|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Borte
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?
Jeg skjønner godt at du syns den kommentaren var vondt.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 16-03-12 kl 10:43. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er virkelig ingebting å se på. Tråden ble ikke startet pga programmet, det ga meg bare en assosiasjon til mine egne bekjente. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Kontrollfrik
Beklager! Virkelig. Det var overhodet ikke meningen å såre noen. Jeg tenkte faktisk ikke engang over muligheten da jeg skrev det. Sier vel mest om meg... |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kontrollfrik
Du leser meg med veldig vrange briller nå. Hvis du har lest tråden, så vil du oppdage at jeg ikke avfeier noe som helst, men tvert i mot ønsker å finne forklaringer. At jeg synes det er usjarmerende å rakke ned på seg selv til stadighet og tråkke på komplimenter må jeg nesten få lov til å synes. Jeg blir lei meg når venninner ikke takker for mine komplimenter. Jeg kunne valgt å bli lei meg for det du skrev her også, på samme måte som deg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
bits and pieces
|
Er enig med det siste ja og også noe jeg er oppmerksom på. Redigert: jeg har blitt oppmerksom på det i det siste.
Sist redigert av star : 16-03-12 kl 11:28. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Borte
|
Jeg ble ikke lei meg, men jeg skjønte at det kunne oppleves sårende. Jeg tenkte det da jeg leste innlegget ditt første gangen også at det kunne oppfattes sårende når du skrev at det er er usjarmerende, men for all del du kan syns hva du vil for meg.
|
|
|
#47 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Nei, jeg skjønte det, det var bare et eksempel. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg kjenner igjen det du skriver i HI, Hyacinth. Jeg kommer fra et sted der man ihvertfall i mine foreldres generasjon skal gjøre det sånn. Man setter seg til bords og så sier vertinnen et eller annet om at 'Ja, håper det smaker, selv om det nok burde ha koket lenger/jeg burde ha hatt i mer salt/jeg brukte litt for lite rabarbra', you name it. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Kontrollfrik
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Interessant å lese, Sundae! Er det frekt å spørre om hva slags land du vokste opp i? Er det andre forskjeller i matkultur som du har merket? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Epikur
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg tolker det som rosfisking, men skjønner det kan være sosialt selvforsvar.
|
|
|
#51 |
|
Textrovert
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg fisker i alle fall ikke etter ros når jeg er kritisk til min egen matlaging. Jeg gjør det mer for å forberede folk på at det de får servert ikke er laget av noen gourmetkokk. For jeg er virkelig IKKE flink til å lage mat. Når jeg derimot treffer blink en og annen gang, er jeg den første til å bejuble det.
|
|
|
#52 |
|
Ikke så mye forskjell i matkultur, mer sosialt eller kanskje i sosial samhandling, kan man si. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg har en bekjent som ofte sier sånn "Jeg lager altså verdens beste brownies, altså!" Greit nok, men jeg synes det blir litt kleint, selv om maten er veldig god. I dette tilfellet stemte det ikke, og da ble det bare...eh... rart. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Stiv
|
Man har da aupair!
|
|
|
|
#55 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Jeg tolker det som sosialt sjølforsvar og i noen tilfeller frykt for å framstå som sjølgod. Jeg har holdt på sånn sjøl (jeg tror kanskje man kan se tendensen i kakeblogginnlegget jeg skreiv for litt siden også,
|
|
|
|
#56 |
|
Tror du har helt rett. Hvis det skulle være noe feil på maten, så har man ihvertfall oppdaget det selv først - ved å nevne alle tenklige svake punkter ved den. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Ja, for ikke bare har man laget vond mat - man sitter der og tror den er god også, og så ler de bak ryggen på deg når de har gått.
|
|
|
|
#58 |
|
This is normal!
|
Selvfølgelig går det an. Har du en partner som disker opp like bra som deg?
|
|
|
|
#59 |
|
er her
|
Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?Når det gjelder den episoden av fire stjeres middag, så er jeg ikke forundret over hennes beklagelse. "Alle" viste at hun ikke kunne lage mat og det hun lagde var minimalt egenprodusert, bare varmet eller stekt omtrent. Og hun fikk ikke det til heller det var den delen av programmet du gikk glipp av. (Det var bare den delen jeg så da.)
|
|
|
|
#60 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
jeg er veldig enig med divine her, det fungerer på samme måte for meg (beklager hvis jeg har gått glipp av noe viktig her i tråden, og ikke kan svare helt ordentlig). veldig ofte, når jeg har venner, familie og bekjente over på middag, er jeg som regel veldig stresset. er heller ingen groumetkokk, og vet aldri helt hvordan maten ender opp. det kan jo være den er blitt kjempegod, men det er det vanskelig å si noe om før man har smakt |
|
|
|
![]() |
|
|