|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!
Nei, det er sant.
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Jeg vasker det ikke alltid etter en gang med jogging, men alltid etter løping (da svetter jeg skikkelig).
|
|
|
#44 |
|
I mål
|
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Vi bytter sengetøy hver 14. dag, men det er klart det trekker opp vaskemengden at storebror for øyeblikket tisser ut kanskje 4 sengetøysett per uke :stønn: . |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Borte
|
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Det mest geniale i artikkelen syns jeg forøvrig var at hver og en hadde en egen kurv til halvbrukt tøy. Det er nemlig noe av det som skaper mest kaos hos oss. Mitt og Veslas halvbrukte tøyet opptar minst halvparten av et allerede overfylt, knøttlite baderom.
|
|
|
#46 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Jeg konstaterer at jeg er en vaskesjuske.
|
|
|
#47 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Jeg bytter sengetøy hver uke fordi jeg har eksem.Og følelsen av å legge seg i nytt sengetøy er herlig! Og ungenes senger blir skiftet pga at mellomste tisser rett som det er om natta,minste får flaske i senga og søler litt, og eldste sin blir skiftet i samme slengen.
|
|
|
#48 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Tre maskiner med mørkt tøy, minimum. Far er rørlegger, jeg jobber i barnehage(og er sauset ned i kaviar, makrell i tomat og snørr. Hver dag. Treningstøy.
|
|
|
#49 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!Hmm... En maskin mørkt 40, en rødish 40, en lys 40, en mørk 60, en lys 60/håndklær, en ull, en sengetøy og ofte en ekstra en med gjørmete yttertøy/flekkete baderomsmatte/sofaputevar med sjokoladeflekker/utspydd hodepute/gardiner med fingermerker eller hva det nå skulle være den uka. Vips, 8 maskiner i uka. Skulle vi vasket færre maskiner per uke kunne jeg sikkert ventet en uke med f.eks. lys 40 og mørk 60, for å fylle dem helt opp, men da måtte vi jo hatt mer klær.
|
![]() |
|
|