|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Trøstespiser du? | |||
| Ja |
|
99 | 75,00% |
| Nei |
|
30 | 22,73% |
| Bare brokkoli. |
|
3 | 2,27% |
| Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Trøstespiser du?Jeg har hatt en småcrappy dag, og har gått og leita i skap og skuffer. For min del er det ikke akkurat noe dagligdags, jeg har sjelden kjipe dager, og jeg har ikke funnet annet enn valnøtter, tørka aprikos og en bit kokesjokolade, så det blir neppe særlig store fysiske utslag av det hele. Men trøstespising er det likefullt.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Trøstespiser du?Ja, absolutt. Men nå har jeg slitt med sykelig overspising i mange år, så jeg er egentlig glad for at jeg nå bare er en "vanlig" trøstespiser.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Trøstespiser du?Mja, jo, jeg kan fint synes jeg fortjener sjokolade når jeg er sliten og lei meg. Men trøstespising er ikke noe problem for meg, den utgjør ingen stor post i matinntaket mitt.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trøstespiser du?Jeg trøstespiser, feirespiser og slitenspiser. Kan ikke skjønne hvorfor ikke disse babykiloene forsvinner av seg selv...
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trøstespiser du?Vet egentlig ikke, mer kjedespiser. Hvis jeg er rastløs eller kjeder meg så snoker jeg rundt i skuffer og skap. Kanskje jeg burde fylle de med brokkoli? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Trøstespiser du?Jeg trøstespiser og jeg kjedespiser. Men det har aldri vært noe problem for vekten. Det går bare ut over annen sunnere mat jeg burde puttet i kroppen i stedet.
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Trøstespiser du?Nei, egentlig ikke. Mulig at jeg kjedespiser litt iblant, men hvis jeg er trist og lei mister jeg matlysten og spiser mindre. Is rett fra bøtta-kjærlighetssorg-spisingen i amerikanske filmer har dermed alltid virket helt absurd for meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Trøstespiser du?Nei. Jeg er heller en "belønningsspiser" og finner fram sjokoladen når dagen har vært bra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Trøstespiser du?Det er alltid en eller annen anledning til å dytte i seg noe ekstra snop, i mitt hode. Løsningen er å ikke ha noe i huset.
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Trøstespiser du?Det hender, ja. Men jeg er blitt flinkere til å ikke gjøre det, da jeg hadde det skikkelig tøft for litt siden hendte det mer enn en gang at jeg spiste ting jeg ikke burde i større mengder enn det jeg burde. Nå har jeg det bedre og spiser dermed smartere.
|
|
|
#15 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trøstespiser du?Nei. Jeg spiser frokost, lunsj og middag, punktum, samme hvordan dagsformen er. Vanskelig å holde vekta er det likevel, urettferdig nok. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Trøstespiser du?Jeg både trøstespiser, belønningsspiser, kjedespiser, slitenspiser, gladspiser , forelskaspiser, forbannaspiser og i det hele tatt så spiser jeg alt for mye og av alt for mange skikkelig gode grunner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Trøstespiser du?