Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn og asylatet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 16:47   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og asylatet

Jeg tenker det er et sunnhetstegn at mediafokus kan føre til revurderinger, men at dette da må gjelde alle tilsvarende saker.

I forhold til barn og asyl - må jeg innrømme at jeg er såpass bekymret for flere ankerbarn at jeg tenker det er greit å returnere barn. Også de som har vært her lenge. Barn har primært en tilknytning til familien sin. Selv om de har bodd i Norge lenge og snakker språket og har venner her, så tåler de en flytting. Barn flytter stadig vekk.

Jeg tenker at barn bør ha særskilt beskyttelse mot det å bo på asylmottak over mange år, for det tror jeg er skikkelig skadelig. Men å flytte fra et land til et annet tåler et barn, selv om det gjerne er lite optimalt. Selv om vi selvfølgelig får lyst til å beholde akkurat den søte ungen i avisa som veiver med norsk flagg og leker i snøen her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.