|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Word slår stadig vekk over på nynorskWord og Outlook har av en eller annen grunn bestemt seg for at jeg egentlig skriver nynorsk, hvilket igjen medfører at de stadig vekk endrer språket i dokumentene mine fra bokmål til nynorsk. Jeg har en tendens til å taste litt feil når jeg skriver, så jeg har ikke lyst til å skru av korrekturen, men samtidig er det utrolig irriterende at defaultspråket ikke er det jeg faktisk skriver på. Noen som kan hjelpe meg å rette dette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Word slår stadig vekk over på nynorskIt´s meant to be. Slå over til nynorsk.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Word slår stadig vekk over på nynorskDet er en viss prosentandel som skal skrive nynorsk. Du er valgt ut til å være med der. |
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Word slår stadig vekk over på nynorskI Word2010 stilles det inn sånn:
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Sv: Word slår stadig vekk over på nynorsk
Nei, nynorsk er for sånne som kommer fra vestlandet.
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Sv: Word slår stadig vekk over på nynorskJeg har det også sånt! Det kom påfallende tett på en diskusjon der jeg høylytt proklamerte at barna bør heller lære engelsk i barnehagen enn at førskolelærerne skal bruke mye tid på (og til og med eksamensprøves) i nynorsk.
|
|
![]() |
|
|