mindre brannskader - veldig effektivt!

Gammel 26-02-12, 21:08   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Guttungens allergi og astmamedisiner, selvsagt ved enhver reise som inkluderer behov for morgen eller kveldsstell. Paracet og ibux i flytende form, dekker opp begge ungene, og febermål. (Har opplevd påskeferie, stengt apotek, svigermor hadde et termometeret vi fikk måle under armen med, men ingen var enig om hvor mye vi skulle legge til, guttungen ville ikke sitte stille de to minuttene målingen tok, og vi hadde tilfeldigvis akkurat nok paracet i stelleveska til vaktapoteket åpnet. Feberen var høy og formen lav.) og et utvalg kremer og salver i stelleveska eller ungenes toalettmappe. Plaster etc har vi ikke med, vi er stort sett bare på ferie hos våre foreldre, og de har slikt, dessuten har guttungen plasterfobi, så det får vi neppe bruk for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.