Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lysbakken-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 13:18   #31
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysbakken-saken

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg undrer meg over at en som nettopp har innrømmet korrupsjon skal ha full tillit som partileder på et landsmøte en knapp uke seinere.

Jeg skjønner undringen, men jeg lurer på når og hvor han innrømte korrupsjon?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Generalsekretæren i Transparancy Norge har kalt dette korrupsjon (og jeg vil påstå at det er et rimelig seriøst innspill). Dette er blant annet omtalt av Dagbladet, som er den avisen som har "kjørt" denne saken.

Ja, den overskriften fikk jeg med meg når jeg tenker meg om. Jeg mente ikke at det ikke eksisterte noen som mente at det var snakk om korrupsjon når jeg skrev "knapt noen", det jeg ønsket å få fram at selv fra Lysbakkens argeste kritikere både her og der også har vært tydelig på at dette ikke er korrupsjon, og at det heller ikke har vært noe særlig til tema i avisene etter min opplevelse. (Sikkert med unntak av diskusjonsfeltene.)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns, som sikkert det fleste, at Lysbakken har vært teit og statssekretæren hans enda teitere, men er drittlei av fokuset det har fått. Det står ikke i forhold til sakens omfang i det hele tatt, men saken er lett å forstå, lett å kommunisere og, ikke minst, lett å illustrere (bilder av singlet-kledde jenter som tar karatespark, anyone?), og derfor selvfølgelig lett å kaste seg over for journalister som virkelig bare blir dummere og dummere.

Det er noe med fokuset jeg også reagerer på, men kanskje på et annet vis enn deg siden jeg ikke synes saken var så lett å forstå. Etter det siste innlegget jeg skrev i går kveld skulle jeg prøve å oppdatere meg litt ved å se på ymse nyhetsklipp vedrørende saken på NRK og TV2. Atter en gang fikk man høre "Lysbakken må gå fordi han ga midler til sine egne." Det er egentlig ganske beskrivende for hvordan jeg fikk med meg saken i lang tid, at det var det at han ga stønad til en organisasjon med tilknytning til hans parti som var problemet, isolert sett. Og slik jeg ser saken nå, så er jo det direkte feil.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det har vel også kanskje litt å si at Tønne tok livet sitt også.

Jeg vil også tro at Tønne-saken satte en støkk i journalistene. Men hvis det Polyanna sier stemmer, så er det ugreit hvis Tønne-saken gjør at man ikke tør ta fatt i den slags temaer. Jeg synes Tønne-saken var svært spesiell og vondt i måten den ble kommunisert på. Jeg husker (før han døde) at jeg krympet meg da jeg sto i køen og leste noe sånt som at "Tønne er løgner!" i store krigstyper på hele forsiden. Det finnes sikkert en middelvei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.