|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem tjener mest? | |||
| Far tjener mest |
|
119 | 53,13% |
| Mor tjener mest |
|
61 | 27,23% |
| Omtrentlig likt |
|
31 | 13,84% |
| Er ikke i et forhold |
|
10 | 4,46% |
| Dustepoll |
|
3 | 1,34% |
| Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestHan tjener mer enn meg, ja. Jeg er i det offentlige, han i det private. Men, jeg har en helt grei lønn og kan klare meg fint på egenhånd om jeg må det.
|
|
|
#122 |
|
awesom
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener langt dårligere en mannen min. Når jeg er ferdig utdannet vil jeg fremdeles tjene langt dårligere.
|
|
|
#123 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestI flere år tjente jeg mer enn mannen. Nå tjener han mer, men det er pga masse overtid og noe bonus. Og jeg har valgt å redusere stilling for å ha mer tid til å leke med snuppa, men grunnlønna mi i 100% er litt høyere enn mannens.
|
|
|
|
#124 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestMannen min tjener mange hundre tusen mer enn meg hvert år. Vi har begge lang universitetsutdannelse innenfor helse, og begge jobber i privat virksomhet i sammenlignbare jobber i tillegg til at begge har en liten bistilling innenfor det offentlige. I praksis jobber jeg 85% privat og 15% offentlig mens Synnemormannen jobber 90% privat og 20% offentlig + litt vakter.
|
|
|
#125 |
|
Shake it out!
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestEksen min tjener mye mer enn meg. Jeg kommer neppe noen gang, noen sinne til å ta ham igjen. Men det er heller ikke noe mål. Han jobber livskiten ut av seg for de pengene. Jeg har tenkt å leve litt også.
|
|
|
#127 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: Flere kvinner som tjener mestTjener nesten 200 000 mindre en gubben... Mye fordi jeg er den "heldige" som må jobbe 80% for å få hverdagskabalen med kjøring til barnehagen til å gå opp.. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Epikur
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg tjener likt eller mer enn mannen og har gjort det de siste 7 årene. Han ligger fem år foran meg i jobbeløypa, hadde vi begynt likt ville jeg tjent mer og mye mer hele veien. Jeg har også dobbelt så lang utdanning.
|
|
|
#129 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg vet ikke om resultatene av denne pollen gjør at jeg blir helt overbevist om at avisa har rett. Jeg mener bestemt at vi er gjennomsnittlig mer likestilt på FP enn ellers, og når vi kommer opp i 28 % så virker det for meg merkelig at befolkningen som helhet ligger på 25 %.
|
|
|
|
#130 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flere kvinner som tjener mest
|
|
|
|
#131 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Et godt råd. Og alt det andre du sa. Jeg håper jeg klarer å overbringe dette budskapet til barna mine. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
intro
|
Ah, man er med i the 5 % community!
|
|
|
|
#133 |
|
Skal rømme
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestJeg er også enig med HV, gitt at man har evnene til høy utdannelse og kan få det til. Ikke alle kan det, faktisk.
|
|
|
#134 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror faktisk ikke at tallene er høyere. Husk at alle som er yrkesaktive er med i statistikken, også de som jobber deltid.
|
|
|
|
#135 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flere kvinner som tjener mestFørti prosent av norske kvinner jobber deltid. Jeg synes det er utrolig mye.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Ferdiglada
Men kan ikkje omtrent alle det om en virkelig vil? Lyst, interesser og hobby er en ting, men EVNENE? Dei aller, aller fleste vil vel kunne klare ta ei utdanning om en bestemme seg for å jobbe knallhardt for å få det?
Godt poeng. Og interessant at det er slik. 500k er jo ikkje ei spesielt høg lønn i dag?
|
|
|
|
#137 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er uenig i at de aller, aller fleste klarer en hvilken som helst utdanning. Man kommer langt med vilje og interesse, men ikke hur langt som helst, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Ferdiglada
Ikkje ei kva som helst utdanning, alle kan ikkje bli legar eller sivilingeniør. Men ei høgskuleutdanning av et eller anna slag?
|
|
|
|
#140 |
|
Off the map.
|
Kan det være at det ikke er snakk om bruttolønna, men at de måler det i den inntekta som kommer fram på ligninga? Da er det ikke så mange over 500 000 - etter at alle fradrag er trukket fra?
|
![]() |
|
|