Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 11:18   #121
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Edderkopp + Støvsuger = Sant ?

De er onde.

Og man kan se en edderkopp, og man snur seg bort i et tidelssekund, og VIPS! så er de ikke der de var lenger og du aner ikke om de forbereder til angrep eller har gjemt seg et sted eller noe.

Gammel 12-03-12, 13:37   #122
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De er onde.

Og man kan se en edderkopp, og man snur seg bort i et tidelssekund, og VIPS! så er de ikke der de var lenger og du aner ikke om de forbereder til angrep eller har gjemt seg et sted eller noe.

Hårspray i veske/lomme-format, - funker utmerket til selvforsvar!

Gammel 12-03-12, 13:47   #123
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hårspray hindrer jo ikke edderkoppene i å komme. Det er jo det som er målet.

Gammel 12-03-12, 19:40   #124
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Altså... jeg gikk lei av å knerte disse husedderkoppene. Siden den gang har jeg som regel bare latt dem være. Jeg tror jeg er blitt voksen kanskje?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:09   #125
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ei venninne av meg flyttet fra Finnmark til Oslo-området for noen år siden. Hun hadde vel ikke bodd sørpå i mer enn noen uker, da jeg fikk følgende hysteriske SMS fra henne:
"ÆÆÆÆÆHHHHH! Koffor har ingen fortalt meg at det fins så svære edderkopper her!? Da æ kom hjem og så den som satt og stirra på meg på trappa, lurte æ seriøst på om nån hadde mista kjæledyret sitt!!"

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har sett noen i løpet av tiden jeg selv har bodd her. Ennå.

Gammel 13-03-12, 10:58   #126
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De er onde.

Jeg har edderkoppradar så det holder, er det en edderkopp i rommet jeg befinner meg, så VET jeg det ...selv om jeg ikke har sett den enda. Og jeg akkurat der har jeg forøvrig øyne i nakken, for så fort den er i nærheten av å kunne bli oppdaget, så SER jeg den!!! Men så er det jo dette med at de kan planlegge angrep og gå i dekning fort som py. Jeg blir helt frynsete av det!

Det er egentlig litt plagsomt, for jeg ville heller levd lykkelig uvitende enn å vite at jævelen er der et sted og sånn ... *grøsser*

Gammel 13-03-12, 11:33   #127
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[/quote]

Dette har jeg gjort en gang. Jeg bodde i en sokkelleilighet i Oslo for noen år siden. Lite visste jeg at i bergveggen bak huset, var det en koloni skjeldne edderkopper, som er på størrelse tarantella. (Hun som eide huset hadde trodd ungene skulle skremme henne med en lekeedderkopp første gang hun så en av dem - den satt på speilet på badet en morgen hun kom inn dit. Pøh, hun ble da ikke redd for en gummiedderkopp, så hun føyset den vekk. Da begynte edderkoppen å vandre, da ble hun redd. Nuvel, de trodde det var noe utenlandske greier, den var diger, og så kontaktet de en edderkoppekspert. Han kom, så dyret, fant kolonien og begynte omtrent å gråte av glede, og vips, var kolonien "fredet." Dere må ikke finne på å fjerne dem, de er helt ufarlige!)

Nuvel. En morgen satt jeg og spiste frokost, der i sokkelleiligheten min. Jeg kikket ned på gulvet, det var en svart flekk i synsranden ved foten min. Og der satt altså et av disse beistene. Jeg brølte! Jeg hoppet ca en meter rett opp i været, røsket til meg veska mi og forsvant ut av huset så fort beina kunne bære meg. Jeg dro så til skolen, og tilbrakte så mye av dagen som overhodet mulig der.

Akk, skolen stengte. Jeg turte ikke dra hjem, så jeg dro til ei venninne. Rundt midnatt var hun trøtt og ville legge seg (usympatisk, hva! ) så da måtte jeg kvinne meg opp til å reise hjem.

Jeg fant ut at aldri i verden om jeg kom til å få sove om jeg ikke fikk lokalisert uhyret. Jeg låste opp døra, snek meg inn som en forbryter, helt sikker på at nå kom jeg til å bli overfalt og spist, eller det som verre er, hvert øyeblikk.

Jeg listet meg inn, hadde hjertet i halsen og pulsen dundret i ørene mine. Hvor var beistet?

Det pokkers beistet var nøyaktig der jeg hadde forlatt det i panikk på morgenkvisten. Det hadde vært dødt som ei sild hele dagen.

Men stoler man på døde monstre? Nei, for tenk, det gjør man ikke. Ergo, man kan ikke støvsuge opp et slikt vesen, for tenk om det begynner leve igjen i støvsugeren...

Så da hentet jeg den største og tyngste boka jeg eide. Jeg klatret opp på bordet, og slapp boka i all sin tyngde på edderkoppen. Deretter hentet jeg støvsugeren, satte på det lengste røret som var å oppdrive, kløyv opp på bordet igken, sånn for sikkerhets skyld - man kan aldri helt vite hvor seigliva slike jækler er - og så vippet jeg vekk boka, med støvsugermunnstykket, og vips, var edderkoppen spist opp av min venn, støvsugeren.

Jeg vurderte å ta ut posen og kaste den i søplekassa til naboen, sånn helt for sikkerhets skyld, men da var jeg allerede såpass flau over meg sjøl, at jeg fant ut det fikk være måte på til hysteri.

