|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkDu er ikke urimelig. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Curlingkone
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkJeg syns det høres helt supert ut jeg. Jeg hadde en venninne jeg ofte var med hjem og motsatt. Vi bodde slik til at vi da ble helt til sene kvelden. Vi lagde ofte middager sammen, vasket og hang opp klær, og passet hennes lillesøster blant annet. Jeg var også med å vaske de ut av huset en gang når de flyttet da jeg var rundt femten. Det føltes naturlig å hjelpe til.
|
|
|
#43 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøk
Det gjør man vel ikke? Bruker ikke barna å sitte ved bordet til alle er ferdige med å spise?
|
|
|
#44 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Her sitter de ved bordet til alle barna er ferdige, de trenger ikke vente på oss. De setter tallerkener på benken som regel, vennene til ungene er mye flinkere til å huske på det enn mine barn er. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det funker ikke her. De som er ferdige tar med seg tallerken og setter den på benken, evt. i oppvaksmaskina. Akkurat nå er regelen å sitte i ro til man er ferdig, og det må det terpes litt på. Vi hadde regelen å sitte i ro til alle barna er ferdig, men det går ikke når Pluggen er så matglad som han er. Han sitter leeeeeenge og spiser og koser seg, like lenge som oss voksne, så jeg forventer ikke at de to andre skal måtte vente så lenge.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 12-03-12 kl 09:57. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkVi ber barn som er på besøk om å bære ut sine egne tallerkener, akkurat som våre barn gjør. Hos oss sitter alle barn til alle barnene er ferdig med å spise, så det blir ikke et rart oppbrudd. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes at det du forteller i HI høres helt strålende ut! Gjester som kommer på så rutinemessig basis kan ikke behandles helt som gjester og jeg synes du gjør ungene og foreldrene deres en tjeneste.
|
|
|
#49 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Å hjelpe til hjemme når man har besøkJeg ber aldri gjester om å rydde eller slikt rundt måltid, men selv om vi omtrent alltid er minst fem til middag blir det sikkert ikke like mye som å ha fire barn med tilhørende besøk. |
|
|
|
![]() |
|
|