Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

[Vin] Hva mer liker jeg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-12, 17:47   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

[Vin] Hva mer liker jeg?

Jeg har blitt glad i Corvina. Så falt jeg for ripasso, og fikk så den store kjærligheten i et utsøkt stevnemøte med en amarone. Den var så god at jeg tømte en hel flaske. Til norsk finale i melodi grand prix.

Men altså. På vei ut av hundrekronersbeltet av rødvin som først og fremst skal funke til nytt på nytt og over i god vin - det finnes sikkert mer?

Når jeg liker amarone, hva mer liker jeg?

Og kan jeg få tips om en mat og en vin som utfyller hverandre perfekt? Jeg må greie å lage maten.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 18:03   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Jeg skal snakke med mannen. Han er Amarone-elsker og vet mye om vin og kan sikkert gi noen gode tips. Vi skal ha andebryst i dag, og han har tatt frem en amarone til det.
Jeg drikker ikke rødvin fordi jeg alt for ofte får hodepinen fra helvete av det og det finnes jo så mye god hvitvin og rosevin. Og Prosecco. Og sjampis. Og Cava. Og Cremante.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 18:12   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Mannen sier at Ripasso kan være verdt å smake på for deg. Og Chateau Neuf du Pape. Som koster litt, men er verdt det i følge vinkjennergemalen min. Han tror også at du kan like enkelte viner fra Bourgogne. Spør på polet - si hva du liker og be om anbefalinger.
AV mat vil jeg anbefale and - enten -bryst eller -confitte, og selvsagt klassikeren beuf bourgogne. Kan jeg komme tilbake med trinn-for-trinn-beskrivelser av how too ved en senere anledning?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 19:25   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Hva med "pinnevinen"? Jeg liker bare Ripasso og "pinnevin"

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 04-03-12 kl 11:10.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 19:31   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Campofiorin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:06   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Hva med "pinnevinen"? Jeg liker bare Ripasso og "pinne vin"

Den synes jeg er god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 21:08   #7
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Allesverloren.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:25   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Jeg liker Amarone-viner, så kanskje vi har litt samme smak?
Generelt er jeg vedig glad i italiensk og spansk rødvin. Fransk har jeg aldri vært så fornøyd med, men antakeligvis har det med at jeg ikke har funnet riktig vin. Jeg er ikke så bevandret i vinverdnen. Mer her er noen av mine tips:

Sist helg kjøpte jeg Castell'inn Villa Chianti Classsico 2008. Det varen av de bedre vinene jeg har drukket. Veldig god!

Seghesio Somona Zinfandel 2009 eller 2010 er også en vin jeg har notert meg som veldig bra.

Muga Reserva 2007 er bra, synes jeg. Mannen min synes derimot det er vel mye fatpreg på den, så jeg drikker den ikke så ofte.

Rødvin er så gøy!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:36   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Barbaresco-er og Barolo-er. :norditaliafrelst:

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:01   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Vin] Hva mer liker jeg?

Amarone kan jo være veldig mye forskjellig. Vi har testet endel forskjellige, og jeg syns de kan variere fra helt vidunderlig til ikke spesielt god. Ikke alltid direkte knyttet til pris.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no