Sv: Hva ville du ha gjort på loffen i Spania i to uker?
Jeg skal skjekke dette med bil. I Norge vet jeg at det går an, fordi man kan leie bil av samme firma hele veien. Generelt sett så synes jeg at jeg har sett Avis og Hertz uansett hvor vi har vært, så det var et lurt tips! Hva synes du om veiene i Spania? (Det har nok mye å si hvordan man kommer seg rundt). Er det andre måter å reise på? Kan man feks satse på buss eller tog? (Deilig med større barn, ja! )
Vet du hvordan man kan overnatte? Er det hoteller, moteller eller kan man campe? (Akkurat det med camping tenker jeg umiddelbart skandinavisk, men der kan det hende jeg er helt på jordet ...)
Pilgrimsveien hørtes kjempeflott ut, Gremli. Vi må prøve å få med oss en litt.
Ellers har jeg googlet og kommet til at det å lese "Og solen går sin gang" i Pamplona, må være fantastisk. (Fra wikipedia: he Sun also rises; norsk oversettelse 1929. Filmatisert 1957. Den ytre handlingen finner stort sett sted i Frankrike og Spania. En gruppe venner er i Frankrike og bestemmer seg for å reise på ferie til Spania. De ankommer Pamplona hvor de er med på den store tyrefekting-fiesteaen. I den indre handlingen har vi den vakre kvinnen ved navn Brett som stadig kommer i nye kjærlighetsforhold. Mennene svermer om Brett som ikke klarer å bestemme seg for hvem hun vil ha, men mannfolkene beholder stadig håpet om å vinne Bretts gunst. Det er et evig kretsløp hvor det aldri blir noen reell endring - selv om det gang på gang sverges det motsatte. Solen går sin gang.)
Og så har jeg lyst til å ri på en Andalusian hest. Pen!!

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.
Neh. Helt greit grunn.
I like you!!