|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Sure håndklærForøvrig bør man velge en maskin som skyller til det er rent. Litt dyrere maskiner sjekker fargen på skyllevannet og skyller til det er ferdig. |
|
|
|
#22 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sure håndklærVi vasker fortsatt på 40 grader, men bruker nesten alltid ØKO funksjonen, som er rimelig vask med ekstra skyllinger. En vask tar 1,5 time, så det blir ikke mange maskiner på en kveld.
|
|
|
|
#23 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sure håndklærJeg har hatt dette problemet med treningstøy. Men nå putter jeg eddik i skyllemiddelskuffen ved ca annenhver vask (og dropper skyllemiddel helt) og all sur lukt fra tøyet er borte. :-) Mulig dette funker på håndklær også?
|
|
|
#24 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sure håndklær
Jeg har også funnet ut at eddik hjelper. Siden jeg ikke orker eddiklukt på klærne, har veldig sensetiv nese, tar jeg eddik i forvaksen. Dette gjør jeg ca en gang i uken. Renser maskinen ca. en gang i måneden og kjører kokvask en til to ganger i uken. Min maskin sier i fra hvis jeg bruker for mye såpe, har nå gått ned til ca. halv dose av hva som står bak på flasken. |
|
|
|
![]() |
|
|