|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Lysbakken-sakenEn annen ting er at jeg nok hadde tippet på forhånd at det å gjøre en feil i tildeling av penger til dette formålet, ville vært noe dt kunne gått an å ro i land. |
|
|
|
#62 |
|
Fortynnet
|
Sv: Lysbakken-sakenAt pengene har gått til "et godt formål" gjør det jo ikke mindre feil at han har delt dem ut til sine egne uten å la andre gode formål få sjansen til søke. Veldig useriøst, og helt rimelig at han går av. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lysbakken-saken
Her tror jeg nok du er inne på noe av essensen ved lenking til nyhetssaker generelt. Lenker man uten å tilføre et eller annet, så oppstår det sjeldent gode diskusjoner ut av det.
|
|
|
#64 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lysbakken-sakenNei, jeg synes ikke han skulle gått av. Han er så søt og snill og barnas venn. Gi han en sjanse til. Statssekretæren hans, hu burde gått av!
|
|
|
#66 |
|
Tittel og tittel....
|
Næ, men han er jo søt da.
|
|
|
|
#67 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Han ga 150 spenn til SU
|
|
|
#68 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Hehe dette oppsummerer vel mitt innlegg tidligere.
|
|
|
#71 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lysbakken-sakenSkal vi se. Jeg har som kjent mer sympati med SV enn FrP. Så når slike utsagn dukker opp;
så føler jeg meg truffet. Ikke som i "skyldig" men som i "svar skyldig". Jeg har helt siden saken dukket opp lurt på om jeg skulle starte en tråd om nettopp denne saken for å bli litt mer opplyst. Men siden jeg følte at spørsmålet var så dumt, så var det litt for pinlig å starte tråden. For jeg har fulgt med litt sånn overfladisk i media, men jeg hadde fram til for et par dager siden eller noe sånt fortsatt ikke skjønt konkret hva som var saksbehandlingsfeilen. Det surret og gikk om saksbehandlingsfeil, forsvunnede mailer og sms og selvforsvarskurs uten at jeg egentlig ble så veldig mye klokere. Hvis jeg endelig har forstått det riktig så har Lysbakken godkjent noe som har vært tradisjon i departementet gjennom flere regjeringer så lenge budsjettet har vært begrenset, å droppe utlysningen av midler til en sak. Og i denne saken gjaldt det et prosjekt folk i SU har jobbet for, folk i hans eget parti. Han burde ha meldt seg inhabil. Jeg synes saksbehandlingsfeil er dumt, om det er tradisjon eller ei, og absolutt ikke bra. Godt at det blir tatt tak i.
Hvilke saker tenker du på?
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 06-03-12 kl 00:43. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Tøff
|
Sv: Lysbakken-sakenJeg, for min del, innrømmer glatt at denne saken havner i baksetet når den sammenlignes med andre saker som surrer og går i media for tiden. Lysbakken har tråkket virkelig uti det, og at han skal gå av er nesten for en selvfølgelighet å regne, jeg synes det er pinlig at det kommer først nå ...
|
|
|
#73 |
|
villende
|
Generalsekretæren i Transparancy Norge har kalt dette korrupsjon (og jeg vil påstå at det er et rimelig seriøst innspill). Dette er blant annet omtalt av Dagbladet, som er den avisen som har "kjørt" denne saken. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Lysbakken-sakenDet at Lysbakken fortsatt er aktuell som leder, finner jeg mer interessant å diskutere. Det skjønner jeg ikke. |
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke jeg heller.
|
|
|
|
#76 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hvorfor mister du all tillit til AP i disse tider?
|
|
|
#77 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg synes også at Halvorsen har opptrått klønete i saken. Senest i går kveld, på nyhetene, ga hun nærmest uttrykk for at hun synes Lysbakken er en kjernekar for måten han nå tar ansvar på. Ikke enig! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, Kristin Halvorsen sa sågar på Aktuelt i går at denne situasjonen har styrket hennes positive oppfatning av Lysbakken. (Selv om hun understreket at det selvsagt ikke var en ønsket situasjon.) Jeg tror SV nå vil kjøre hardt på at Lysbakken har vist at han kan "stå i stormen", "ta ansvar", "vise handlekraft når det gjelder" og lignende floskler som egner seg i oppbyggingen av et partilederimage.
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lysbakken-sakenJeg syns, som sikkert det fleste, at Lysbakken har vært teit og statssekretæren hans enda teitere, men er drittlei av fokuset det har fått. Det står ikke i forhold til sakens omfang i det hele tatt, men saken er lett å forstå, lett å kommunisere og, ikke minst, lett å illustrere (bilder av singlet-kledde jenter som tar karatespark, anyone?), og derfor selvfølgelig lett å kaste seg over for journalister som virkelig bare blir dummere og dummere.
|
![]() |
|
|