Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sure håndklær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-12, 10:01   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Sure håndklær

Forøvrig bør man velge en maskin som skyller til det er rent. Litt dyrere maskiner sjekker fargen på skyllevannet og skyller til det er ferdig.

Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:13   #22
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi vasker fortsatt på 40 grader, men bruker nesten alltid ØKO funksjonen, som er rimelig vask med ekstra skyllinger. En vask tar 1,5 time, så det blir ikke mange maskiner på en kveld.

Treningstøy vasker jeg på Syntetisk, det tar også 1,5 time, men så lukter klærne bedre. Og jeg vasker kluter på 95 grader av og til, for rens av maskinen.

Akkurat som om jeg har begynt å lese bruksanvisning. .

Gammel 28-02-12, 10:19   #23
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jeg har hatt dette problemet med treningstøy. Men nå putter jeg eddik i skyllemiddelskuffen ved ca annenhver vask (og dropper skyllemiddel helt) og all sur lukt fra tøyet er borte. :-) Mulig dette funker på håndklær også?

Gammel 28-02-12, 11:34   #24
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Jeg har hatt dette problemet med treningstøy. Men nå putter jeg eddik i skyllemiddelskuffen ved ca annenhver vask (og dropper skyllemiddel helt) og all sur lukt fra tøyet er borte. :-) Mulig dette funker på håndklær også?

Jeg har også funnet ut at eddik hjelper. Siden jeg ikke orker eddiklukt på klærne, har veldig sensetiv nese, tar jeg eddik i forvaksen. Dette gjør jeg ca en gang i uken. Renser maskinen ca. en gang i måneden og kjører kokvask en til to ganger i uken. Min maskin sier i fra hvis jeg bruker for mye såpe, har nå gått ned til ca. halv dose av hva som står bak på flasken.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.