Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leser du ferdig en tråd før du svarer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 22:32   #41
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du ferdig en tråd før du svarer?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

:tsktsk:

Prøver i hvert fall. :travel:

Gammel 05-03-12, 22:33   #42
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det hender jeg skummer gjennom og bare leser utdypende svar fra hovedinnlegger, det kan fort komme mer informasjon som setter problemstillingen i et annet lys enn først antatt, og da virker det teit å komme med et svar ut fra bare hovedinnlegget, synes jeg.

Det gjelder ikke "hvor vil du dra på ferie" og sånne spørsmål, da kan jeg lese bare de siste for å se at tråden fortsatt handler om det den startet med.

Det hender også stadig at de siste svarene sier meg at tråden ikke handler om det den startet med, og da ender jeg ofte med å lese tråden baklengs. Det kan også være spennende.

Men det er ikke lett å få med seg alle!

Gammel 05-03-12, 22:35   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skumleser i hvert fall gjennom hele tråden før jeg svarer.

Om det er noe jeg får veldig lyst til å svare på underveis, så bruker jeg mulitquote, slik at jeg får det med meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:38   #44
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Om det er noe jeg får veldig lyst til å svare på underveis, så bruker jeg mulitquote, slik at jeg får det med meg.

Jeg multiquote.

Gammel 05-03-12, 22:38   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg leser og quoter alle innlegg før jeg svarer.

Pokker- og jeg som ikke ønsket at noen skulle quote det innlegget der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:39   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er ikke avansert før man faktisk quoter - og svarer! - hvert eneste innlegg. Det er nok litt av en jobb for både noen og enhver, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:42   #47
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Man er ikke avansert før man faktisk quoter - og svarer! - hvert eneste innlegg. Det er nok litt av en jobb for både noen og enhver, tenker jeg.

Jeg ser konturene av en spin off. "Leser du alle innlegg inkl. quoter i en tråd før du svarer?"

Gammel 05-03-12, 22:44   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pfft, der er jo det jeg driver med når jeg retter prøver. Hodet mitt er fullt av mer eller mindre velformulerte tilbakemeldinger som jeg kan poppe ut ved behov.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:46   #49
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ikke alltid nei, men da tror jeg kanskje at jeg har skrevet det i innlegget mitt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:47   #50
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Leser en tråd? Jeg forstår ikke helt, kan noen forklare? Ja, eller andre, det ikke være noen.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:52   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til bare første og siste side.

Gammel 05-03-12, 23:12   #52
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Det varierer litt. Jeg leser ofte de første og siste sidene. Hvis tråden har sporet helt av på de siste sidene leser jeg meg bakover for å prøve å finne ut hva som skjedde. Mange ganger er jeg litt seint ute med å oppdage tråden og lar jeg da være å svare fordi det blir for teit å komme med et saklig innlegg etter en het debatt som har sklidd helt ut, eller etter flere sider med humor. Men, jeg leser trådene og ergrer meg over det første og koser meg med det siste.

Gammel 05-03-12, 23:20   #53
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også den evnen at jeg kan abonnere på en tråd uten å skrive at jeg gjør det. :flink pike:

Og nå avslutter jeg straks abonnementet på denne tråden, fordi jeg synes det er en kjip tråd jeg ikke gidder å ha slengende på kontrollpanelet mitt når det bare er flere kjedelige svar som kommer.

Gammel 05-03-12, 23:21   #54
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Mnja stort sett, jeg har og lært den harde måten at tråder fort kan ta av mens man leser, og når man da endelig får skrevet det man har på hjertet så er det fullstendig malpassert i forhold til hvor diskusjonen er.
Men ja, jeg prøver å lese før jeg svarer, og prøver å huske å trykke F5 før jeg svarer, sånn at jeg får med meg det som har skjedd mens jeg har lest.

Gammel 05-03-12, 23:26   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har også den evnen at jeg kan abonnere på en tråd uten å skrive at jeg gjør det. :flink pike:

Og nå avslutter jeg straks abonnementet på denne tråden, fordi jeg synes det er en kjip tråd jeg ikke gidder å ha slengende på kontrollpanelet mitt når det bare er flere kjedelige svar som kommer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:35   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noen ganger svarer jeg uten å ha lest hele tråden. Gjelder særlig dersom jeg er veldig ivrig på å skrive svaret mitt. Er det en veldig lang tråd pleier jeg å lese gjennom den mer eller mindre nøyaktig for å se om det står noe kult noe sted, og for å se om svaret fortsatt er relevant. Er det en skriv-along-tråd så bare smetter jeg inn etter eget forgodtbefinnende slik som i dag da jeg fant 2011-barntråden.

Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:38   #57
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ikke alltid hele tråden, men jeg leser alltid siste siden for å se om tråden fortsatt handler om det den startet med. Har den sporet av i interessant retning må jeg jo lese hele.

Katta sa det :lat:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:53   #58
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett, ja.

Gammel 06-03-12, 00:58   #59
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett ja og da ender det også stort sett med at jeg ikke svarer fordi noen andre allerede har svart det jeg skulle svare.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:55   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare hvis jeg er interessert hva alle andre mener om temaet i tråden, eller hvis jeg ser at ting har sporet av og ikke vil komme med et "god dag mann, økseskaft"-svar.

Denne tråden gadd jeg for eksempel ikke å lese før jeg svarte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.