Men dagen etter, da var det finmasket myggnetting, godt festet, foran enhver liten antydning til ventilasjon i leiligheten.

Jeg så takk og lov aldri mer til disse uhyrene.

Sist redigert av Inagh : 13-03-12 kl 17:49.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 11:55   #128
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Jeg har vokst opp med at det betyr ulykke å drepe edderkopper jeg....

Her får de stort sett lov til å være i fred. Storesøster er ikke så veldig glad i dem, så det hender de må flyttes litt på. Da blir de tatt forsiktig opp i hånda og tatt med ut. Hvis det ikke er for kaldt ute da.

Så nei, jeg er absolutt ikke redd edderkopper. Eller slanger for den saks skyld. Men fisker derimot. DET rører jeg ikke. Verken små akvariefisk eller vanlige fisker vi fisker. Fysj. De er ekle de.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 12:00   #129
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Stompen; du er unormal!

Gammel 13-03-12, 12:03   #130
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Stompen; du er unormal!

Har hørt det før ja

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 12:41   #131
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Æsj.. det er omtrent dekkende for min holdning til dette. De er vemmelige og uberegnelige og frekke som fy, men jeg klarer helt greit å avlive dem. Jeg synes de med stor kropp er verre enn dem med lange bein, de minner meg i grunnen mer om høyhester som jo er hyggelige dyr.

Gammel 16-03-12, 22:32   #132
Malin72
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hmm...ekkel tråd siden jeg nettopp har flyttet inn i sokkelleilighet for første gang
Bodde i blokk og opplevde en edderkopphendelse! Men ville benytte sjansen å fortelle en historie som skjedde for mange år siden...mohaha!

Vi bodde da i et hus med sokkeletg. Inngang nede med soverom(gjesterom) bod og vaskerom. Denne dagen forsov samboeren min seg og omtrent løp ut døren grytidlig på morgenen mens mor og barn sov søtt...

Jeg stod opp med barna etterhvert og skulle ned for en eller annen glemt grunn. Da fikk jeg sjokk
Sambo hadde ikke lukket og lås ytterdøra og dette skjedde i tussmørket og lyset stod på i gangen...og dit hadde minst 100!!! ekle edderkopper funnet veien...seriøst!! Det krydde i hele yttergangen og jeg hylte så klart!! Men med to små oppe måtte jeg jo ta grep! Så fram med støvsugeren!!! Svoop svoop sa det og edderkoppene forsvant inn i røret en etter en!! Fysj så ekkelt!! Og jeg dro med meg hele støvsugeren til søppelkassen!! Jeg var ikke blid på samboeren når han kom hjem fra jobb Så etter den episoden kan jeg tåle en og en, men liker dem IKKE!!!

En liten kjapp historie til! Det var på våren noen år senere og jeg skulle ta med barna på skogstur. Fått enda et barn her og han skulle få sitte i en sånn trillevogn som hadde stått i garasjen gjennom vinteren
Vel av gårde på tur med 3 barn og vogn. Plutselig så lyder det et hyl uten like fra vogna og det skjønner jeg jo...der sitter 2-åringen min med en haug edderkopper kravlende over seg bak seg ved siden av seg...hele vogna krydde det av edderkopper...noen hadde bruk den som reir ja Stakkars unge...jeg rev han ut av vogna og børstet vilt på han....hadde jo ikke noe valg!! Fikk han ren for edderkopper og hva skjedde med vogna?? Jo den ble igjen i skogen Denne lille gutten er nå straks 13 år og livredd edderkopper....stakkars gutten min!

Hmm...tror jeg skal se skrekkfilmen Arachnophobia i kveld

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 00:06   #133
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i heiteste helvete leste jeg denne tråden før jeg skal legge meg??

Jeg var dum nok til å google også. Men videoen av Danse-Eddi var jo hysterisk morsom og ikke ekkel!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 16:47   #134
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Det er mange av dem her ....det datt just en gedigeb nyvasket og druknet jævel ut av vaskemaskinen da jeg skulle henge opp tøy og jeg har besøk av flere mindre hver dag nå - en av dem bor på badet og jeg kommer ikke til så jeg får tatt den. Jeg vil bare dø!!

Gammel 17-03-12, 21:40   #135
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor er øynene, ser dobbelt..

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Se på det blikket, da.

Gammel 17-03-12, 21:42   #136
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

De har åtte, så du kan egentlig bare velge hvilket par du vil se dypt inn i.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:15   #137
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

ÅÅÅ de er fæle.
Til morran idag gikk jeg rett på en i gangen, fikk den i ansiktet, den datt ned på magen min og på gulvet, hvor den led en grusom død.

Jeg blir rett og slett hysterisk av sånne.
En gang sprayet jeg parfyme på en, da ble den jo helt gal og jeg stod i et hjørne å hylte.

Jeg hater edderkopper.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:20   #138
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Hoppeedderkopper har faktisk syn på høyde med pattedyr. Det er ganske kult.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 22:55   #139
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

:grøss:

Gammel 17-03-12, 23:07   #140
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

En jævel hadde sneket seg oppi skittentøykurven da jeg skulle sette på en maskin klær. Både mann og barn ble vettskremte av de redselsfulle hylene fra vaskerommet og kom styrtende ned for å se om jeg hadde skadet meg alvorlig. Alle tre lo rått av den bleike mora som sto på en krakk og skalv.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.