Sv: Jentefesten
Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.
Jeg kan ikke svare for andre. Jeg kan egentlig bare svare for meg selv. Nå jobber vi jo begge 100%,og føler vel begge at tiden ikke strekker til. Mens mannen mer aksepterer at det er situasjonen i dag (3 relativt små barn), så reflekterer jeg nok jeg mer over livet, og tenker mer på hva jeg kunne tenkt meg, mer en han. Hadde jeg f.eks. jobbet 80%, og vært hjemme en dag og fått unna ting, så hadde vi faktisk begge hatt mer tid til andre ting. Når har ingen av oss veldig mye tid til andre ting. At han skulle ha jobbet mer hadde vært helt uaktuelt. Målet har aldri vært å distansere en av oss, men faktisk å ha litt tid og overskudd til å være mer sammen.
Har dere vurdert vaskehjelp? Det er utrolig deilig å få hjelp til slik, og i tillegg er det lønnsomt i forhold til å skulle jobbe 20% mindre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|