|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Her inne på FP kan det virke som om flertallet boikotter RyanAir og det skrives side opp og side ned om hvorfor det boikottes.
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Boikotter ikke, men er redd for å fly med de på grunn av alle skrekkhistoriene. Om jeg skulle en tur alene eller med mannen, så kunne jeg tatt sjansen. Men de turene vi tar, ofte med leid hus i andre enden, leid bil, og endel bagasje, samt at barna alltid er med, så har jeg ikke turt å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg har ingen kvaler med å reise med RyanAir når vi reiser hele familien. For meg ville en ev. boikott gå på solidaritet, ikke av redsel for sikkerheten.
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg skammer meg over å fly med Ryan, men gjør det likevel siden det er så veldig mye mer praktisk enn å fly til samme destinasjoner med andre selskaper.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Men ER det verre en andre lavprisselskaper, eller er det bare det at det vel er det eneste (?) lavprisselskapet vi har i Norge, slik at det blir ekstra stort fokus på det?
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg reiser av og til med Ryan Air, av de samme grunner som deg. Har aldri opplevd forsinkelser eller mistet bagasje eller andre problemer. Føler heller ikke noe press når det gjelder valg av flyselskap. Jeg ser at mange her på forumet boikotter, men det oppleves ikke som noe press for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?
Er det viktig om andre er verre? Jeg syns det holder lenge å vite at RA er skikkelig, skikkelig ille.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg har flydd med dem en gang, og kommer til å gjøre det igjen i de tilfellene prisforskjellen er veldig stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg foretrekker å ikke bruke Ryanair, det er heller ikke mest praktisk for oss når vi bor rett ved siden av Gardermoen. Men vi har brukt de, og det kan godt hende at vi gjør det igjen. Prisen er viktig for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Boikotter ikke bevisst nei. Men fordi RA ikke flyr fra lokal flyplass, er det sjelden jeg flyr med dem allikevel.
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Nei, og jeg er
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Vi reiser forresten nesten alltid med SAS, men så har mannen endel reisedøgn og har alltid poeng å brenne av der. Vi prøver gjerne Ryanair, men er det noe man bør tenke på når man velger de? Er det kun håndbagasje, og hvor mye kan man ta med osv.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Du betaler ekstra for innsjekket bagasje, og bagasjereglene følges veldig strengt. Så lenge man følger med og passer på å holde seg innenfor går det helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Ryanair flyr ikke herfra, tror jeg, jeg har aldri flydd med dem. Men jeg har heller aldri visst om noen boikott før nå, etter den andre tråden her på forumet.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
De er strenge på vekt- og kollirestriksjonene, og tillatter som regel bare 1 stk. håndbagasje, slik at tax free-poser utgår. Men kjenner man reglene, så går alt på skinner. Jeg har aldri hatt problemer med dem, har ikke mistet bagasje, fly har sjelden vært forsinket, servicen er ikke all verden, men jeg har aldri blitt DÅRLIG behandlet (og jeg er raskt ute med å klage på slikt, altså).
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Wizz Air tillater også kun 1 stk håndbagasje, jeg tok med meg en diger veske/nett som jeg la den vanlige veska nedi og der jeg hadde massevis av plass.
![]() |
#17 |
Borte
|
Les bagasjereglene nøye. Og sett av hele dagen for reise og hjemreise til reising på forhånd. Det har skjedd meg flere ganger at de flytter avgangene med flere timer på kort varsel.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg føler ikke noe press, nei.
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg boikotter ikke egentlig, men flyr ikke med RA så jeg boikotter vel på et vis allikevel.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Vi skal fly første gang med Ryanair til sommeren, fordi det var billigst og passet best med flytider og avreiseflyplass. Vi bor nærmere Rygge enn Gardermoen og sparer mye tid. Jeg er jo spent på hvordan det blir, siden jeg har hørt mye om rigide bagasjeregler og manglende comfort. I tillegg lurte mannen min på flysikkerheten, han har en smule flyskrekk...
![]() |
|
|