|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:
Dette tenker jeg også. Jeg er ganske sikker på at folk som kaller ungene sine Cindhy synes jeg har valgt rare/treige/vanlige navn til mine barn og i ett tilfelle fikk jeg også høre "Å- skal han hete det? Ikke akkurat noe jeg ville valgt da, men..." Smaken er som baken og jeg forventer faktisk ikke at en Cindhy eller Pamela-tilhenger synes f.eks Ola eller Bjarne er fine navn, jeg lever også helt greit med at de gir uttrykk for det. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Rockesøster
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg må bare presisere at jeg ikke på noen måte er støtt over navnediskusjonen rundt Estella. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Halloen!
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Her synes jeg det er forskjell på RL og nett. Selvsagt er det ugreit å synse/fnise om navnevalget når foreldrene stolt proklamerer det. Det er også ugreit å utbasunere til hele nabolaget at "Knut og Anne virkelig har overgått seg selv i rare navn denne gangen, ha, ha, ha." For min del blir det noe annet å fjase om det i en tråd på nettet eller å humre litt i skjegget når jeg får klasselistene om høsten. For ordens skyld: Når man lærer seg å kjenne eleven/mennesket bak navnet, blir det jo ikke så rart lenger, da er man jo Juanita Cassandra Olsen, og kunne ikke hatt noe annet navn. Det er jo mest med det samme eller på papiret navn er rare og uvanlige, man venner seg jo til det meste. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Einsam
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Estelle kan nok fort bli meget populært i Sverige nå, vil jeg tro. Om det ikke er typisk kongelig, er det heller ikke veldig spesielt eller altfor nymotens. Jeg hadde himlet godt med øynene om de hadde kalt henne Charizma Christabella. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må være så veldig negative. Greit at det ikke er navn man ville valgt selv, men det gjelder jo en haug med navn.
|
|
|
#86 |
|
Halloen!
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Er det noen i tråden som har vært negative til Estelle i det hele tatt? |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:"Samma det vel, navn er navn." |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Introvert optimist
|
Jeg personlig liker ikke navnet og jeg synes det ser ut som om de nybakte foreldrene har styrt veldig klar av alle navnetradisjoner for sin familie/slekt/kall det hva du vil ved dette valget. Kristina eller noe liknende hadde vært mer tradisjonelt og kanskje mer passende for den førstefødte, så kunne de heller ta en Märtha med nummer to eller tre, men noen stor sak er dette ikke for meg, så jeg kan vel knapt sies å være veldig negativ.
|
|
|
#89 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg synes Estelle er et nydelig navn. :bidrar:
|
|
|
#90 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Fnis.. Det må da være lov å si sin mening om navn til mennesker som er/kommer til å bli kjente. Kongelig eller ikke... Navnet er utrolig smør på flesk..
|
|
|
#91 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Maverick
|
|
|
#92 |
|
Med & uten trylleformel.
|
|
|
|
|
#93 |
|
Einsam
|
Det kryr vel ikke akkurat av positive tilbakemeldinger på første side. Ikke direkte negative ord, men det ligger jo klart i lufta at det ikke ble spesielt godt likt av noen. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Sviiisj!!
|
Nå er det jo ikke sånn at hun skal bruke alle fire navnene til daglig. Mannen min har svensk familie, og ingen av dem omtales med mer enn ett av de tre fornavna sine.
|
|
|
#96 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg synes også navnene hver for seg er helt ok, og forstår at det er en tradisjon i Sverige med mange navn, og mange hensyn å ta. I Norge har man jo også valgt flere navn, og ikke alle brukes jo til hverdags. Det er mer for å ha på papiret. Så Estelle alene, om det er det som blir brukt, vil nok fungere fint på en prinsesse. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Det er jo helt forventet at selveste kronprinsessan skal ha minst fire navn, de fleste medelsvensker har jo tre fornavn, sånn helt uten at de passer sammen, bare ren oppramsing: Lejf Thorsten Pär og sånt.
|
|
|
#98 |
|
Textrovert
|
Nemlig. Mannen min og jeg brøt ut i et unisont: Joey, have you ever seen me ecstatic? da vi fikk høre navnet. (Kilde: youtube.com) )
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 27-02-12 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
ctrl+z
|
Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:Jeg er generelt ikke så veldig engasjert i royale happeninger, hyggelig med nytt barn og sånt er liksom nok. Estelle er like bra som noe annet, jeg hadde ikke forventet at de skulle velge noe jeg kunne elske. (Veslemøy sto antagelig ikke på listen deres engang.
|
|
|
#100 |
|
Mother of Dragons
|
Haha! Ja! Og moren til George Constanza heter også Estelle. Det er det amerikanske svaret på Gunvor liksom. Men om 10 år så blir det nok poppis i USA igjen også, de er bare litt tidlig ute.
|
![]() |
|
|