Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Yttertøy på asfalt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 12:56   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Yttertøy på asfalt

Leser side opp og side ned her inne om skalltøy. Nå er snøen så og si borte, i helgen røyk det to bukser, en vinterbukse fra Reima, som var helt fin til snøen gikk, nå tror jeg noen har kjørt den gjennom kjøttkverna... og en skallbukse fra POP. Fryktelig irriterende. Men holder virkelig tøyet til barna deres nå? Veldig i tvil om hva jeg skal kjøpe inn til guttene nå. Mellomste har HH skallbukse, men tenkte det skulle være regnbukse i sommer da, så vet ikke om jeg tør bruke den nå... Eller bruke den og satse på å kjøpe en ny senere.... Hadde tenkt han skulle ønske seg skallbukse i bursdagsgave, men kjedelig om de ikke holder mer enn dette. Minsten skulle jo bruke skallsettet sitt gjennom våren i barnehagen, men hvor mange lapper må til da....
Jeg er ikke vant til slik slitasje fra guttene sin side, mellomste blir jo 9, men har aldri slitt ut klærne sine sånn. Og vi bruker utetøy gjennom sommeren også... Parkdressene er kanskje av litt i juli, om det er opphold...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:31   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yttertøy på asfalt

POP buksa vår har holdt seg godt, jakken har noen smårifter på brystet, men den er også brukt mer. Tror settet er 1,5 år og brukt i minst tre lange sesonger.

Den forede HH selebuksen ble klissvåt på lørdag, den er ny. Nå har begge uforede HH selebukser med vannsøyle 15 000. De holder tørt, men jeg ser buksene er litt loete på knær, men hull er det ikke.

Jeg har riktignok jenter, men de elsker å skli på rompa eller knærne og de klatrer gjerne.

Gammel 12-03-12, 13:55   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tja. Eldste på 7 fikk ny HH skallbukse nå i februar, brukt litt etter det og nå har den tre hull. Jeg kjøpte skogstad til henne i helgen, skal være mer slitesterk

Vi har aldri snø, så her brukes klærne på barmark året rundt. Ja, endel slites. Yngste er bare 3.5 år, men ser at han sliter mer på klærne i år enn i fjor. De er aktive begge to.

Gammel 12-03-12, 13:56   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Denne tiden er drepen for yttertøyet. Nå tar jeg frem klær som nesten for små, gammelt og slitt. Har jeg ikke noe, kjøper jeg det billigste jeg finner. Samme med (inne)bukser.

Gammel 12-03-12, 14:26   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Denne tiden er drepen for yttertøyet. Nå tar jeg frem klær som nesten for små, gammelt og slitt. Har jeg ikke noe, kjøper jeg det billigste jeg finner. Samme med (inne)bukser.

Et år fant jeg utebukser på Lindex til 49,90, og brukte de for alt det var verd. Men de pustet ikke akkurat.

Gammel 12-03-12, 14:27   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her brukes klærne stort sett på bar mark, året rundt. Poden har Reimatec+, og det holder stand. Dressen hans har vært i bruk to sesonger nå, og den er ikke utslitt. Skallbuksa er også Reimatec+.

Gammel 12-03-12, 15:14   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra 7-10 år var det absolutt ingenting igjen av yttertøyet til W. Han brukte opp alt!
Da det var slutt på utebukser gikk han løs på dongeribuksene. Jeg lappet i snitt to bukser i uka! Lapp på lapp.

Nå i 5.klasse er det visst bare "henging" som er greia på skolen, og fotball på kunstgresset da. I hvert fall har vi berget alt av tøy som er brukt i år.

Gammel 12-03-12, 15:37   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det går hull i bukser og ytterkle på baken og knærne, jeg kjøper billig og kaster når det er utslitt.

Gammel 12-03-12, 15:38   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forventet levetid for plaggene som sitter på seksåringen og nestenniåringen er ca. 4 dager.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:40   #10
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Så vi er ikke alene :-D Ja må finne noe rimelig, men vil gjerne at det er vanntett også da, for det er skikkelig sørpe ute.

Gammel 12-03-12, 18:54   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden fikk skallsettet i mars i fjor, det har fortsatt ingen synlig slitasje hverken på bukse eller jakke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:31   #12
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Så vi er ikke alene :-D Ja må finne noe rimelig, men vil gjerne at det er vanntett også da, for det er skikkelig sørpe ute.

Lindex har rimelig med vannsøyle på 10 000. Vi har jakken fra i fjor, holder tett. HH tech er heller ikke så dyrt og holder tett.

Gammel 12-03-12, 22:24   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror bruker Ticketbuksa ennå, den er fra ifjor og holder.
Ellers bruker han regnbukse.
Lillesøster bruker Reimatec, den holder.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 23:57   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden bruker samme HH skallbukse nå som i høst. Har gitt han beskjed om å ikke ake på grus, rulle seg i søla og forsøke tenke litt. Buksa er hel.

Han er 8 år.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 00:00   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ungene mine har et voldsomt forbruk. :sliten: og :blakk:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 12:45   #16
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Skjønner jo hvorfor det er så lite brukt å få tak i....

Gammel 13-03-12, 14:52   #17
millact

Standard

Ja, etter 4-års alder er det lite på finn, sikkert fordi det er oppbrukt.

Jeg lappet HH bukse i helgen.

Gammel 13-03-12, 17:59   #18
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har veldig flotte lite brukte Bergansbukser å selge. Str 140/146 år.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:39   #19
Stjerneskuddet
Erfaren

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg har veldig flotte lite brukte Bergansbukser å selge. Str 140/146 år.

Og jeg dør etter å kjøpe dem, men mannen får bare halv lønn fordi han begynner i ny jobb til uka, så jeg er usikker på om jeg kan bruke penger på Bergans nå

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.