Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan jeg forvelle grønnsaker som skal ovnsbakes kvelden før?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 23:00   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg forvelle grønnsaker som skal ovnsbakes kvelden før?

Jeg liker veldig godt ovnsbakte grønnsaker, men på en vanlig hverdag blir det litt for lenge å vente 45 min på at potetene er ferdig. Kan jeg dele opp poteter, gulrøtter, fenikkel etc og forvelle i kveld slik at tilberedningen går raskere i morgen?

Hvordan gjør jeg det i såfall? Har grønnsaker opp i gryte med kaldt vann, koker opp, tar av plate? Heller jeg isåfall vannet av umiddelbart for å kjøle raskt ned, eller skal grønnsakene "kjøles ned" ved å ligge i den kokte vannet til temperaturen blir lunken?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 23:07   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg forvelle grønnsaker som skal ovnsbakes kvelden før?

Hva med å skjære opp i kveld og koke i morgen, før du hiver dem i ovnen.

Gammel 12-03-12, 23:09   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hverken forveller eller koker, jeg råsteker grønsakene, enten i ovnen eller i stekepannen.

Gammel 13-03-12, 08:24   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det funker helt fint å forvelle grønnsakene på forhånd. Når de er ferdig forvellet heller du bort kokevannet og legger de i iskaldt vann, gjerne med isbiter i. Da beholder de sprøhet og spenst.
De kan med fordel oppbevares i dette kalde vannet i kjøleskap, men det går også greit å helle vekk vannet når det er helt avkjølt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.